کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورزش، تمرکز و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد

خبرگزاری ایسنا , 19 فروردين 1401 ساعت 10:08

محققان دانشگاه فنی مونیخ اخیرا اظهار کرده‌اند ورزش کردن بر تمرکز و کیفیت زندگی افراد تاثیر می‌گذارد.


به گزارش تی ای، محققان آلمانی در مطالعه جدیدشان با بررسی دانش آموزان دبستانی تاثیر مثبت آمادگی جسمانی بر تمرکز و کیفیت زندگی افراد را تایید کردند.

فواید ورزش بر سلامت جسمانی به خوبی شناخته شده است. یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه فنی مونیخ شواهدی در مورد ارتباط بین آمادگی جسمانی، تمرکز و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در بین دانش‌آموزان دبستانی ارائه کرده است.

در این مطالعه محققان به بررسی ۳ هزار و ۲۸۵ دختر و ۳ هزار و ۲۴۸ پسر پرداختند. به گفته محققان آلمانی دانش آموزانی که از نظر فیزیکی در وضیعت خوبی بودند، احساس بهتری نیز داشتند و از تمرکز خوبی نیز برخوردار بودند.

بنابر یافته‌ها شانس اینکه این کودکان به مدارس مقطع راهنمایی سطح بالاتری راه یابند، از کودکانی که از فعالیت جسمانی کمتری برخوردارند، بیشتر است.

محققان دانشگاه فنی مونیخ شرکت کنندگان را از ناحیه روستایی "برشتس گادنرلند" ایالت بایرن آلمان انتخاب کردند. معیار محققان در این مطالعه قدرت فیزیکی و میزات استقامت و تحمل و توانایی تمرکز و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت بود. محققان با کمک روش‌های تست استاندارد بین‌المللی هر یک از این عوامل را بررسی کردند.

پس از انجام بررسی‌ها آنها دریافتند هرچه سطح آمادگی جسمانی کودکان بالا باشد، از تمرکز بالاتری نیز برخوردارند و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت آنها نیز بالا است.

پسران در آزمون‌های آمادگی جسمی از عملکرد خوبی برخوردار بودند، اما دختران در بخش آزمون‌هایی که به تمرکز و کیفیت زندگی مربوط بود، درخشان ظاهر شدند.

از دیگر نتایجی که محققان این مطالعه به آن دست یافتند، این بود که کودکان چاق نسبت به کودکان کم وزن در این موضوعات عملکرد قابل توجهی نداشتند و امتیاز آنها نیز پایین‌تر بود. کودکان چاق در مواردی مانند کیفیت زندگی مرتبط با سلامت، وضعیت جسمانی، عزت نفس و وضعیت دوستیابی در مدرسه آن چنان که باید، عملکرد خوبی نداشتند.

پروفسور "رینیت اوبرهوفر فریتز"(Renate Oberhofer-Fritz)، استاد دانشکده تربیت بدنی و علوم سلامت دانشگاه فنی مونیخ گفت: دانش آموزان دبستانی با آمادگی جسمانی و توانایی تمرکز بالا شانس بیشتری برای راه یافتن به مدارس مقطع راهنمایی سطح بالاتر دارند. این بدان معنی است که تشویق رشد حرکتی در کودکان در مراحل اولیه بسیار مهم است؛ زیرا این امر می‌تواند تاثیر مثبتی بر رشد آمادگی ذهنی آنها نیز داشته باشد. همکاری بین والدین، مدارس، جوامع و باشگاه‌های ورزشی برای ایجاد طیف وسیع و مناسبی از امکانات ضروری است.

دکتر "تورستن شولز"(Thorsten Schulz)، رهبر این مطالعه از دانشگاه فی مونیخ نیز گفت: بر اساس نتایج این مطالعه از سال ۲۰۱۹، دفتر مدیریت ناحیه برشتس گادنرلند ایالت بایرن آلمان به تمام دانش آموزان کلاس اول این ناحیه عضویت یک ساله در یک باشگاه ورزشی را هدیه می‌دهد. این یک مثال عالی از این است که چگونه افراد مختلف می‌توانند با هم کار کنند و به کودکان کمک کنند تا از نظر ورزشی فعال‌تر باشند.


کد مطلب: 58384

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/58384/ورزش-تمرکز-کیفیت-زندگی-بهبود-می-بخشد

میگنا
  https://www.migna.ir