پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۶
کد مطلب: 58821
۱
با این راهکارها،

آرایشگاه رفتن کودکان را از یک کابوس به کاری خوشایند تبدیل کنید!

آرایشگاه رفتن کودکان را از یک کابوس به کاری خوشایند تبدیل کنید!
بسیاری از کودکان نوپا با دیدن قیچی و ماشین اصلاح از ترس به خود جمع می‌شوند، بچه‌هایی هم هستند که جیغ عصبی (هیستریک) می‌زنند. در اینجا با کمک والدین با تجربه، راهکارهایی را ارائه کرده‌ایم که ممکن است به شما هم کمک کند.

ترس را کم کنید
«به عنوان یک آرایشگر و مادر نوزادی ۱۷ ماهه، توصیه من این است: اسم این کار را «کوتاه کردن مو» نگذارید! این کلمه ممکن است برای بچه‌ها با درد مرتبط شود. می‌توانید بگویید پیرایش.»

از یک مدل دوست‌داشتنی کم بگیرید
«ما برای دخترم از یک عروسک دوست‌داشتنی استفاده کردیم. مشاهده بریدن موهای پلاستیکی عروسکش به او کمک کرد که ببیند هیچ چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.»

شبیه‌سازی و عادی‌سازی
«ما این کار را به یک بازی بازی تبدیل کردیم و به جای قیچی، از انبر آشپزخانه استفاده می‌کنیم. این باعث می‌شود که فرزندمان به شنیدن سر و صدا و دیدن چیزی براق در اطراف سرش عادت کند. برای نشان دادن ریزش مو هم کاغذهای خرد شده را دور او می‌ریزیم. بعد از این و در شرایط واقعی خیلی راحت با کوتاه کردن موهایش کنار آمد.» 

تحریک کنجکاوی
«اولین باری که پسرم را به سلمانی بردیم اجازه دادیم اول پدرش را ببیند. فکر می‌کنم دیدن بابا روی صندلی به جای ترسیدن، او را کنجکاو کرد. وقتی نوبت پسرک شد، همسرم او را روی صندلی بغل کرد. او کمی گیج شد و تعجب کرد اما ناراحت نشد.»

با حرفه‌ای‌ها همراه شوید
«کمی جستجو کنید و ببینید آیا جایی در منطقه شما وجود دارد که به طور خاص به اصلاح و کوتاهی موی بچه‌ها مشغول باشد؟! آنها اسباب بازی دارند، یک صندلی که مثل یک ماشین یا موتور است و سرو صدا می‌کند. راستش پسر ما آنقدر با این چیزها حواسش پرت می‌شود که متوجه نمی‌شود موهایش را کوتاه می‌کنند.»

کمک گرفتن از یک فرشته مهربان
«حضور کودک ۱۸ ماهه من در آرایشگاه یک کابوس بود! او جیغ می‌زد و فرار می‌کرد. البته خوشبختانه آرایشگر یک دوست است. در نهایت از مادربزرگش خواستم او را ببرد. او یک فرشته مهربان است که بعد از چندبار صبوری، حالا دیگر کودکمان را به آرایشگاه رفتن علاقه‌مند کرده. پسرک تمام مدت آنجا می‌نشیند تا وقتی کار تمام شد بشنود که چه پسر بزرگی شده و دیگر گریه نمی‌کند!»

شناسایی عامل آزاردهنده
«پسر من از ۹ ماهگی، در هر کوتاهی خیلی گریه می‌کرد. ما بالاخره وقتی سه سالش بود فهمیدیم چه چیزی او را عذاب می‌دهد: صدای به هم خوردن قیچی و وزوز ماشین اصلاح او را آزار می‌داد! بنابراین حالا هر بار گوش‌هایش را می‌پوشانیم و از آن زمان دیگر اشک نریخته‌»

معامله را شیرین کنید
«من متوجه شدم که آب نبات چوبی عالی عمل می‌کند! پسرم آنقدر مشغول است که متوجه نمی‌شود چه بلایی سر موهایش می‌آید. آرایشگاه تنها جایی است که به او آب‌نبات می‌دهیم، بنابراین او عاشق کوتاه کردن موهایش است!»

تعجب‌برانگیز نیست اگر برخی از کودکان خردسال قبل یا در طول اولین کوتاهی موی خود دچار ترس می‌شوند. آن‌ها در مکانی عجیب روی صندلی نشسته‌اند و یک پتوی پلاستیکی بزرگ به دور گردن‌شان بسته شده! یک غریبه با قیچی‌ و ماشین دور گوش‌هایشان سر و صدا می‌کند می‌کند و موهایشان روی زمین می‌ریزد. قرار گرفتن در وضعیتی که قبلا تجربه نکرده‌اند در کنار اضطراب قرار گرفتن زیر دست یک غریبه‌، اغلب در سال‌های نوپایی طبیعی است پس بهتر است با مهربانی و آرامش به دنبال امتحان کردن راهکارهایی باشید که او را از تنش و نگرانی حفظ کنید.
مرجع : همشهری آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود