سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۸
کد مطلب: 58804
۲

ناباروری و سرطان پستان در مردان

ناباروری و سرطان پستان در مردان
نتایج یک تحقیق جالب که توسط محققانی از بریتانیا هدایت شده است نشان می دهند مردانی که از برخی مشکلات باروری رنج می برند و فرزندی ندارند، بیشتر دچار سرطان پستان می شوند.

در مطالعه جدید که توسط محققان بین المللی انجام شده است، معلوم شد مردانی که دارای مشکلات باروری هستند، بیش از دیگران در معرض خطر سرطان پستان مهاجم قرار دارند، اگرچه در کل، این نوع سرطان در مردان، کمتر از زنان دیده می شود.

در مطالعه فوق، پژوهشگران مؤسسه تحقیقات سرطان واقع در لندن، رابطه بالقوه بین ناباروری خود گزارش شده یا نداشتن فرزند را با خطر ابتلا به سرطان پستان در مردان بررسی کردند. آن ها با حدود 2000 مرد زیر 80 سال که بین سال‌های 2005 تا 2017 به سرطان پستان مبتلا بودند و در انگلستان و ولز زندگی می‌کردند، مصاحبه کردند. 

بر اساس داده های حاصل از این مصاحبه ها، خطر بروز تومورهای سرطان پستان مهاجم یعنی سلول‌های سرطانی که فراتر از جایی که برای اولین بار تشکیل شده‌اند گسترش می‌یابند، به طور قابل توجهی با ناباروری مردان مرتبط بود. 

این محققان برای درک آن که آیا موضوع دیگری نیز در این نتایج تاثیرگذار بوده است یا خیر، تجزیه و تحلیل‌های بیشتری را با در نظر گرفتن مواردی مثل مصرف الکل، سیگار کشیدن، سابقه خانوادگی سرطان پستان و بیماری‌های کبدی انجام دادند. اما هیچ شواهد محکمی مبنی بر تأثیر این عوامل بر یافته‌های خود پیدا نکردند. 

آن ها می گویند: دلایل سرطان پستان در مردان تا حد زیادی ناشناخته است. بخشی از این موضوع به این دلیل است که بیماری فوق در مردان، نادر است و بخشی دیگر نیز به دلیل کم بودن مطالعات قبلی است.

محققان بریتانیایی افزوده اند: شواهد ارائه شده در مطالعه ما نشان می دهند که ارتباط ناباروری و سرطان پستان باید با تحقیقات بیشتر تایید شود و تحقیقات آینده در مورد عوامل بالقوه زمینه ای مانند عدم تعادل هورمونی نیز در این خصوص مورد نیاز هستند یافته های فوق در مجله دسترسی آزاد Breast Cancer Research منتشر شده اند.
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "