سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۵
کد مطلب: 57950
۰
علت های بی حس شدن دست که باید به پزشک مراجعه کرد

10 علت نگران کننده بی حسی دست که باید بدانید

10 علت نگران کننده بی حسی دست که باید بدانید
بررسی علل و دلایل متفاوت و جدی تر بی حسی دست
بی حسی دست یکی از علامت های ناخوشایند برای هر فردی است که می تواند او را بترساند و حتی در بعضی موارد، عوارض جانبی داروها باعث این بی حسی می شوند که این وضعیت ها را می توان به راحتی درمان کرد و جلویشان را گرفت تا به وضعیت خطرناکی تبدیل نشود، اما بیماری های جدی ای نیز وجود دارند که باعث بی حسی دست می شوند و به درمان سریع نیاز خواهند داشت، که امروز به آن ها اشاره خواهیم کرد.


 
10 علت بی حس شدن دست که باید توسط پزشک بررسی شود
 
 1. حمله
گاهی اوقات بی حسی دست می تواند یک وضعیت اورژانسی را به ما هشدار دهد و این اتفاق ممکن است زمانی بیافتد که فرد دچار حمله می شود.بی حسی یا ضعف در این شرایط معمولا ناگهانی است و یک طرف بدن را بی حس می کند و افرادی که بی حسی ناشی از حمله داشته باشند، نمی توانند دست خود را به راحتی بالا بیاورند و از آنجایی که ممکن است این وضعیت خطرناک باشد، پس باید علائم مربوط به آن را بشناسید و بدانید که هرچقدر زودتر متوجه مشکل شوید، فرصت بهتر و بیشتری برای درمان خواهید داشت و می توانید از خطرات بعدی پیشگیری کنید.


2. سندروم تونل کارپال از دلایل بی حسی دست:
یکی دیگر از دلایل بی حس شدن دست می تواند سندروم تونل کارپل باشد و این اتفاق زمانی می افتد که یکی از عصب های دست فشرده می شود.از دیگر نشانه های این سندروم می تواند درد، سوزش، ضعف و خارش باشد. در مراحل اولیه، این نشانه ها را می توان با اندازه گیری های ساده متوجه شد و اگر این سندروم دیر تشخیص داده شود، فرد نیاز به عمل خواهد داشت.

 
3. بیماری لایم از دلایل بی حس شدن دست:
بیماری لایم از نیش حشرات به وجود می آید و تا به حال بیش از 60 000 مورد از افرادی که دچار عفونت لایم شده اند، گزارش شده است.
طیف وسیعی از علائم برای لایم وجود دارد که قرمزی و تب جزء آنها می باشد و همچنین دست های بی حس می تواند سیگنالی از بیماری لایم درمان نشده باشد و بسیار مهم است توجه کنیم که این علامت می تواند به مرحله دوم چنین عفونتی مربوط باشد و می تواند باعث مشکلات جدی در فرد شود و سیستم عصبی و قلب فرد را درگیر کند.

 
4. سندروم خروجی قفسه سینه از دلایل بی حسی دست:
معمولا علت بی حسی دست می تواند فشردگی عصب یا رگ های خونی بین ترقوه و دنده باشد که به آن سندروم خروجی قفسه سینه می گویند و این اتفاق می تواند زمانی بیافتد که مثلا شما در طولانی مدت فعالیت تکراری مثل یک کیف سنگین را حمل کرده باشید و عموما خانم ها بیشتر از این مورد، از بی حسی در قسمت بازو و انگشتان رنج می برند و ممکن است درد در شانه، دست یا گردن را احساس کنند که احتمالا در این شرایط پزشک به شما هشدار دهد که هر چه زودتر این سندروم را درمان کنید تا از جراحی دور باشید.

5. بیماری رینود یکی از علت های بی حسی دست:
اگر در مناطق سرد زندگی می کنید، ممکن است زمان هایی حس کنید که انگشت یا بینی شما یخ زده است و نمی توانید آنها را حس کنید و حتی ممکن است همراه با این حس کمی رنگ پریدگی هم داشته باشید که در بعضی از افراد این علائم طبیعی است اما ممکن است بعضی از افراد به دلیل بیماری رینود از چنین علائمی رنج ببرند.
 
معمولا این بیماری در هوای بسیار سرد یا در شرایط استرس زا اتفاق می افتد و اگر به فرد حمله دست دهد، ممکن است با این بی حسی مواجه شود و چنانچه بخش سلامت نمناک توضیح دادهاست بعد از آن انگشت به رنگ آبی می گراید و بی حس و یخ ایجاد می شود که این اتفاق به دلیل محدودیت جریان خون است و در موارد شدید ممکن است که باعث قطع عضوی از بدن شود.

 
6. بیماری دیابت عصبی:
بیماری دیابت عصبی در افرادی اتفاق می افتد که دیابت دارند و قند خون بالا برای عصب افراد خطرناک است و می تواند باعث مشکلاتی شود که در بالا ذکر کردیم و این وضعیت می تواند باعث مشکلاتی مثل بی حسی در عضوی از بدن باشد که ممکن است شما را از مشکلات موجود آگاه کند و بتوانید سریعا اقدام به درمان کنید.

7. فیبرومیالژیا:
اگر احساس کردید که در کل بدنتان احساس درد یا ضعف دارید، ممکن است دچار فیبرومیالژیا شده باشید و معمولا گزارشی از این افراد به دست امده است که باعث بی حسی در دست ها و بازوهای آن ها می شود.
 
نمی توان بیماری های مزمن را در این افراد علت این بی حسی دانست و بعضی از متخصصان فاکتورهای عصبی و فیزیکی را در این مورد بررسی می کنند.
 
هنوز هیچ درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد، اما می توان روش هایی را برای مدیریت و کاهش این علائم به کار برد که شامل مصرف دارو می باشد.
 
8. مالتیپل اسکلروزیس از علت های بی حسی دست:
اینکه به طور مداوم بی حسی یا ضعف را در انگشتان خود حس کنید، نمی تواند نشانه خوبی باشد اما در هر حال بهتر است که هر چه سریع تر این موضوع را به پزشکتان اطلاع دهید.
 
این علائم می تواند به دلیل وجود مالتیپل اسکلروزیس باشد و هنوز برای این بیماری هیچ درمانی اتخاذ نشده است اما بعضی از درمان ها وجود دارد که می توان با استفاده از انها ضعف و درد را در بیماران کاهش داد.
 
9. بیماری دیسک گردن از دلایل بی حسی دست:
طبق مطالعات انجام شده 50 درصد از مردم علائم مربوط به دیسک گردن را در اوایل 20 سالگی نشان می دهند و در واقع این مشکل را نمی توان یک بیماری محسوب کرد.در این مشکل، مهره گردن فرد دچار آسیب می شود و گاهی اوقات نیز باعث می شود که فرد احساس درد، بی حسی در گردن یا بازوها را به دلیل دیسک گردنی داشته باشد.
 
اگر تمام نشانه های مربوط به دیسک گردن را مشاهده کردید، بهتر است که به پزشک مراجعه کنید که بسته به این شرایط پزشک برای شما درمان های جراحی یا غیر جراحی را تجویز می کند.
 
10. لوپوس از دلایل بی حس شدن دست:
لوپوس یک بیماری خود ایمنی می باشد و این اتفاق زمانی می افتد که سیستم ایمنی بدن ما اشتباها به بافت ها و اعضای بدن حمله می کند که علائمی از لوپوس می تواند شامل بی حسی در دست باشد اما نوع آن بستگی به علتش در بدن دارد.
 
لوپوس در خطرناک ترین حالت می تواند باعث آسیب به اعضای بدن، مثل قلب، کلیه، ریه یا مغز شود. اگر تشخیص شما به لوپوس نزدیک بود، باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید و درمان خود را آغاز کنید.
مرجع : نمناک
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.