کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یافته های جدید محققان نشان داد؛

کودکان در مهدکودک ها تحرک کافی ندارند

سینا پرس , 30 ارديبهشت 1401 ساعت 14:32

مدارس و مهد کودک ‌ها، به‌ ویژه آن ‌هایی که از کودکان در سنین پایین‌ تر مراقبت می‌کنند، مکان ‌های مهمی برای راهنمایی کودکان ما به انجام فعالیت‌ های بدنی به عنوان بخشی از فعالیت روزانه و ایجاد علاقه و عادات برای فعال بودن هستند.


نرخ چاقی کودکان در گوشه و کنار جهان در حال افزایش است و تحقیقات جدید نشان می دهد برنامه های مراقبت از کودک ممکن است بخشی از این مشکل باشد. در این میان اکثر بچه های نوپا در این مهدکودک ها تقریباً به اندازه کافی ورزش نمی کنند.

 دستورالعمل سلامت برای برنامه های مراقبت از کودک، ارائه حداقل دو فرصت در روز برای فعالیت بدنی، مجموعاً ۶۰ تا ۹۰ دقیقه را می طلبد. نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که ۷۴ درصد از مهدکودک ها فرصت کافی برای فعالیت بدنی را فراهم نکرده و تنها نیمی از آنها زمان توصیه شده را به بچه ها می دهند و فقط ۴۳ درصد به آنها فرصت و زمان کافی را می دهند.
لورن اولشو، سرپرست این تیم مطالعاتی و  کارشناس سلامت در انجمن Abt  در راکویل، در رابطه با موضوع فوق می گوید: کودکانی که فعالیت کمتری دارند، آمادگی جسمانی و هماهنگی ضعیف تری دارند، نرخ چاقی بالاتر، تمرکز کمتر و رشد شناختی ضعیف تری دارند. به طور کامل ۶۰  درصد کودکان در ایالات متحده به طور متوسط حدود ۳۰ ساعت در هفته در مهدکودک ها هستند، به این معنی که مراکز مراقبت از کودک فرصت اصلی برای بسیاری از کودکان برای فعال بودن است.
بررسی های انجام شده نشان می دهد بدون احتساب زمان چرت زدن و غذا خوردن، بچه ها در حدود ۲۵ درصد مواقع غیرفعال بودند،.
متاسفانه در بیشتر کلاس ‌ها کودکان بدون تحرک بودند و بیشتر بچه ‌ها نشسته یا دراز کشیده اند. معلمان و والدین می توانند در مقابله با این روند نقش داشته باشند.
به باور محققان، پیدا کردن راه‌ هایی برای افزایش  تحرک بچه ‌ها در داخل خانه، اجرای بازی ‌های موزیکال، حرکات کششی یا تعادل و تحرک داخل منزل در شرایط بد آب و هوایی بسیار مهم است.
متاسفانه باید اذعان داشت که عدم فعالیت بدنی در برنامه‌ های مراقبت از کودک می ‌تواند منجر به چاقی و مشکلات متعدد سلامت شود.
 دکتر اسکات کاهان از پژوهشگران این تیم مطالعاتی و مدیر مرکز ملی وزن و تندرستی در واشنگتن دی سی در تکمیل توضیحات همکارش گفت: فعالیت بدنی ناکافی و آمادگی جسمانی، به ویژه در کودکان خردسال، با مشکلات سلامتی و رفتاری بی‌شماری همراه است و از عوامل خطر برای چاقی، دیابت و بسیاری از دیگر شرایط سلامتی در اواخر زندگی است.
 مدارس و مهد کودک ‌ها، به‌ ویژه آن ‌هایی که از کودکان در سنین پایین‌ تر مراقبت می‌کنند، مکان ‌های مهمی برای راهنمایی کودکان ما به انجام فعالیت‌ های بدنی به عنوان بخشی از فعالیت روزانه و ایجاد علاقه و عادات برای فعال بودن هستند. این مطالعه نشان می دهد که برای حمایت از فعالیت های سالم در زندگی فرزندانمان راه طولانی در پیش داریم.
کودکانی که اضافه وزن داشته یا چاق هستند در معرض خطر ابتلا به مشکلات قلبی، گوارشی (کبد چرب)، تنفسی، روانی و اجتماعی هستند.
کودکان چاق همچنین حفره های دندانی، کاهش تراکم استخوان، سردرد، آپنه خواب و اضطراب را نسبت به همتایان غیر چاق خود تجربه می کنند و اضافه وزن و چاقی در دوران نوجوانی پیش بینی کننده مشکلات حفظ وزن طبیعی بدن در بزرگسالی است. شرح کامل این پژوهش و یافته های آن به صورت آنلاین در آخرین شماره مجله تخصصی Pediatrics منتشر شده است.


کد مطلب: 58840

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/58840/کودکان-مهدکودک-تحرک-کافی-ندارند

میگنا
  https://www.migna.ir