پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ / ۰۶:۴۶
کد مطلب: 58784
۰

آیا خنده بی مورد هم بر هر درد بی درمان دواست؟

آیا خنده بی مورد هم بر هر درد بی درمان دواست؟
 این نسخه منسوخ شده!
در گذشته بار‌ها و بارها، همه‌مان این جمله را شنیده‌ایم که خنده بر هر درد بی درمان دواست، اما بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های جدید، کاربردی بودن این توصیه شرط و شروطی دارد که باید به آن‌ها هم توجه شود. واضح است که درد را از هر طرف بخوانید، درد است یعنی خنده دردی را دوا نمی‌کند بلکه فقط اصلیت موجود را به‌طور مصنوعی و موقت، کم رنگ می‌کند. پس در نتیجه، جمله «خنده بر هر درد بی‌درمان دواست» و این توصیه، منسوخ شده است.

به جای خنده بی‌دلیل دنبال مهارت‌های سازنده برویم
خداوند حکیم هر مشکلی که بر سر راه انسان قرار می‌دهد، از دایره دو کلمه و حکمت خارج نیست، یا قابل حل است یا قابل تحمل؛ بنابراین انسان با افزایش مهارت‌های فردی و تقویت شخصیت خود می‌تواند با درایت و تفکر برای مشکلات پیش رو، راه حل درستی را پیش‌بینی کند و از آن بهره ببرد. در نتیجه از منظر روان‌شناسی توصیه می‌شود به جای خندیدن مصنوعی و الکی، به‌سوی تکنیک‌های خودسازی برویم تا آینده‌ای روشن در انتظارمان باشد.

حذف‌کردن بهانه‌ها از زندگی، تلاش به‌همراه داشتن امید برای رسیدن به اهداف، تمرین روزانه شکرگزاری، شناخت اصولی توانمندی‌ها و نقاط ضعف خود، درس گرفتن از شکست‌ها و ...، رموز دستیابی به موفقیت‌های بیشتر و داشتن روانی سالم محسوب می‌شود؛ بنابراین نسخه پیچیدن برای مردم و توصیه به خندیدن بدون دلیل در این شرایط اقتصادی، احتمالا تاثیر معکوس خواهد داشت و حتی ممکن است باعث عصبانیت و افزایش خشم یک عده شود.

از اهمیت لبخند زدن غافل نشویم
البته باید توجه داشت که به‌طور کلی، نیاز به شادمانی نباید حتی در شرایط سخت و ناراحت کننده مورد غفلت قرار بگیرد. به عقیده همه روان‌شناسان، لبخند، زبان مشترک آدم‌ها و حتی ملت‌ها و در واقع یک رفتار بین‌المللی است. لبخند اثر بسیار خوشایندی بر چهره شما دارد و باعث می‌شود فردی مثبت و دوست‌داشتنی به‌نظر برسید. با لبخند زدن آثار عاطفی و ارتباطی مثبتی به‌شکل ناخودآگاه و تلویحی در دیگران ایجاد می‌کنید. لبخند جذاب، کلید موفقیت شما در رابطه‌های مختلف خواهد بود. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که لبخند می‌زنند، دوست‌داشتنی‌تر و جذاب شناخته می‌شوند، اما افراد با چهره عبوس و غمگین طرفداران زیادی ندارند و نفوذناپذیر به‌نظر می‌رسند. حالت چهره ما وقتی عبوس هستیم، پیام‌هایی ناخودآگاه به محیط می‌فرستد و به‌طور ضمنی اعلام می‌کند که میلی به برقراری ارتباط با دیگران ندارد.

شادمانی در شرایط سخت شدنی است؟
شاید برای بعضی‌ها این سوال پیش بیاید که چطور می‌توانیم در شرایط سخت لبخند بزنیم؟ بالاخره همه ما در زندگی با دردسر‌هایی مواجه هستیم و خواهیم بود. اگر یک مقدار واقع‌بین باشید و چشمان‌تان را باز کنید، متوجه پاسخ این سوال می‌شوید! تمام داشته‌های خودتان را بنویسید. تمام داشته‌های امروز شما آرزو‌های دیروزتان بوده است. تمام آن‌هایی را که می‌توانید جبران کنید و دوباره به دست بیاورید، خط بزنید مانند خودرو، پول، کار و .... هر چیزی که در فهرست شما باقی ماند، غیر قابل جبران است و دارایی واقعی شما به حساب می‌آید مانند سلامتی، فرزند خوب، پدر و مادر، همسر و .... این‌ها همان چیز‌هایی هستند که شما باید از آن‌ها لذت ببرید و بابت داشتن‌شان، شادمان باشید چراکه غم و غصه خوردن بیش از حد، فقط مانع رسیدن شما به موفقیت‌های بیشتر خواهد شد و مشکلی را رفع نخواهد کرد.


منبع: روزنامه خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!