سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ / ۰۰:۴۶
کد مطلب: 58732
۲

عصبانیت باعث پوکی استخوان می شود

عصبانیت باعث پوکی استخوان می شود
به گزارش پایگاه اینترنتی دویچه وله (رادیو آلمان )، یکی از بیماری هایی که ارتباط مستقیم با نوع تغذیه دارد، پوکی استخوان است که این مشکل بیشتر در خانم ها و بعد از سن یائسگی بروز می کند.

تحلیل بافت درونی استخوان که منجر به کم شدن تراکم استخوان و یا پوکی استخوان می شود، بیماری چند عاملی است که نوع تغذیه فرد یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در روند پیشرفت آن است. از هر شش زنی که در دهه 50 سالگی هستند، یکی دچار پوکی استخوان است و این تعداد میان زنانی که در در دهه 60 سالگی هستند، به یک چهارم و در دهه 70 سالگی به یک سوم می رسد.

برخلاف آنچه تصور می شود، تنها کمبود کلسیم موجب پوکی استخوان نمی شود. کاهش تولید هورمون های زنانه بعد از سن یائسگی، کم تحرکی، وزن بالا و تغذیه نادرست از عوامل تشدیدکننده روند تحلیل استخوان هستند و عامل موثر بعدی، اسیدی شدن مایعات درون بدن است که این اسیدی شدن پروسه جذب املاح، ویتامین ها و به ویژه کلسیم را مختل می کند.

هورمون هایی که زمان عصبانیت یا اضطراب ترشح می شوند اسیدی هستند. مصرف میوه و سبزیجات محیط اسیدی بدن را خنثی می کند و جذب املاح و ویتامین ها را افزایش می دهد. اما مصرف دارو بعد از تشخیص بیماری که توسط تصویربرداری از استخوان ها به کمک اشعه ایکس صورت می گیرد، مهم ترین راه جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان است.

متاسفانه عکس برداری با دستگاه های سنجش تراکم استخوان هزینه نسبتا بالایی دارد و اغلب خانم ها انجام آزمایش های سالانه (چکاب ) را به همین علت جدی نمی گیرند.

در این میان می توان از روش دیگری برای سنجش تراکم استخوان استفاده کرد. با استفاده از تصویری که از دندان ها و استخوان های فک در دندانپزشکی گرفته می شود و یک برنامه رایانه ای ویژه، می توان تراکم استخوانی فرد را سنجید. این برنامه رایانه ای به زودی روی دستگاه های عکسبرداری در دنداپزشکی نصب خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند