جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۴
کد مطلب: 58928
۶
۷

لیست دوم افراد غیر روانشناس فاقد مجوز

لیست دوم افراد غیر روانشناس فاقد مجوز
 به گزارش میگنا انتشار لیست دوم افراد غیر روانشناس فاقد مجوز هم بزودی توسط سازمان روانشناسی و مشاوره تا پایان وقت امروز امری محتمل است  رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت لیست دوم روانشناس‌نماها به همراه پیج‌ها و کانال‌های آنان امروز منتشر می‌شود.
 
محمد حاتمی امروز یکشنبه با عذرخواهی از مردم به دلیل قصور در شناسایی برخی روانشناسان بدون صلاحیت و فعالیت بدون ضابطه آنان در جامعه گفت: لیست دومی از این افراد و مشاوران قلابی آماده شده است که تا پایان امروز به همراه پیج‌ها و کانال‌های تبلیغی آنان به مردم اعلام می‌شود.

وی گفت: وقتی مسئولیت سازمان را بر عهده گرفتیم مشاهده کردیم مردم معترض هستند که فلان روانشناس چنین مسئله‌ای را مطرح کرده فلان مشاوره خانواده سوءاستفاده اخلاقی و مالی داشته است که ما بررسی کرده و دیدیم این افراد هیچ مدرکی ندارند و بیشتر تخلفات و خطاها مربوط به این افراد می‌شود.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با بیان اینکه در مسیر مبارزه با افراد متخلف روانشناس‌نماها همه مسیرها را رفتیم و بعضاً با سدهایی مواجه شدیم، افزود: به عنوان مثال از شخصی به نام ش. الف شکایت کردیم ولی وی به دلیل لابی‌ها تبرئه شد.
حاتمی با انتقاد از حضور  برخی روانشناس‌نماها و مشاوران به عنوان کارشناس خانواده در برنامه‌های صدا وسیما، ادامه داد: البته دست‌اندرکاران صداوسیما از تقلبی بودن این افراد بی‌خبر بودند اما نکته اینجاست که این افراد با لابی‌گری و برای کسب اعتبار بیشتر در صداوسیما حضور می‌یافتند.

وی افزود: البته شیوع ویروس کرونا مراجعه به روانشناسان و به تبع مشاورنماها را تشدید کرد و این موضوع باعث شد تا بسیاری از افرادی که حتی لیسانس هم نداشتند  چون نیاز مردم را دیدند وارد این عرصه شدند.
 





نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
اسمشون رو بروز رسانی کنید تا مردم این افراد را آنفالو کنند.
دكتر محمود دژكام روانشناس بالينى
United States
تنها مشكل غير روانشناسان روانشناس نما نيست، بلكه مشكل بنيادى؛ باصطلاح روانشناسان نا روانشناس است كه با مجوز ناكارآمد سازمان روانشناسى، بشغل روانشناسى تشخيص، درمان، و مشاوره در حيطه هائى مشغولند كه كوچكترين شرايط و صلاحيت لازم را براى اين حرفه فاقد هستند، زيرا كه خانه از پاي بست ويران است.
اين يك اتهام نيست حقيقتى است كه نظير آن در هيچ جاى اين كره خاكى وجود ندارد.
براى اثبات آن به محتواى دروس آموزشى و نبود دوره هاى "بايد" مهارتهاى مرتبط با اين فعاليتها مراجعه كنيد.
Iran, Islamic Republic of
فعلا باید سره از ناسره جدا بشه اول. این لیست افرادی هست که هیچ علمی ندارند و با جعل و فریب، مردم را گول زده اند. اینها رسوا دارن میشن
محب
United States
سمیرا ذاکرانی با گواهینامه دی بی ای ادعای داشتن دکترا میکند. و دوره و مشاوره و کوچینگ برگزار میگند
Iran, Islamic Republic of
سلام
کاش اول ساختار سازمان نظام اصلاح میشد و افراد برای اخذ مجوز ماهها و حتی سالها کارشون به وقفه نمیافتاد و بعد همچین کاری میکردند یکی از دلایل اصلی رشد کسانی که مشاور و روانشناس نیستند همین صف طولانی برای اخذ مجوز است. مگه ما چه فرقی با بچه های علوم پزشکی داریم که یکی دو ماهه با داشتن لیسانس مجوز دریافت میکنند؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
دکتر کاویانی چرا نیست؟
ناهید
Iran, Islamic Republic of
صرف رسوا کردن که کاری رو پیش نمی بره ،همینجور دارن به فعالیت ادامه میدن، نفوذ و پیشروی همین افراد که مشخص شدن رو بگیرید تا عبرت بشه و مردم اگاهتر بشن. نا اگاهی افراد دامن میزنه به شرایط،اگه هم مشکل از خودتون هست و دادن یه مجوز اینقدر زمان بر میشه که طرف قیدشو بزنه و همینجوری خودش بیاد پیج بزنه و طبابت کنه( هر چند نا درست) الکی با ابروشون بازی شده
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد