کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همسران مسئول خوشبختی یکدیگرند.

19 ارديبهشت 1401 ساعت 22:06

عاشق شدن هرگز کافی نیست. خوشبختی در روابط وقتی میسر می­شود که همسرتان برای شما ارزش قائل باشد و به شما احترام بگذارد


 عفت حیدری مترجم کتاب ناامنی در عشق در یادداشتی اختصاصی برای میگنا نوشت :کسی را پیدا کنید، شما را بپذیرد و دل شما را گرم کند پیدا کردن چنین شخصی می­تواند به نظر آسان بیاید. مردی بامزه، رمانتیک و متناسب به دنبال همین ویژگی ها در زن می­گردد تا یک عمر دوستی و عشق را تجربه کنند. اما به ندرت چنین چیزی رخ می­دهد.بعد از اینکه شما با شاهزاده جذاب ملاقات کردید، ممکن است در تعریف وی از بامزه گی، رمانتیک بودن یا حتی مناسب بودن مستاصل بمانید.اما چیزی که بیشتر از همه مسئله ساز است، خودتان هستید.
 
وقتی با خودتان مهربان هستید، متوجه می­شوید که در موقعیت بهتری برای پیدا کردن کسی قرار می­گیرید که مناسب شماست.نه فقط یک فرد کامل،بلکه کسی که شما را کاملا بخواهد و بپذیرد و به لحاظ احساسی در دسترس شما باشد و دلگرم تان کند. مهمتر از همه اینکه به شما کمک کند تا در میان موقعیت های سخت به خوبی عبور کنید. این امر می­تواند به شما کمک کند تا ببینید که در یک رابطه به دنبال چه هستید.
برای داشتن رابطه سالم هدف گذاری کنید
برای موفق شدن در روابط مثل همه جنبه های دیگر در زندگی باید بدانید چه می­خواهید. شما می­توانید از این مسئله برای ارتباط کمک بگیرید.به معنای کلی تر، دلبستگی ایمن در کودکی باعث ایجاد رابطه ای ایمن در بزرگسالی می­شود. روابط سالم این ویژگی ها را دارند:
 
. در دسترس بودن به لحاظ احساسی : کودکان به لحاظ فیزیکی به والدین خود احتیاج دارند و وقتی به لحاظ احساسی به والدین خود نزدیک اند، احساس امنیت می­کنند. اما روابط بالغانه بیشتر به همسرانی بستگی دارد که به لحاظ احساسی صمیمی هستند.در حالی که جدایی ها و روابط رمانتیک از راه دور ممکن است باعث فرسودگی شوند، الزاما بی خودی نیستند. به هر حال همسارن نیازهای یکدیگر را پذیرفته و به آن پاسخگو هستند.وقتی همسر شما خشن و یا به لحاظ احساسی در دسترس نیست، احتمالا احساس تنهایی و طرد شدن می کنید و ممکن است ارزش خود را به عنوان یک فرد زیر سوال ببرید.
.آشیانه امن: همانطور که کودک موقع ناراحتی یا تهدید به مادرش رو می­کند، همسران نیز در رابطه سالم برای دلگرمی یا حمایت در اوقات سخت به یکدیگر روی می­آورند.از آنجا که زندگی پر از ناملایمات و موانع خسته کننده است، مهم است شریکی داشته باشید تا به آنها دلگرمی بدهید. کسانی که چنی همسران و دوستانی دارند، کمتر تحت تاثر ناملایمات زندگی قرار می­گیرند.متاسفانه اگر همسرتان منتقد و عیب جو باشد، به وی رجوع نمی­کنید یا اگر به او روی بیاورید، احساس می­کنید،طرد شده اید.
.پایه امن: برای احساس کمال و دوست داشتنی بودن در یک رابطه مهم است که مردم بتوانند تمایلات قلبی خود را دنبال کنند.
روابط سالم روابطی هستند که همسران فعالیتهای یکدیگر را تشویق کنند و مورد حمایت قرار دهند.
 
وقتی به ویژگی های یک رابطه سالم فکر می­کنید، یادتان باشد که هر دو لازم است برای ایجاد آن کار کنید. لازم است همسران بپذیرند و پذیرفته شوند که برای در دسترس بودن به لحاظ احساسی لازم است دلگرمی بدهند و دلگرم شوند و آشیانه امنی برای مواقع گرفتاری ایجاد کنند، تشویق کنند و تشویق شوند.گرچه احتمالا نگران می­شوید که آیا همسری می تواند این هدیه ها را به شما بدهد.واقعا مهم است که او بتواند این هدیه ها را هم دریافت کند. برای آنکه در روابط باید بده – بستانی هم باشد و شما هم باید بتوانید این موهبتها را بدهید و بگیرید.
در یک همسر به دنبال چه باشید
همسر خوب می تواند به شما کمک کند تا فردی که می­خواهید بشوید.محققانی مثل دریگوتاس،روبالت، ویسل کوئیست، ویتون این فرایند را به عنوان پدیده میکل آنژ می­نامند.درست مثل میکل آنژ که تصاویر زیبا را بر روی سنگ می­تراشید، همسری عاشق می تواند بهترین های وجودتان را بیرون بکشد و چهره ایی زیبا را در شما آشکار کند.
 
همسری عاشق این ویژگی را دارد. اگر می­خواهید دنبال هسمری بگردید یا بدانید کسی که کنار شماست، نیازهای شما را بر آورده می کند یا نه ، ویژگی های زیر را مرور کنید:
.شخصیتی بالغ و ایمن دارد. این افراد با خود و روابط خود راحت اند. آنها به لحاظ احساسی می توانند نزدیک باشند و در عین حال می خواهند خود و همسران شان علایق شخصی متفاوتی را دنبال کنند. انها دیدی روشن در مورد خود و زندگی دارند.
 
این باعث می­شود که از محدودیت های خود آگاهی داشته و اشتباهات و نقاط ضعف خود را به خوبی بپذیرید، بدون آن که حس مثبت خود را قربانی کنید. درک این که دیگران هم اشتباهاتی دارند، باعث می­شود، همسران خود را براحتی ببخشید.
.ارتباط موثری دارند. این همسران به خوبی حرف دیگران را می شنوند و حرفهای خود را هم با هم در میان می­گذارند.این ویژگی ها به آنها می­توانند به خوبی با تفاوت ها کنار بیایند.بیشتر به این دلیل که آنها به خوبی می­توانند احساسات خود را شناسایی و مدیریت کنند. امتیاز خاصی که باعث می­شود شما به خوبی به دیگری  ارتباط برقرار کنید و با مشکلاتی که به ناچار در روابط صمیمانه پیش می آید،کنار بیابید.
.قدر طرف مقابل را می­دانند. عاشق شدن هرگز کافی نیست. خوشبختی در روابط وقتی میسر می­شود که همسرتان برای شما ارزش قائل باشد و به شما احترام بگذارد. همسرتان باید به شناخت شما علاقمند باشد. در این صورت شما خوشبخت می­شوید و می توانید به دنبال علایق شخصی خود باشید.
.با هم تناسب دارند. این تکته مهم است که از بودن در کنار هم لذت ببرید. یعنی از انجام دادن کارهایی به اتفاق هم لذت ببرید. حتی اگر فقط با هم حرف بزنید، از حرف زدن با هم لذت می برید. سهیم شدن در فعالیتهای یکدیگر، یا احترام گذاشتن به آنها برای یرابطه بلند مدت بسیار مهم است. هرچه این ارزشها زندگی روزانه را تحت شعاع قرار دهند، سهیم شدن در آنها مهمتر است.برای مثال، وقتی یکی از همسران به بچه علاقمند باشد و دیگری نه ،مشکل ساز می­شود. یا اگر یکی از همسران سبک زندگی خاصی داشته باشد، مثلا فروشنده ایی باشد  که همیشه در سفر است، مهم است همسرش از او حمایت کند.
 
.برای رابطه آماده است. همسر شما باید رابطه برایش در اولویت باشد. این به معنای آن است که برای رابطه وقت بگذارد و توجه کند رابطه جنسی و صمیمانه که دو جنبه مهم از یک رابطه هستند را لحاظ کند. در نهایت همسران مسئول خوشبختی یکدیگرند.
 
ناامنی درعشق. دکتر لسلی فیلیپ بیکر.عفت حیدری. نشر بهارسبز
 


کد مطلب: 58731

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/58731/همسران-مسئول-خوشبختی-یکدیگرند

میگنا
  https://www.migna.ir