پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۱
کد مطلب: 5829
۰

حذف سه رشته از دفترچه کنکور ارشد/ دلایل و توضیحات وزارت علوم

  مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی با اشاره به تغییرات دفترچه کنکور کارشناسی ارشد و نبود سه رشته مجموعه جغرافیا گفت: سه رشته این مجموعه حذف نشده‌اند بلکه برنامه‌های آنها مورد بازنگری قرار گرفته و به زودی به دفترچه بازمی‌گردند.
سعید قدیمی در گفتگو با مهر افزود:ما در شهریورماه اعلام کردیم که رشته هایی که از دو دهه قبل بازنگری نشده اند در سال 90 با برنامه های جدید ارائه می شوند. وی افزود: از همین رو سه رشته مجموعه جغرافیا حذف نشده اند، بلکه برنامه های آنها مورد بازنگری قرار گرفته است و با سازمان سنجش نیز مکاتبه کرده ایم و این رشته ها به صورت اصلاحیه در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال 91 درج می شود. قدیمی اظهار داشت: داوطلبان مشکلی در انتخاب رشته های مورد نظر در مجموعه جغرافیا را ندارند و می توانند به زودی با اصلاحیه مورد نظر نسبت به انتخاب آنها اقدام کنند و پذیرش نیز در این رشته ها انجام می شود. مجموعه کد رشته 1103 در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال 91 حذف شده بود که این موضوع نگرانی داوطلبان این رشته ها را برانگیخته بود. سال گذشته در کنکور کارشناسی ارشد سال 90 کد رشته 1103 شامل دو رشته سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی با ظرفیت پذیرش 50 نفر در هر یک از کد رشته ها جذب شده اند. این دو کد رشته در دانشگاههای تبریز، تربیت مدرس ، تهران ، شهیدبهشتی ، شهید چمران اهواز، هرمزگان دوره های روزانه و شبانه در گرایش های منابع آب و خاک، منابع آب و خاک ، مطالعات آب و خاک پذیرش دانشجو داشته است.
  فهرست رشته‌های حذف و اضافه دفترچه کنکور ارشد/ جابجایی برخی کدرشته‌ها
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییرات دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال 91 گفت: در این تغییرات چند کد رشته در مجموعه های مختلف جابجا شده اند و کد رشته های جدید ایجاد شده است.
دکتر جلال طباطبایی در گفتگو با مهر افزود: مجموعه جغرافیا و کد رشته 1103 سنجش از راه دو و سیستم اطلاعات جغرافیایی بر اساس اعلام دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی در دفترچه قرار نگرفته است. وی افزود: کد رشته 1206 مجموعه زیست شناسی به دو کد رشته 1213 مجموعه زیست شناسی گیاهی در سه گرایش فیزیولوژی گیاهی ، سیستماتیک اکولوژی گیاهی، زیست شناسی تکوینی گیاهی و کد رشته  1214 مجموعه زیست شناسی جانوری در سه گرایش فیزیولوژی جانوری ، سیستماتیک اکولوژی جانوری ، زیست شناسی تکوینی جانوری تغییر کرده است. طباطبایی اظهار داشت: رشته امتحانی طراحی صنعتی از مجموعه 1358 مجموعه هنرهای تصویری و طراحی حذف شده و به صورت جداگانه در کد رشته 1362 در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد قرار گرفته است. وی خاطرنشان کرد: امسال رشته امتحانی مجموعه فرش نیز با کد رشته 1363 به مجموعه رشته ها اضافه شده است. همچنین دو رشته باکتری شناسی و ایمنی شناسی هم به گروه دامپزشکی اضافه شده است. معاون اجرایی سازمان سنجش یادآور شد: داوطلبان توجه داشته باشند که گروه علوم پزشکی که در دانشگاه تربیت مدرس پذیرش داشت از کنکور کارشناسی ارشد حذف شده است و آزمون این دسته از رشته ها در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برگزار می شود.
   
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.