جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۲:۰۰
کد مطلب: 57910
۱

اگر مشکل قلبی دارید این کارها را نکنید

اگر مشکل قلبی دارید این کارها را نکنید
«قلب یکی از اندام‌های حیاتی بدن است که برخی رفتارهای روزمره ما ممکن است به آن آسیب برساند. خودداری از رفتارهای زیر به‌ویژه برای کسانی که دچار مشکلات قلبی هستند ضروری است.


عصبانی‌شدن مکرر: عصبانی‌شدن یا هیجان‌زده‌شدن اغلب برای قلب مضر است. اگر احساسات منفی برای مدت طولانی ادامه پیدا کنند، تأثیر منفی بر قلب خواهند گذاشت. افزایش ترشح آدرنالین ناشی از عصبانیت باعث نوسان فشار خون می‌شود. وقتی فشار خون خیلی بالا باشد رگ‌های خونی اطراف قلب آسیب می‌بینند. این شرایط، جریان طبیعی خون به قلب و عملکرد آن را کاهش می‌دهد. به خاطر سلامتی خود، حفظ آرامش را به خودتان آموزش بدهید.

پرخوری: اگر می‌خواهید از آسیب قلبی جلوگیری کنید، مهم است که پرخوری نکنید. پرخوری یا ندانستن نحوه تعدیل رژیم غذایی می‌تواند ویسکوزیته یا گرانروی خون را افزایش دهد. این شرایط رسوب چربی در دیواره شریان‌های اطراف قلب را به همراه دارد. در نهایت چربی خون بالا باعث بسته یا باریک‌شدن رگ‌های خونی می‌شود. به‌ دنبال آن قلب از خون و اکسیژن محروم می‌شود و آسیب می‌بیند. اگر می‌خواهید از قلب‌تان محافظت کنید بهتر است در حد اعتدال غذا بخورید و غذا را آهسته بجوید.

تا دیروقت بیدارماندن: بار کاری قلب را افزایش می‌دهد و به آن آسیب می‌رساند. درصد بالایی از افراد بر اثر مشکلات قلبی ناشی از دیر بیدار ماندن‌های مکرر جان خود را از دست می‌دهند. قلب و سایر اندام‌های بدن برای عملکرد درست به زمان کافی برای استراحت نیاز دارند. افرادی که ساعات طولانی کار می‌کنند بیشتر در معرض مشکلات سلامتی هستند. در ساعات آخر شب که بدن خسته است عملکرد مغز کاهش و ضربان قلب افزایش می‌یابد. بسیار مهم است شب خوب بخوابید و زود بیدار شوید زیرا این شرایط به طبیعی ماندن ضربان قلب کمک می‌کند.

تمرینات ورزشی دشوار: ورزش برای قلب مفید است زیرا مقاومت را بهبود می‌بخشد، گردش خون را تقویت می‌کند و متابولیسم را افزایش می‌دهد. با این حال، ورزش شدید می‌تواند برای قلب مضر باشد. وقتی تمرین‌های سنگین انجام می‌دهید، قلب به اکسیژن بیشتری نیاز دارد. مقدار خون مورد نیاز قلب افزایش می‌یابد اما قلب نمی‌تواند به موقع اکسیژن کافی دریافت کند. این شرایط، سفت شدن قفسه سینه و سخت‌شدن تنفس را به همراه دارد. تمرین‌ها را به آرامی شروع کنید و کم‌کم شدت‌شان را افزایش دهید تا قلب بتواند آن را تحمل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!