شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۹
کد مطلب: 58638
۲

سازمان نظام روانشناسی خوزستان راه‌اندازی می‌شود

سازمان نظام روانشناسی خوزستان راه‌اندازی می‌شود
بنا به گزارش میگنا مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان از پیگیری راه‌اندازی سازمان نظام روانشناسی در استان خبر داد.
 
سید مهرداد موسوی در همایش روز روانشناس و مشاور که امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در اداره‌کل بهزیستی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه بحث استفاده از روانشناسی و روان‌درمانی به عنوان به یک دغدغه بسیار مهم و جدی در همه جهان مطرح است؛ در بیش از یک‌صد سال گذشته تحولات متفاوت و خاصی در جهان رخ داده به گونه‌ای که حتی ماهیت روابط و دغدغه انسان‌ها متفاوت شده است.
زندگی در کشورهای صنعتی یا در حال صنعتی شدن، بسیار متفاوت شده و در این روند، دمیده شدن روح سرمایه‌داری رخ داده است.

بنا به همین گزارش و به نقل از خبرگزاری، وی با اشاره به شکل‌گیری فضای مجازی و روابط انسان‌ها در این فضا افزود: در فضای مجازی مسئولیت‌پذیری در قبال صحبت‌ها و مطالبی که مطرح می‌شود بسیار کم است اما این صحبت‌ها بر روان، تاثیرگذار است و این شرایط موجب شده که در جهان کنونی روح و روان انسان‌ها بسیار آزرده باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان بیان کرد: گفته می‌شود که در ازای هر چهار ایرانی، یک نفر دچار ناراحتی روحی و روانی است و این مساله به خوبی قابل مشاهده است و نشان می‌دهد که روز به روز نیاز به خدمات روانپزشکی و روان‌درمانی بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: این شرایط، شوخی‌بردار نیست زیرا انسانی که از نظر روحی و روانی دچار اختلال می‌شود، نمی‌تواند نیروی کارآمدی باشد بنابراین این فرد باید مورد درمان قرار بگیرد.

موسوی گفت: در جوامعی که به مسائل روانشناسی توجه می‌شود، همه افراد در خدمت توسعه و پیشرفت جامعه هستند اما در جوامعی که اختلالات روانی، عمیق و ریشه‌دار می‌شود نه تنها انسان‌ها در مسیر توسعه کشور و جامعه کمک نمی‌کنند بلکه باری بر دوش جامعه هستند.  

وی افزود: اگر روح سالم باشد، انسان همیشه احساس خوشحالی می‌کند و اگر روحی دچار اختلال شود حتی با داشتن بهترین امکانات، احساس شادی نخواهد داشت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان بیان کرد: متاسفانه در ایران چندان به مباحث روانشناسی توجه نشده است در حالی که استفاده از روانشناسی، نخست باید از مدارس آغاز شود. امروزه در کشورهای توسعه‌یافته دنیا در همه مدارس تیم روانشناسی مستقر است تا کودکان را مورد بررسی قرار دهند و در صورت مشاهده بروز اختلال روحی و روانی، این تیم در همان سنین کودکی روند درمان کودک را آغاز و از ایجاد حالت روحی و روانی نامناسب و باقی ماندن این حالات تا دوران بزرگسالی، جلوگیری کنند.
 
وی گفت: بسیاری از مشکلات روحی و روانی، خلق‌الساعه نیستند و در کودکی ریشه دارند و باید از ابتدا پیگیری و رفع شوند.
موسوی با اشاره به مشکلات اشتغال فارغ‌اتحصیلان روانشناسی بیان کرد: بیکاری در جامعه روانشناسان بیشتر از پزشکان یا اساتید حوزه پزشکی است که این مساله، ضعف بزرگی است و باید با تشویق مردم برای دریافت خدمات روانشناسی در رفع آلام روحی و روانی، این مساله حل شود. از سوی دولت نیز باید طرحی به صورت سیستمی و نظام‌مند، طراحی و ابلاغ شود تا خانواده‌ها ملزم به مراجعه برای دریافت این خدمات شوند. با این کار علاوه بر کاهش آلام روحی، زمینه برای اشتغال روانشناسان نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود: اقدامات راه‌اندازی سازمان نظام رورانشناسی در خوزستان انجام شده و تامین محلی برای فعالیت این سازمان در حال پیگیری است تا دیگر برای دریافت مجوز یا مسائل دیگر به تهران مراجعه نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد