کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درمان جدیدی که سلول‌های سرطانی مغز را فریب می‌دهد

خبرگزاری ایسنا , 21 فروردين 1401 ساعت 14:42

پژوهشگران آمریکایی، درمان جدیدی را برای سرطان مغز ارائه داده‌اند که می‌تواند سلول‌های سرطانی را فریب دهد.


به گزارش وب‌سایت رسمی "کالج پزشکی ویسکانسین"(MCW)، شاید یک درمان جدید، به ارائه یک آزمایش بالینی برای درمان "گلیوبلاستوما"(glioblastoma) کمک کند که شکل نادر و تهاجمی سرطان مغز است و شایع‌ترین نوع تومور مغزی در بزرگسالان به شمار می‌رود.

به رغم دهه‌ها پژوهش در سطح جهانی، دستاوردهای محدودی برای افزایش کیفیت زندگی بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما حاصل شده است. گزینه‌های درمانی، محدود هستند و معمولا ترکیبی از جراحی، پرتودرمانی و شیمی‌درمانی را شامل می‌شوند. بررسی جدید پژوهشگران کالج پزشکی ویسکانسین، یک درمان جایگزین را که به صورت خوراکی تجویز می‌شود، ارزیابی کرده است.

این گروه پژوهشی به سرپرستی "کریستوفر چیتامبار"(Christopher Chitambar)، پژوهشگر کالج پزشکی ویسکانسین، فرآیندهای مبتنی بر آهن را در زیست‌شناسی سرطان و مکانیسم‌هایی که ترکیبات "گالیوم"(Gallium) را هدف قرار می‌دهند و رشد بدخیم سلول را متوقف می‌کنند، مورد بررسی قرار دادند. چیتامبار و "کاتلین اشمایندا"(Kathleen Schmainda) دریافتند که ترکیب موسوم به "مالتوات گالیم"(Gallium maltolate)، پیشروی و کاهش گلیوبلاستوما را به طور قابل توجهی کند می‌کند.

کاتلین اشمایندا، در اصل توسط "لاورنس برنشتاین"(Lawrence Bernstein)، پژوهشگر دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد ابداع شده است.


پژوهش‌های بسیاری که رابطه میان آهن و سرطان را بررسی کرده‌اند، نشان داده‌اند که افزایش سطح آهن در بدن می‌تواند با افزایش خطر سرطان و شدت آن مرتبط باشد زیرا سلول‌های سرطانی برای تکثیر و گسترش یافتن، به آهن وابسته هستند. گالیوم به خاطر شباهت به آهن، به سلول‌های سرطانی وارد می‌شود و از تکثیر آنها جلوگیری می‌کند.

چیتامبار گفت: کشف این موضوع که مالتوات گالیم دارای فعالیت ضد سرطانی در برابر گلیوبلاستوما است، موضوع بسیار هیجان‌انگیزی به شمار می‌رود و راه را برای توسعه آن به عنوان دارویی برای درمان گلیوبلاستوما در بیماران هموار می‌کند. مکانیسم ضد سرطانی مالتوات گالیم، برای سایر تومورهای جامد نیز کاربرد دارد.


کد مطلب: 58414

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/58414/درمان-جدیدی-سلول-های-سرطانی-مغز-فریب-می-دهد

میگنا
  https://www.migna.ir