کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یافته های تحقیقات نشان می دهد

کاهش استرس به کمک سگ ها

فاطمه امینی

سیناپرس , 12 ارديبهشت 1401 ساعت 13:22

سگ ها می توانند به طور موثر به افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTDS) کمک می کنند.


نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که سگ ها می توانند به طور موثر به افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTDS) کمک می کنند.
افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) از داشتن یک سگ آموزش دیده ویژه سود می برند. تاکنون، شواهد علمی کمی برای اثبات این موضوع وجود داشت، اما محققان آکادمی پلیس و دانشگاه رادبود اکنون می ‌توانند ارزش سگ کمکی را با داده‌های دقیق اثبات کنند.
بیماران مبتلا به این اختلال مدت هاست که اذعان دارند سگ های آموزش دیده در زندگی به آنها کمک کرده اند. بنابراین پلیس از دانشمندان خواست تا شواهد این موضوع را بررسی کنند

محققان دریافتند که سگ های آموزش دیده می توانند به فرد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه آرامش و امنیت داده و اعتماد به نفس او را افزایش دهند. در این راستا یکی از محققین به نام آنیکا اسمیت (Annika Smit) می گوید: سگ ها به طور قابل توجهی زندگی افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه را عادی می کند.

این مطالعه گروه هایی را مقایسه کرد که شامل افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه و سگ های آموزش دیده و سگ های خانگی بود. در طول آزمایش، محققان فعالیت مغزی همه افراد را ثبت کردند. به گزارش سیناپرس،در ادامه محققان متوجه شدند که عملکردهای مغزی افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه در صورتی که سگ آموزش دیده داشتند، تغییر می ‌کند.
اسمیت در این باره می‌ گوید: برای مثال، یک سگ همراه وقتی کسی را در حال تجربه کابوس‌های شبانه می بیند، او را از خواب بیدار می ‌کند. علاوه بر این، سگ می تواند به معنای واقعی کلمه تماس را به سادگی با ایستادن بین طرف های گفتگو کننده در موقعیت هایی که تنش افزایش می یابد، مسدود کند. حتی یک سگ خانوادگی نیز می تواند کمک کننده باشد.
به گفته محققان، سگ های کمک کننده و آموزش دیده کمیاب هستند. البته به گفته پژوهشگران، داشتن سگ فقط به افرادی که درمان تروما را کامل کرده اند پیشنهاد می شود.شرح کامل این پژوهش و یافته های آن در مجله تخصصی ANP منتشر شده است.
 


کد مطلب: 58658

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/58658/کاهش-استرس-کمک-سگ

میگنا
  https://www.migna.ir