کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اثرات زیان بار روانشناسی زرد فضای مجازی بر روان افراد

خبرگزاری صدا و سیما , 15 فروردين 1401 ساعت 9:55

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: بسته‌های موفقیت و خوشبختی که فضای مجازی به صورت فست فودی به همه ارائه می‌کند تا مردم را در دور تند زندگی پیش ببرد یک آفت است و اثرات زیان باری دارد.


دکتر محمد حاتمی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان نظام روانشناسی بر این محتوا در فضای مجازی نظارت دارد یا خیر، افزود: نظارت می‌شود، اما روانشناسی زرد فضای مجازی، مسئله حاد و همه گیری در جامعه شده است و در این دو سال که ما گرفتار کرونا هستیم، اخبار نامربوط آن در فضای مجازی گسترش پیدا کرده است، محتوایی که می‌تواند برای سلامت و روان مردم آسیب زا باشد.

وی با بیان اینکه برای ارائه راهکار‌ها به مردم در سامانه ۴۰۳۰، فضای مجازی، بیمارستان‌ها و کلینک‌ها آموزش‌هایی داشته‌ایم، ادامه داد: به علت آنکه شرایط بحرانی است و در شرایط بحران همه چیز امکان پذیر است، به همین علت ما آموزش‌هایی داشتیم و مردم به طور مجازی با آموزش‌های ما ارتباط برقرار کردند، به هر حال مردم یکسری انتظارات و نیاز‌هایی دارند، زیرا هنوز امکان سرایت این بیماری وجود دارد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در واکنش به فقدان بیمه سلامت روان در ایران برخلاف آن چه که در دنیا وجود دارد، گفت: این از اشکلاتی است که نظام بیمه سلامت کشور ما دارد، اما اصل این موضوع مسئله پیشگیری است و در موضوع پیشگیری نه در ساختارسازی و نه در سیاست گذاری نتوانسته ایم، خوب عمل کنیم و هیچ گونه برنامه ریزی در این زمینه نداریم.

دکتر حاتمی افزود: متاسفانه ما در موضوع سلامت کمتر نگاه پیشکیری محور داریم، در حالیکه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند پیشکیری بر درمان اولویت دارد.

وی ادامه داد: باید مسئله روان را در کشور جدی بگیریم، سلامت روان از اصلی‌ترین مسائل کشور است که باید به آن بیشتر توجه شود، موضوع سلامت روان در آموزش و در جامعه بسیار مهم است.


کد مطلب: 58330

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/58330/اثرات-زیان-بار-روانشناسی-زرد-فضای-مجازی-روان-افراد

میگنا
  https://www.migna.ir