شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۱
کد مطلب: 58942
۴
تاملی درتوانایی و تاب آوری

شتابزدگی و شکر گزاری زنان

باشگاه تاب آوری
شتابزدگی و شکر گزاری زنان
وقتی سپاسگزار باشید نمی­توانید استرس داشته باشید. بنابراین روزانه تمرین شکرگزاری کنید. هر روز سه موردی را که بخاطرش سپاسگزار هستید را بلند بگویید یا یادداشت کنید. من نمی­دانم از کجا شروع کنم؛ می توانید بابت چیزهای ساده ایی مثل طبیعت یا نفس کشیدن در هوای تازه و یا لبخند زدن به صورت یک عزیز شروع کنید. اگر تا به حال این کار را نکرده اید؛ می­توانید از دفترچه ایی برای شکرگزاری یا هر وسیله دیگری برای یادآوری نعمات خود استفاده کنید. با انجام این کار می توانید دیدگاهی به دست آورید و قبل از این که احساس گیجی کنید؛ آرامش می­گیرید.
 
احساساتی در زندگی مثل هدفمندی و معنا مندی در زندگی  برای فعالیتهای آرامشبخش مهم است. همکاری یا مشارکت کلید کار است. وقتی در زندگی کسی تغییری ایجاد می کنید؛ قلبتان سرشار می شود. رابیندرانات تاگور به زیبایی می­گوید: من خوابیدم و خواب دیدم که زندگی لذت است؛ از خواب بیدار شدم و دیدم که زندگی یعنی خدمت رسانی. من به آن عمل کردم و دیدم خدمت رسانی یعنی لذت است.

. هر موضوعی را که می­خواهید انتخاب کنید.
. با مردمی که مدتهاست تماس نگرفته اید؛ تلفن بزنید؛ آنها ممکن است  خوشحال و هیجانزده شوند.
.برای موضوعی که دلخواه شماست؛یا پروژه ملی اجتماعی داوطلب شوید.
 
دوست من که در یک شغل تمام وقت کار می­کند؛ در گوشه ایی ایستاده بود و برای کمیته شهر اعانه جمع می کرد.
 
آنها برای مردم بی خانمان هم روز کریسمس پول جمع می­کردند.دوستم به من گفت هر ماه نصف روز به این کار اختصاص می­دهد.او هیچوقت در این مورد با من حرف نزده بود. او حداقل کاری که می توانست انجام می­داد.
 
یک کیک بپز و آنرا به یک آسایشگاه سالمندان بده و بعد با سالمندان حرف بزنید. با این کار روز او را خواهید ساخت و چیزی یاد می گیرید
 
لباسها و کالاهایی را که دیگر نمی خواهید را به موسساتی که می خواهند استفاده کنند؛ بدهید.
.وقتی در خیابان راه می­روید؛ لبخند بزنید
. هر جا می­روید؛ به رنگ آسمان توجه کنید
.برای کسی نامه ایی بفرستید و اجازه دهید تا دیگران بدانند به فکر آنها هستید
 
مادرم  دوست داشتنی و شگفت انگیزم برای من پاکتی پر از یادگاری های  دوران کودکی ام می­فرستد؛ هر گاه که از خانه  دورم مرا به این شکل غافلگیر می­کند! معمولا پر از عکس های مجلاتی است که فکر می­کند من دوست دارم؛ عکس هایی از تولدها و مرگ و ازدواج دوست و آشناهای محل تولدم. این کار همیشه روز مرا می سازد. ممنون مامان
 
.اگر به چیزی سرگرم کننده فکر می­کنید و فکر می­کنید که دیگران را سرگرم می کند؛ به آنها بگویید و متن بدهید و با آنها بخندید.
 
.اگر کسی دلشکسته به نظر می رسد؛از آنها سوال کنید و ببینید آیا کمکی از دست شما  بر می­آید.
 
.مهربان باشید. دوست دارم بگویم که همیشه مهربان باشید
 
همه ما به هم ربط داریم

وقتی یادمان می­آید که ما بخشی از کائنات هستیم  و همه به هم مرتبط ایم ؛ چیزی خاص در زندگی ما شکوفا می شود. وقتی آنرا به یاد می­آوریم؛ دلمان می خواهد که بار دیگر  با دنیایی که در دسترس ما نیست مرتبط شویم.
خوشحال ترین و سالم ترین افرادی را که می­شناسم ؛ سعی می کنند به شکلی خیر و خوبی را به شکلی معنا دار به زندگی خود بیاورند.
وقتی به کاری می پردازیم که دوستش نداریم و با فشار همراه است؛ با این حال  می­پنداریم که باید اینجا بمانیم و مسئولیم؛ بهتر است به کارهای معنا داری بپردازیم که فشار و خستگی کار را از تن مان بیرون بیاورد؛ به ویژه وقتی که کار برای ما معنا دار نیست.
 زمانی زنی شتابزده را ملاقات کرده بودم که بیش از حد استرس زده بود. و وقتی از او سوال کردم چرا اینقدر شتابزده است به من گفت برای آنکه باید برای بیست و سه نفر هدیه کریسمس بخرد. الان هم بیست و چهارم ماه است و تا کریسمس چیزی نمانده من فکر کردم که او حتما وظایف دیگری هم دارد او گفت نه کار دیگری ندارد. هیچ کار و مسئولیت دیگری ندارد. من به آرام به وی گفتم چقدر خوشبخت است که می تواند برای بیست و سه نفر هدیه بخرد و دوما چقدر خوب که از توان مالی خوبی هم برخوردار است. من دیدم که صورتش پر از احساس گناه است و فهمیدم که گاهی ما آنقدر درگیر خودمان هستیم که یادمان می رود که ما جزئی از یک کل بزرگتر هستیم.
 
خیلی از آدمها را دیده ام که شغل های پردر آمد خود را ترک کرده اند تا بقیه عمر خود را به کاری پر معنا تر برای خود بپردازند.
 
کاری که خیلی به آن اهمیت می­دهید را انجام دهید. گاهی اوقات غم و اندوه سعی دارد که ما را نسبت به شور و اشتیاق خود ما بیدار کند. من پیشنهاد نمی­کنم که کارتان را ترک کنید. من به شما می­گویم که راهی پیدا کنید تا با دنیای اطرافتان مشارکت کنید. و شما شاهد آن خواهید بود که بخشی از شما به لذتی که همیشه آنجا بوده است؛ هوشیار می­شود.
 
بسیاری از اشکال یوگا وجود دارد . و افراد متفاوت شکل های متفاوتی از یوگا را انجام می­دهند. من می بینم که خیلی از افراد یوگا را به دلایل مختلف انجام می­دهند؛ برخی آنرا به دلیل آنکه ورزش است؛ انجام می دهند. برای برخی مسیری به سمت سکوت و آرامش است. برخی آن را به دلیل بیماری هایی مثل سرطان شروع می کنند. برخی آنرا انجام می­دهند؛ برای آنکه به نظرشان جالب است. و برای برخی بخشی از سفر معنوی شان است. بعضی برای آنکه به زندگی آشفته آنها تعادل می آورد؛ انجام می دهد.در یوگا از 10 مراسم زندگی درخشان حرف می زنند.من شما را تشویق می کنم که یوگا را به شیوه های معنا دار انجام دهید.
. آداب تنهایی
.آداب حرکات فیزیکی
.آداب تغذیه
.آداب  دانش فراوان
.آداب تامل شخصی
.آداب سحر خیزی
.آداب موسیقی
.آداب حرفهای گفته شده
.آداب شخصیت جسور
.آداب سادگی

دفترچه یادداشتی داشته باشید.
 برای خودتان دفترچه یادداشت زیبایی بخرید. هر چیزی را دوست دارید در آن بنویسید.مطمئن باشید که هر روز در آن شکر گذاری می­کنید.اگر احساس می­کنید وقت ندارید آنرا در اتاق نشیمن خانه یا آشپزخانه یا جایی در خانه که آنرا می­بینید؛ بگذارید. قلمی کنار آن بگذارید و یا بهتر می­توانید از های لایت استفاده کنید. بابت مواردی که قدردان هستید؛ یادداشت بنویسید!
 
سندرم زن شتابزده.دکتر لی.بی.ویور.
برگردان عفت حیدری.نشربهارسبز.1400.چاپ دوم 1401
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين