جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۵
کد مطلب: 58673
۱

وزیر علوم در پیام روز معلم ارکان آموزش را تشریح کرد

وزیر علوم در پیام روز معلم ارکان آموزش را تشریح کرد
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم و استاد به معلمان و اساتید دانشگاه‌های کشور گفت: آموختن و شغل معلمی یکی از شریف‌ترین فعالیت‌های انسانی است که از آن به عنوان شغل انبیا یاد شده است و نقش معلمان و اساتید دانشگاه در تربیت نسل‌های آینده‌دار و آینده‌ساز کشور بی‌بدیل است و جایگزینی برای آن وجود ندارد.
 
زلفی‌گل در این پیام افزود: علی‌رغم اینکه تحولات زیادی با تاکید بر فناوری‌های ارتباطی در شیوه‌های آموزش در جهان رخ داده است، ولی همچنان در دوران کرونا و پساکرونا اساتید مهمترین رکن آموزش بوده و خواهند بود و فناوری‌ها و نوآوری‌ها به عنوان یک مکمل در خدمت انتقال بهتر دانش و تجربه اساتید به دانشجویان محسوب می‌شوند. در نتیجه انتظار می‌رود که اساتید فرهیخته، نسل‌های داناتر و حکیم‌تر از خویش تحویل جامعه دهند.

وزیر علوم در این پیام تاکید کرد: نیاز جامعه ما به ایجاد و کسب فناوری‌های نو در تبادل چندجانبه با جامعه جهانی و پاسخگویی به نیازهای جامعه امروز می‌طلبد که اساتید دانشگاهی بیش از گذشته به تربیت دانشجویانی خلاق و نوآور با روحیه پرسشگری و انتقادی همت گمارند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" گفت: امروز از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود، علاوه بر تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای اشتغال در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی و خصوصی، نیروهایی تربیت کنند که با کسب دانش و فناوری‌های نوین و تولید محصولات مورد نیاز جامعه در بستر شرکت‌های دانش‌بنیان، هم به نیازهای جامعه پاسخ گویند و هم مسیر مطمئنی برای ایجاد اشتغال فراهم آورند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه مهمترین مشکل امروز جامعه ما بیکاری و اشتغال است و در شعار رهبر معظم انقلاب نیز به بحث اشتغال تاکید ویژه شده است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکل اشتغال، سرمایه‌گذاری در علم، فناوری، نوآوری و تولید محصولات دانش‌بنیان است که گام نخست در این زمینه تربیت دانشجویانی خلاق و با روحیه نوآوری و آشنا به مسائل فناوری و تکنولوژی‌های نوین است. حمایت قاطع اخیر مقام معظم رهبری از دانشگاه و دانشگاهیان، ضمن افتخاری بزرگ، مهر تاییدی بر نقش برجسته نهاد مقدس و سرنوشت‌ساز دانشگاه است.

زلفی‌گل ضمن قدردانی از استمرار خدمات آموزشی اساتید دانشگاهی به شیوه مجازی در زمان شیوع کرونا، گفت: هم اکنون که شاهد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها و فراهم شدن ارتباط چهره به چهره و نزدیک اساتید با دانشجویان هستیم، خداوند بزرگ را شاکرم که این فرصت مجدداً فراهم شده است تتااساتید فرهیخته، علاوه بر آموزش دانستنی‌های علمی خود، مشی اخلاقی و شخصیت معنوی خود را نیز به دانشجویان که مانند فرزندان آنها هستند، منتقل کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پایان ضمن تبریک این روز بزرگ به همه معلمان و اساتید دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: عزتمندی و سربلندی ایران عزیز در گرو ارج نهادن به مقام والای معلمان و اساتید است. اینجانب نیز حسب وظیفه این روز بزرگ را به یکایک تلاشگران عرصه آموزش کشور صمیمانه تبریک می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای عزیزان آرزوی طول عمر با عزت و با برکت دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.