شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۱
کد مطلب: 58733
۱

سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان منصوب شد+ عکس

سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان منصوب شد+ عکس
آیین تودیع و تکریم دکتر حسین خنیفر و معارفه دکتر رضامراد صحرایی به‌عنوان سرپرست دانشگاه فرهنگیان امروز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار می‌شود.

رضا مراد صحرایی کیست؟
صحرایی که یکی از اساتید جوان دانشگاه علامه طباطبایی است؛ در سال‌های گذشته به عنوان معلم و دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شده است؛ اصالتاً لرستانی است و دارای سوابق تألیف چندین کتاب است. اگرچه صحرایی دارای سوابق علمی متعددی است اما به نظر می‌رسد سوابق اجرایی چندانی نداشته است.

صادق ستاری فرد معاون وزیر و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در توئیتی در خصوص صحرایی نوشت: " دکتر صحرایی معلم آموزش و پرورش استاد تمام دانشگاه، پژوهشگر نخبه، مؤلف ده‌ها کتاب علمی، متخصص نظریه‌های آموزش و یادگیری، خوش فکر، صاحب قلم و دارای اندیشه‌های تحولی، معتقد به و مسلط بر مبانی اسناد تحولی می‌تواند دانشگاه فرهنگیان یعنی مهمترین رکن نظام تعلیم و تربیت را به جایگاه متعالی برساند. "


صحرایی دارای مدرک کارشناسی زبان انگلیسی، و کارشناسی ارشد و دکتری زبان شناسی است و در هر سه دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز بوده است.
 

سرپرستی معاونت فرهنگی بنیاد شهید حدفاصل سال‌های ۸۸ تا ۸۹، معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی بین سال‌های ۹۰ تا ۹۴ و معاونت آموزشی بنیاد سعدی از جمله مهمترین سوابق مدیریتی صحرایی است. صحرایی همچنین عضو شورای علمی بنیاد سعدی و نماینده شورای انقلاب عالی انقلاب فرهنگی در کمیسیون اجرایی ماده ۱۵ قانون اساسی و عضو پیوسته انجمن جهانی مطالعه زبان کودک است.

صحرایی علاوه بر فعالیت‌های متعدد اجرایی در دانشگاه علامه طباطبایی یکی از اعضای شورای برنامه ریزی و تألیف کتاب‌های درسی و جانشین شورای تألیف و برنامه ریزی منابع آموزش زبان فارسی در هند نیز بوده است.

عضویت در شورای فرهنگی دانشگاه شاهد و عضویت در اتحادیه جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و بازیگر در شورای مرکزی بسیج دانشجویی در فاصله سال‌های ۷۵ تا ۸۷ از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی صحرایی است.


سوابق اجرایی، آموزشی و پژوهشی سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان اینجا قابل مشاهده است.

 
 
سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان در مراسم معارفه خود و تودیع و تکریم دکتر خنیفر رئیس سابق دانشگاه فرهنگیان، در سخنانی با تاکید بر اهمیت نوع کار در نظام تعلیم و تربیت کشور، معلم، کتاب درسی و دانش آموز را سه ضلع مثلث این نظام دانست و تصریح کرد: تربیت جوان با نشاط، پر امید و تراز نظام جمهوری اسلامی هدف نهایی منظور شده در دستگاه عظیم آموزش و پرورش است.

رضامراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، اقدام درست، هماهنگ، همسو و منسجم را در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین، یک ضرورت خواند و افزود: باید متناسب با برنامه ها و اهداف منظور شده، حرکت کرد.
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، از نظام، فرایند، هماهنگی و فعالیت ها و اقدامات گروهی به عنوان روح حاکم بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: باید برای دستیابی به اهداف دانشگاه فرهنگیان به خط و آماده بود.

صحرایی، دانشگاه فرهنگیان را در آموزش و پرورش غریب خواند و تصریح کرد: خروج این دانشگاه از غربت، یک ضرورت است. وی، با اشاره به ماموریت گرا بودن دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: این دانشگاه را نمی توان با دیگر دانشگاه های کشور قیاس کرد، دانشگاه فرهنگیان با توجه به معلم محور بودن خود، قابل ارزیابی است، نباید با معیارهای سایر دانشگاه های کشور، ارزیابی شود.

این مقام مسؤول، دانشگاه فرهنگیان را قلب وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد و افزود: این دانشگاه با اهتمام بیش از پیش و بهره گیری از همه توان و ظرفیت خود در تلاش برای تامین و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش خواهد بود.

صحرایی، تعداد دکتر معلمان حاضر در آموزش و پرورش را قریب به ۵ هزار نفر دانست و اظهار داشت: باید از این تعداد فرهیخته فرهنگی به بهترین وجه استفاده برد. در ابتدا با برنامه ای کوتاه مدت گام برداشته و سپس برای افق ۱۴۰۴ برنامه میان مدت خود را پیش برده تا دستیابی به برنامه بلندمدت ۱۰ ساله دانشگاه نیز تسهیل شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا