پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۰
کد مطلب: 58210
۲
گزارش پژوهش ، روانشناسی یادگیری

زبان انگلیسی زودتر بهتر

رها امیدوار
زبان انگلیسی زودتر بهتر
نتایج یک بررسی بین المللی در خصوص یادگیری زبان توسط کودکان نشان می دهند که شروع آموزش این زبان مهم از سنین پایین مثلا کلاس اول دبستان، تاثیرات بسیار قابل توجهی در فهم و درک این زبان در سنین دبیرستان خواهد داشت.
 یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی در یک پژوهش جالب بررسی کرده‌اند که آموختن انگلیسی در مقطع ابتدایی، چگونه بر مهارت زبان افراد در دوره دبیرستان تأثیر می‌گذارد.
بر اساس این تحقیق، کودکانی که از کلاس اول دبستان شروع به یادگیری زبان انگلیسی کردند، نسبت به کودکانی که از کلاس سوم شروع کردند به طور قابل توجهی در شنیدن و درک مطلب در کلاس نهم دبیرستان بهتر عمل کردند. 
در این تحقیق، تیمی پژوهشی از دانشگاه روهر بوخوم آلمان و دانشگاه اولو فنلاند، با همکاری دانشگاه فنی دورتموند آلمان، داده‌های حدود 3000 دانش‌آموز را در یک مطالعه طولی بین سال‌های 2010 تا 2014 مورد مطالعه قرار دادند.
آن ها یافته های این مطالعه را با مطالعه ای پیشین که در همین خصوص و در مورد کلاس های دیگر انجام شده بود، تجمیع کردند.
تجزیه و تحلیل های جدید این مطالعه نشان داده اند افرادی که زودتر یادگیری زبان انگلیسی را برای مثال در سال اول دبستان شروع می‌کنند، در کلاس نهم عملکرد بسیار بهتری را در بحث های شنیداری و درک مطلب نسبت به کسانی که دیرتر یادگیری این زبان را آغاز کرده اند، دارند.
بر این اساس، متغیرهای پس زمینه اضافی مانند جنسیت، زبان مبدأ یا توانایی های شناختی در این خصوص دخالت خاصی را نشان نمی دهند.
به گفته مجریان این تحقیق، ما معتقدیم قابل قبول‌ترین توضیح این است که دروس بعد از دوره انتقال در دبیرستان به طور فزاینده‌ای با نیازهای کودکانی که در مراحل اولیه، شروع به خواندن درس انگلیسی می‌کنند، تطبیق داده شده است. 
این توضیح در راستای تحقیقاتی است که نقش کلیدی انتقال بین انواع مدارس را در موفقیت بلندمدت آموزش زبان انگلیسی نشان می دهند.
آن ها می گویند: ما نیاز زیادی در تحقیق برای توضیح عوامل موثر در آموزش موفق زبان می بینیم و به طور کلی اقدامات هماهنگ و مبتنی بر شواهد را در تدوین سیاست های آموزشی توصیه می نماییم.
شایان ذکر است این یافته های پژوهشی در نشریه بین المللی System انتشار یافته اند.

 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند