جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ / ۰۶:۰۹
کد مطلب: 5819
۰
۳

احمدی‌نژاد با استخدام 5 هزار مربی قرآن موافقت كرد

رئيس جمهور در افتتاحيه طرح نهضت ملی حفظ قرآن كريم كه امروز در تالار وزارت كشور برگزار شد، با بيان اينكه دولت از اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن كريم دانش‌آموزان و فرهنگيان حمايت‌ كامل مادی خواهد داشت، با استخدام 5 هزار مربی قرآن موافقت كرد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور، پيش از ظهر امروز، 17 آبان، در مراسم افتتاحيه طرح نهضت ملی حفظ قرآن كريم دانش‌آموزان و فرهنگيان كه در تالار وزارت كشور برگزار شد، گفت: خداوند انسان را برای خود و همه عالم را برای انسان خلق كرد تا انسان تجلی خدا، تجلی همه زيبايی‌ها و خوبی‌ها شود و به جايگاه خليفةاللهی برسد. رئيس جمهور با بيان اينكه خداوند اسبابی را برای زندگی انسان فراهم كرده كه اولين اسباب حيات اين دنيا است، افزود: جهش اوليه برای اين سير همين دنيا است و همين دنيا كه پست‌ترين است، اگر به عنوان يك فرصت برای ميل به كمال انگاشته شود، بهترين و بالاترين نعمت الهی است. وی دومين اسباب برای زندگی انسان را برنامه عمل دانست و گفت: برای اينكه برنامه عمل خوب داشته باشيم، اول بايد بشناسيم، خدا را، انسان را و راه راه، خداوند بهترين برنامه و راهنمای شناخت را كه قرآن است در اختيار انسان قرار داده است.
احمدی‌نژاد با بيان اينكه سومين سببی كه خداوند برای انسان قرار داده است، مفسر، عامل به قرآن و راهنمای قرآن است، عنوان كرد: وقتی يك برنامه می‌آيد كه فارغ از زمان و مكان و برای همه نسل‌ها و عصرها و اقشار است، بايد از زبان خودخواهی‌ها و تمايلات انسانی رها شود و چنين برنامه‌ای نيازمند مدير و مفسر و نيز نيازمند مجری است.
وی با طرح اين پرسش كه چه كسی قرآن را به طور كامل می‌فهمد و آن را تفسير و مديريت می‌كند و پياده می‌كند؟ گفت: كسی كه خودش اين سير را انجام داده و به مقام خليفة‌اللهی رسيده و از اشتباه مصون مانده است، می‌تواند به درستی قرآن را تفسير و مديريت كند كه اين شخص امام معصوم(ع) و در عصر ما امام زمان(عج) است.
رئيس جمهور كشورمان در ادامه با يادآوری اينكه امام عينيت قرآن است، عنوان كرد: قرآن يك كتاب است و تجلی آن امام است و البته بايد اين نكته را مورد توجه قرار دهيم كه قرآن و امام از يكديگر جدا نبوده و به عبارتی يكی هستند و اگر به قرآن برسيم به امام رسيده‌ايم و اگر به امام برسيم به قرآن رسيده‌ايم.
محمود احمدی‌نژاد در اين بخش از سخنان خود به بيان چند توصيه به مديران و مسئولان طرح نهضت ملی حفظ قرآن كريم پرداخت و گفت: اولين توصيه اين است كه برای ورود به قرآن بايد امام را نيز مدنظر قرار دهيم، زيرا ورود به قرآن بدون امام ضلالت است و در صورتی كه قرآن بخوانيم و قرآن ما را به انسان كامل و معصوم راهنمايی نكند، ضلالت است.
وی با بيان اينكه يك راه مستقيم به سمت خدا وجود دارد، گفت: يك راه مستقيم به سمت خدا بيشتر وجود ندارد و خارج از آن گمراهی است و البته بايد بدانيم عينيت آن امام است و بايد از قرآن به قرآن ناطق و حقيقت قرآن منتقل شويم و هر جا كه ذكر قرآن است، اول، وسط و آخر آن بايد ذكر امام باشد، چون قرآن بدون امام نيست و همه اين‌ها در جهت معرفی امام و انسان كامل است.
رئيس جمهور، در ادامه مديران و مسئولان اجرای طرح نهضت ملی قرآن كريم را ارائه برنامه‌های جذاب و بانشاط عنوان كرد و گفت: برنامه قرآنی بايد بانشاط و جذاب باشد و نبايد به يك برنامه تكليفی تبديل شود و زيباترين برنامه‌ها بايد برنامه‌های قرآنی باشد، به اين دليل كه بهترين و زيباترين در دنيا قرآن است و زيباتر از قرآن در دنيا وجود ندارد.
احمدی‌نژاد در اين بخش از سخنان خود با بيان اينكه ما هنوز در نقطه صفر قرار داريم، عنوان كرد: برنامه قرآنی بايد بسيار زيبا باشد و نبايد به يك برنامه قرآنی تبديل شود و هرچند كه برنامه‌های آموزش و پرورش بسيار جذاب است و به طور قطع برنامه تكراری نخواهد بود، اما بايد مديران و معلمان توجه داشته باشند كه برنامه‌های خود را در شادترين و جذاب‌ترين شكل ارائه كنند.
وی با يادآوری اينكه تمامی فضاهای آموزشی ما در همه درس‌ها بايد زيبا باشد، اظهار كرد: اگر از نگاه الهی به درس‌ها توجه كنيم، همه درس‌ها بايد عزيز و محترم باشد و البته مسئولان عالی تا مديران مدارس بايد از تمامی ظرفيت‌ها استفاده كرده و از اساتيد، قاريان و حافظان قرآن كريم بهره كافی ببرند.
رئيس جمهور، با بيان اينكه دولت از نظر مادی و معنوی از اجرای اين طرح و از فرهنگيان حمايت خواهد كرد، گفت: در صورت لزوم از كمك‌های مادی ساير بخش‌ها نيز كمك می‌گيريم و نمايندگان مجلس نيز در اين ميان بودجه‌های لازم را به فعاليت‌های قرآنی آموزش و پرورش اختصاص خواهند داد.
وی با عنوان اينكه در آموزش و پرورش بايد همه كسانی كه اهل قرآن هستند، را به كار بگيريم، افزود: استخدام 5 هزار مربی قرآن كه از سوی آموزش و پرورش درخواست شده، را اجرايی خواهيم كرد تا تمامی آموزش‌های قرآنی در مدارس از سوی مربيان قرآنی انجام شود و البته اميد داريم در آينده نزديك يه جايی برسيم كه تمامی مديران، معلمان، مربيان و مسئولان آموزش و پرورش قرآنی شوند و تخصص لازم در رشته‌های مختلف قرآنی را داشته باشند.
وی يادآور شد: بايد طوری برنامه‌ريزی كنيم كه ظرف 10 تا 12 سال بچه‌هايی كه به آموزش و پرورش می‌آيند و خارج می‌شوند به درجه بالايی از درك و فهم قرآن برسند كه البته اين امر به طور قطع شدنی است و بايد با همت مديران و معلمان باشد.
رئيس جمهور كشورمان در بخش ديگری از سخنان خود، با بيان اينكه قرآن حقيقت توحيد است، عنوان كرد: خداوند قرآن را به عنوان يك فرصت برای زندگی انسان‌ها و يك زندگی جاويد قرار داده است و با وجود اين همه زيبايی كه قرآن در خود جای داده است برخی از انسان‌ها با خدا و با خود لجبازی می‌كنند در اين دنيا به اين سعادت و خوشبختی لگد می‌زنند كه ما نيز به اين افراد طاغوت می‌گوييم و البته اين‌ها عليه خودشان طغيان می‌كنند.
وی ادامه داد: طی چند هزار ساله گذشته چقدر تحقير، چقدر ظلم چقدر جنايت كه باعث چون چند هزار سال آدم‌ها شكوفا نشوند و طعم حقيقت الهی را نفهميدند و از دنيا رفتند و اين طاغوت يك سيل است و به امروز به آمريكا تحويل داده است
محمود احمدی‌نژاد يادآور شد: آمريكا 5 هزار بمب اتم ذخيره كرده و در مقابل ايران را متهم می‌كند و اصلا فكر نمی‌كند و به عبارتی فكر و قلب خود را به روی حقيقت بسته‌اند و سعادت خود را در نابود كردن و فقر ديگران می‌دانند.
رئيس جمهور در اين بخش از سخنان خود با بيان اينكه، آمريكا روزی خود را در بدبخت كردن ديگران می‌داند و عزت خود را در حقير كردن ديگران می‌داند، گفت: كل بودجه سازمان انرژی اتمی 250 ميليون دلار است كه اوباما، 81 ميليارد دلار اضافه گذاشت برای بهسازی انرژی اتمی خود ، به غير از بودجه‌ای كه خود هر سال دارد، و می‌شود و 320 برابر كل بودجه ما، اما ايران را متهم به ساخت بمب می‌كند.
وی با بيان اينكه ما در مقابل آمريكا سخت‌افزاری عمل نمی‌كنيم، عنوان كرد: ما برای اينكه دست آمريكا را از دنيا كوتاه كنيم، سخت‌افزاری نمی‌زنيم و نرم‌افزاری كار می‌كنيم و با فكر، انديشه، فرهنگ و منطق خود عمل می‌كنيم.
محمود احمدی‌نژاد، در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينكه اساس همه به‌هم‌ريختگی‌های دنيا آمريكا است، خطاب به مسئولان امريكا گفت: مشكل اصلی دنيا شما هستيد و اگر شما در كار ساير كشورها دخالت نكنيد دنيا مشكلی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: تاريخ نشان نداده كه كسی عليه ايران قيام كند و خوشحال بيرون برود و چطور فكر كرديد كه اگر چنگ روی صورت ايران بياندازيد سالم بيرون می‌رويد و چگونه می‌خواهيد اين رفتارها را ادامه دهيد و شما با اين كارها به جايی نمی‌رسيد و از اين كارها دست برداريد و بدانيد كه تجربه نشان داده كه اگر احترام بگذاريد و از راه عدالت وارد شويد اين ملت ممكن است گذشته‌های شما را هم ببخشد اما اگر از حوزه بی‌ادبی وارد شود ملت ايران جواب شما را می‌دهد و پاسخ‌های ايران پشيمان‌كننده خواهد بود.
وی در بخش پايانی سخنان خود با بيان اينكه اگر اقتصاد شما خراب شده مشكل خودتان است، اظهار كرد: ملت‌ها امروز بيدار شده‌اند و جلوی شما می‌ايستند و يكی از علت‌های اصلی مشكلات شما اين است كه سعی كرديد به ملت ايران فشار آوريد و ملت ايران تنها جفرافيای ايران نيست بلكه 75 ميليون انسان مؤمن و فرهيخته است و جغرافيای ايران قلب تك‌تك افراد است و ايران يك فرهنگ است فرهنگ توحيد، عدالت و عزت و هر جا كه عزت هست ايران وجود دارد و من نصيحت می‌كنم كه از اين كارهای زشت خود خجالت بكشند و بيشترين از اين برای خود روسياهی ايجاد نكنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

لطفا جزییات آزمون را منتشر نمایید واینکه چه مقدار شرکت کردند و چه تعداد نیرو استخدام می شود؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام و ادب و احترام و ممنون از سایتتون.لطفا جزئیات آزمون بخصوص زمان ثبت نام را منتشر نمایید. با تشکر
Iran, Islamic Republic of
باسلام لطفا زمان ثبت نام استخدامی رو بفرمایین
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!