کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چطور افکار منفی را از ذهنمان بیرون کنیم؟

4 خرداد 1401 ساعت 7:44

همه ما می‌دانیم که وقتی ذهنمان پر از افکار منفی شود، احساس فشار و اضطراب در زندگی‌مان بیشتر می‌شود.


تفکر منفی می‌تواند زمینه‌ای برای ایجاد مشکلات روانی باشد. پس باید سعی کنیم این افکار را از بین ببریم و هرروز دوباره از نو شروع کنیم. در اینجا چند نکته برای سم‌زدایی ذهن از منفی‌گرایی را معرفی می‌کنیم:

1- با عبارات تأکیدی مثبت شروع کنید
تکرار عباراتی مثل «من قوی و توانا هستم» می‌تواند به شما کمک کند تا از باورها و افکار منفی دوری کنید. وقتی به خود ایمان داشته باشید و بخواهید ذهنی خالی از منفی‌گرایی داشته باشید می‌توانید به راحتی به آرامش برسید.

2-برای خود اهداف ساده تعیین کنید
به جای آنکه تلاش کنید تا همه‌چیز را در زندگی خود تغییر دهید، می‌توانید اهداف کوچک و قابل‌دسترسی را برای خود مشخص کنید تا بتوانید به آن برسید. مثلاً به جای اینکه به همه چیزهایی که نمی‌خواهید اتفاق بیفتد فکر کنید، می‌توانید فهرستی از پنج کاری را که قصد دارید در این هفته انجام دهید تهیه کنید و به آن‌ها عمل کنید.

3-افکار خود را سازماندهی کنید.
  وقتی که افکار شما آشفته و پراکنده باشند، سخت است که روی کار خود متمرکز شوید. با درست کردن فایل‌ یا لیست‌ برای کارهای مهم می‌توانید متمرکز باشید و افکارتان را سازماندهی کنید.

4-گاهی استراحت کنید
وقتی که دائم روی کاری متمرکز می‌شوید، لازم است کمی هم استراحت کنید و انرژی ‌رفته‌تان را برگردانید. به جای اینکه تلاش کنید تا تمام روز کار کنید، می‌توانید در طول روز برنامه‌ریزی کنید و مدت کوتاهی نیز به استراحت بپردازید.

5-با افراد مثبت‌اندیش رفت‌وآمد کنید
سعی کنید با کسانی که شما را خوشحال می‌کنند رفت‌وآمد کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بیشتر وقت‌ها احساس مثبت داشته باشید و از صرف زمان طولانی برای فکر کردن به چیزهای منفی جلوگیری کنید.

***

راه‌های زیادی برای سم‌زدایی ذهن از منفی‌گرایی وجود دارد. یکی از راه‌ها این است که فهرستی از همه چیزهایی که برای داشتن آن‌ها قدردان و سپاسگزار هستید تهیه کنید.

راه دیگر این است که افکار و احساسات خود را هرروز در دفتری یادداشت کنید.
همچنین می‌توانید با مدیتیشن و یوگا ذهنتان را آرام کنید. در آخر هم توصیه می‌شود که حتماً زمانی را در طبیعت بگذرانید و به موسیقی گوش دهید.
 


مترجم: مژده اصغرزاده
منبع: ۵۵ آنلاین


کد مطلب: 58892

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/58892/چطور-افکار-منفی-ذهنمان-بیرون-کنیم

میگنا
  https://www.migna.ir