کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برداشته شدن یک انحصار از کسب و کار مشاوره روانشناسی!

باشگاه خبرنگاران , 27 اسفند 1400 ساعت 15:33

رئیس مرکز پایش و بهبود فضای کسب و کار از برداشته شدن یک انحصار از کسب و کار مشاوره روانشناسی از سوی هیات مقررات‌زدایی خبر داد.


به گفته سیدامیر سیاح هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار  روز چهارشنبه 25 اسفند1400 جلوی یک انحصار در کسب‌وکار ‎مشاوره روانشناسی را گرفت.

بنا بر اعلام وی شرط داشتن دو مدرک پی‌درپی و قبولی در مصاحبه برای صدور پروانه مشاوره روانشناسی حذف و سازمان نظام روانشناسی موظف شد برای‌ هر داوطلب، حداکثر ۳۰روزه پروانه صادر و نظارتهایش را پیش بینی کند!

طبق ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل و چهل و چهارم قانون اساسی، مراجع صدور مجوز‌های کسب و کار موظفند شرایط و فرآیند صدور یا تمدید مجوز‌های کسب و کار را به نحوی ساده کنند که هر متقاضی مجوز کسب و کار در صورت ارائه مدارک مصرح در پایگاه اطلاع رسانی مجوز‌های کسب و کار، بتواند در حداقل زمان ممکن، مجوز موردنظر خود را دریافت کند.

آقای خاندوزی وزیر اقتصاد چند روز پیش گفته بود: پس از آغاز مسیر تسهیل صدور ‎ مجوزهای کسب‌وکار، موضوع مقابله با انحصار‌ها نیز با آغاز بکار دوره جدید شورای رقابت کلید خورده است.

هنوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به عنوان متولی قانونی صدور پروانه اشتغال روانشناسی، نسبت به این اظهارنظر واکنشی نداشته است.


کد مطلب: 58107

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/58107/برداشته-شدن-یک-انحصار-کسب-کار-مشاوره-روانشناسی

میگنا
  https://www.migna.ir