کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام مهلت صدور نمون‌برگ‌های «هدایت تحصیلی» و ثبت ظرفیت رشته‌های پایه نهمی ها

7 خرداد 1401 ساعت 19:39

بر اساس آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش پیرامون فرآیند هدایت تحصیلی، مهلت تعیین شده برای ادارات کل آموزش‌و پرورش استان‌ها جهت تکمیل و ثبت ظرفیت رشته‌های تحصیلی مربوط به سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تا ۱۰ خردادماه تعیین شده است.


 «هدایت تحصیلی»، فرآیند ارائه‌ خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش‌آموزان‌ است. این فرایند به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا ضمن آشنایی با استعدادها، علایق، ‌توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی خویش، شاخه‌ها، رشته‌های تحصیلی و مشاغل مورد نیاز جامعه را بشناسند و براساس آن، به صورت آگاهانه و آزادانه شاخه و رشته‌ تحصیلی مناسب خود را انتخاب کنند.

ثبت نام و انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان پایه نهم هر ساله پس از پایان امتحانات و اعلام نمرات دانش آموزان در تیرماه آغاز می‌شود؛ این در حالی است که فراِیند هدایت تحصیلی برای اعلام ظرفیت رشته‌ها و شاخه‌ها و تکمیل فرم‌های مربوطه از سوی ادارات و مناطق مختلف چندماه زودتر شروع می‌شود و هم‌اکنون نیز در جریان است.  

بر این اساس تا کنون اطلاعیه‌هایی از سوی اداره کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش خطاب به استان‌ها مبنی بر پاسخ‌دهی به نمون برگ‌های نظرخواهی از دانش آموزان، والدین، دبیران و مشاوران،  ثبت ظرفیت رشته‌های تحصیلی در سامانه همگام و فرایند صدور نمون برگ‌های هدایت تحصیلی منتشر شده است.

اخیرا و در قالب اطلاعیه شماره ۷ خطاب به روسای ادارات امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان‌ها خواسته شده است که در تکمیل و ثبت ظرفیت رشته‌های تحصیلی مربوط به سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تسریع کنند.

در متن این اطلاعیه آمده است: «پیرو اطلاعیه‌های شماره ۴ و ۵ هدایت تحصیلی (مبنی بر درخواست تسریع در فرایند صدور نمون برگ‌های هدایت تحصیلی سال تحصیلی) و با توجه به دریافت گزارش آماری از پورتال همگام، ثبت ظرفیت رشته‌های تحصیلی مربوط به سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ هنوز در برخی از مناطق در پورتال همگام انجام نشده است.

لذا با توجه به غیرفعال شدن نمون برگ‌های تکمیل ظرفیت از تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱، شایسته است  به منظور جلوگیری از ایجاد خلل در فرایند صدور نمون برگ‌های هدایت تحصیلی، برابر اطلاعیه شماره ۴ نسبت به تکمیل و ثبت ظرفیت در اسرع وقت اقدام شود. ضمنا تاکید می‌شود که این مهلت، به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود.» 

بر این اساس، مهلت صدور نمون‌برگ‌های هدایت تحصیلی به منظور تکمیل و ثبت ظرفیت رشته‌های تحصیلی از سوی استان‌ها تا ۱۰ خرداد تعیین و دیگر تمدید نخواهد شد.


کد مطلب: 58921

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/58921/اعلام-مهلت-صدور-نمون-برگ-های-هدایت-تحصیلی-ثبت-ظرفیت-رشته-های-پایه-نهمی

میگنا
  https://www.migna.ir