کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یافته های پزوهشگران نشان داد

فرزند پروری و استفاده از گوگل

فاطمه کردی

سینا , 2 خرداد 1401 ساعت 12:50


یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد والدینی که به تازگی و برای بار نخست دارای فرزند شده اند، صدها سوال مختلف داشته و بیشتر از سایر دوره های زندگی خود از گوگل استفاده می کنند.
بپدران و مادرانی که برای بار نخست شاهد تولد فرزند خود هستند، هزاران سوال بی جواب داشته و از التهابات و حساسیت پوشک گرفته تا بی خوابی، به طور متوسط در سال اول ۲ هزار و ۱۵۳ بار در این رابطه در گوگل سرچ می کنند.
نتایج یک نظرسنجی جدید از ۲ هزار والدین آمریکایی با یک کودک زیر دو سال که طی آن و فراز و نشیب های سال اول تولد نوزاد، تجزیه و تحلیل شد،  نشان داد که والدین هر روز ۶ بار نگران شرایط کودک خود هستند.
در این میان ۶۲ درصد از والدین اغلب به این فکر می‌کنند که تصمیمات آنها در حال حاضر چه تأثیری بر آینده نوزادشان خواهد داشت.
مطالعات پژوهشگران نشان می دهد والدین در سال نخست تولد فرزند، به طور متوسط بیش از ۱۶۰۰ ساعت را صرف نگه داشتن نوزاد خود می کنند، ۷۷ شب بی خوابی دارند و به طور متوسط ۵۶ تماس تلفنی با والدین خود و ۶۷ ساعت با متخصصان پزشکی در همان سال اول برقرار می کنند.
این نظرسنجی همچنین نشان می‌ دهد که والدین جدید سالانه بیش از ۲ هزار جستجو در گوگل با سؤالات کودک انجام می‌دهند که به طور متوسط ۶ جستجو در روز است.
موضوعات برتر گوگل شامل نحوه مراقبت از بیماری های پوستی و اطلاعاتی است که در مورد محصولات و مارک های کودک توسط متخصصان توصیه می شود. جستجوهای دیگر شامل سؤالات مربوط به تغذیه (۴۰٪)، چرا کودک آنها گریه می کند (۳۸٪) و چرا کودک آنها نمی خوابد (۳۷٪) است.
سال اول والدین شدن می تواند غیرقابل پیش بینی باشد، زیرا ۳۸ درصد از والدینی که در نظرسنجی شرکت کردند از تعداد مواردی که در مورد مراقبت از نوزاد خود نمی دانستند شگفت زده شدند، بنابراین تعجب آور نیست که ۷۱ درصد موافق بودند که نمی توانستند از پس این وظیفه بر بیایند. 
بیش از یک سوم (۳۹٪) از والدین جدید مورد مطالعه قرار گرفته، مایل بودند که در سال اول تولد نوزاد به متخصص پوست دسترسی داشته باشند، در حالی که سایر کارشناسان مورد نیاز والدین شامل ماما (۳۷٪)، متخصص اطفال (۳۶٪) و مشاور خواب (۳۷٪) بودند. 
جدای از چالش ها، تقریباً دو سوم افراد مورد مطالعه قرار گرفته شده می گویند پدر و مادر شدن بزرگترین دستاورد زندگی آنهاست. برخی از بخش‌های مورد علاقه والدین در دوران والدین عبارتند از مالیدن لوسیون روی پوست نوزاد (۴۲%)، در آغوش گرفتن نوزاد (۳۹%)، شیر دادن به نوزاد (۳۸%) و صحبت با نوزاد (۳۸%).
۴۵ درصد پاسخ دهندگان این نظر سنجی خاطرنشان کردند که احساس می کنند زمان کافی را با کودک خود نمی گذرانند و نمی دانند چگونه از آنها مراقبت کنند یا به یک مسئله خاص رسیدگی کنند.
از هر ۱۰ والدین سه نفر می گویند که مهم ترین چالش برای آنها دانستن اینکه کدام محصولات مراقبت از کودک را بخرند ، مراقبت از پوست نوزاد (۲۶%) و نگرانی از سلامت کودک (۲۵%) است.
در خاتمه گفتنی است تقریبا نخستین گزینه افراد، جستجوی سوالاتشان در گوگل است و به بیان دیگر بیشترین میزان جستجوی اینترنتی در گوگل توسط افراد، در سال نخست تولد فرزندانشان رخ می دهد.

 


کد مطلب: 58872

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/58872/فرزند-پروری-استفاده-گوگل

میگنا
  https://www.migna.ir