جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - 1 Jul 2022
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۶
کد مطلب: 58876
۲
شادی درونی با برنامه ریزی ذهن

به زندگی فرصت دهید / عفت حیدری

به زندگی فرصت دهید / عفت حیدری
 عفت حیدری مترجم کتاب شادی درونی با برنامه ریزی ذهن  در یادداشتی اختصاصی برای میگنا نوشت در تمامی ادوار، فرصتهایی برای ایجاد حقایق خوب وجود دارد و هر کدام از این حقایق تازه فرصتی برای یک تجربه خوب تلقی می­شوند.
از کسی تعریف می­کنید، گلی را در یک گلدان می­گذارید، موزیک را روشن می­کنید، تغییر مبلمان می­دهید. از یک مسیر متفاوت برای رفتن به محل کار استفاده می­کنید.گربه را روی زانوهای خود می نشانید. یا روبالشی را عوض می­کنید.نکته این جاست که یک باره دست به تغییرات انبوه نزنید، بلکه خیلی ساده برای یک تجربه خوب آماده شوید.
یک راه برای ایجاد یک حقیقت خوب آن است که چیزی بسازید تا شما را خوشحال کند. دوستی جعبه کوچکی در کیف دستی اش می­گذارد و صدفهایی را که از ایتالیا آورده در آن می­گذارد و عکس یکی از عزیزانش را در آن گذاشته و هر وقت می­خواهد روحیه بگیرد، در آن را باز می­کند و نگاهی به داخل آن می­اندازد.دوست دیگری عکسی از دوران کودکی اش انداخته و کنار عکس گواهی نامه اش گذاشته و هر وقت می­خواهد کارت شناسایی اش را نشان بدهد، عکس این دختر دوست داشتنی را می­بیند.
محدود کردن نیز راهی دیگر برای ایجاد حقایق خوب است، اگر تلویزیون برنامه منفی پخش می­کند، آنرا خاموش کنید. انتقاد نکنید. سعی کنید در روز راجع به سه مطلبی که تحت اختیار و کنترل شما نیست، نگران نشوید.اگر در دام مطلب ناراحت کننده ای افتاده اید.سعی کنید از آن فاصله بگیرید و این خود احساس خوبی را ایجاد می­کند.
هر روز صبح می­توانید یک حقیقت خوب رابرای آن روز به ارمغان بیاورید.وقتی این حقیقت را خلق می­کنید، واقعا از تجربه آن لذت ببرید.
مستقیما یک تجربه خوب را خلق کنید
همان طور که نشانه ها و آثار عصبی تجارب مثبت را می­سازید، راحتتر می­توانید وضعیتهای مثبت ذهنی را بنا به خواسته خود فعال کنید، بدون آنکه در مورد حقایق خوبی که آنها را ایجاد می­کنند، فکر کنید.
ببینید آیا می­توانید بلافاصله یک احساس خوب را فراخوانید، یا تجربه ایی را که به دست آوردن آن آسان است، شروع کنید.شاید احساس قدرت و آرامش و عشق و یا خوشحالی کنید.در شروع، این کار تاثیر دارد، اگر که چرخه های عصبی وضعیتهای مثبت را حتی وقتی که دلگیر و نگران هستید، فعال سازید، مثل وقتی که می­خواهید از میان آشفتگیها به ابزاری که مورد نیازتان است،دست پیدا کنید.
زندگی را به عنوان یک فرصت بدهید
توجه به تجربه مثبتی که در حال حاضر وجود دارد.
یک: در پیش زمینه آگاهی
دو: در پس زمینه آگاهی
یک تجربه مثبت خلق کنید
یک: پیداکردن حقایق خوب درموقعیت جاری
دو: ایجاد حقایق خوب در موقعیت جاری
سه:پیدا کردن حقایق خوب در شرایط پیش رو
چهار:پیدا کردن حقایق خوب در ویژگیهای شخصی تان
پنج: پیدا کردن حقایق خوب در گذشته
شش: پیش بینی حقایق خوب در آینده
هفت:سهیم شدن خوبی ها با دیگران
هشت: پیدا کردن خوبی در بدی
نه: اهمیت دادن به دیگران
ده: دیدن خوبی در زندگی دیگران
یازده:تجسم حقایق خوب
دوازده: خلق حقایق خوب
سیزده:مستقیما یک تجربه مثبت را ایجاد کنید
چهارده:دیدن زندگی به عنوان یک فرصت
حقایق خوب همه جا هستند،حتی اگر زندگی مشکل باشد.
امروز خورشید طلوع کرد،دیگران خوشحال هستند.غذا بوی خوبی می دهد.در درون شما حقایق خوبی وجود دارد.بدن تان به فعالیت ادامه می دهد.ذهن تان سرشار از توانایی است و شما اصولا فرد خوبی هستید.حتی حقایق بد اغلب فرصتهایی برای تجارب خوب ایجاد می کنند و راه های زیادی برای تجربه خوب بدون رجوع به حقایق وجود دارد.
گاهی غیر ممکن است که به یک توجه یا آن را خلق کرد.ذهن می تواند تحت تاثیر حقیقتی دردناک یا فقدانی وحشتناک قرار بگیرد، یا به خاطر افسردگی مهار شود.بعد کاری که می­توانید انجام دهید، این است که بر توفان سوار شوید، با آن باشید و با خود مهربان.
اما بیشتر اوقات امکان دارد به یک تجربه خوب توجه کنید. می­تواند دیدن چیزی باشد که دوست دارید، تشخیص نیات خوب و فکر کردن به کسی که دوست دارید.یا می­تواند به سادگی جابجا شدن در صندلی و قرار گرفتن در یک وضعیت راحت باشد.وقتی متوجه شوید که هر روز راه های زیادی برای ایجاد یک تجربه خوب وجود دارد.
خودش با حس خوبی همراه است. تجسم کنید که به دوست تان یک تجربه مثبت می دهید یا به کسی که احساساتش جریحه دار شده است.وقتی این کار را انجام می­دهید، خودتان حس خوبی پیدا می­کنید.شما از همین قدرت برای دادن تجربه مثبت به خودتان استفاده می­کنید و زندگی را یک فرصت می بینید.
حتی در موقع درد و رنج و سختیها معمولا توان آن را دارید که فکر خوب و احساس و تمایل مثبتی داشته باشید.می­توانید کاری کنید که این تجربه ادامه دار باشد.

شادی درونی با برنامه ریزی ذهن.
نوشته ریک هانسون.نوشته دکتر کریستین نورتراپ.
ترجمه عفت حیدری.
نشربهارسبز.1399
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۸ نشانه والدین سمی که باید از آنها آگاه بود
جویدن ناخن نشانه کمال‌گرایی است
۵ توصیه عملی برای مدیریت "حمله پانیک"
نجات از تله پشت گوش ‏‏اندازی کارها
تفاوت ضریب هوشی دوقلوهایی که در دو کشور متفاوت بزرگ شدند!
به کودک‌تان نامه بنویسید
این رفتارها مردان را روانی می‌کند!
چرا روان‌آزار‌ها، کاریزماتیک و جذابند؟!
توانایی نه شنیدن
این جملات منفی را به دلبندتان نگویید
اصلی‌ترین اختلافات در دوران عقد و نامزدی
مردم خبر زده شده‌اند!
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!