کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

« امیدواری آموخته‌شده» کتابی برای رهایی از افسردگی

10 خرداد 1401 ساعت 23:32

کتاب امیدواری آموخته‌شده، بهترین کتاب استفاده از امید برای رهایی از افسردگی است.»


مارتین سلیگمن، پروفسور، مدیر بخش روان‌شناسی مثبت‌گرای پن، مدیر اجرایی برنامۀ کاربردی روان‌شناسی مثبت‌گرا در دانشگاه پنسیلوانیا و نویسندۀ کتاب «شکوفایی» «یک زندگی خوب بر پایۀ معنی، هدف و انگیزه بنا می‌شود. لحظه‌های ناامیدی فرصت‌هایی برای شفا، رشد هیجانی و معنوی هستند. دکتر تاماسولو از درهم‌تنیدگی ادراک، تجربیات، حالت‌های فکری، خیال‌بافی و واقعیت‌بخشی به اهداف ارزشمند درک عمیق و بالایی دارد.

کتاب حاضر یک دستورالعمل کامل برای رضایت، شادی، آرامش و گسترش آگاهی است.» دیپاک چوگرا، نویسندۀ «اَبرمغز، نیروی شگرف مغزتان را آزاد کنید» «اگر احساس می‌کنید راهتان را گم کرده‌اید، اجازه دهید دکتر تاماسولو دستتان را بگیرد. او در کتاب زیبای خود گام‌هایی به امید را پیش رویتان قراد داده است و نمی‌توانم به همراه دلسوز و آگاه دیگری فکر کنم.»

آنجلا داک‌ورث، مؤسس و مدیرعامل آزمایشگاه شخصیت، نویسندۀ کتاب پرفروش نیویورک تایمز «سرسختی: قدرت اشتیاق و پشتکار» «کتابی است که درمانگران و هرکسی که با سختی‌ها و مشکلات درگیر است (یعنی همۀ ما) باید آن را بخواند. انتشار این کتاب به من امید می‌دهد.»

تال بن شاهار، نویسندۀ کتاب پرفروش نیویورک تایمز «حتی شادتر، شادتر، و شادبودن» «تاماسولو توانایی فوق‌العاده‌ای در ساده‌نویسی مطالب پیچیده و دشوار دارد که باعث اطمینان خاطر می‌شود.» جورج وایلانت، پروفسور دپارتمان روان‌پزشکی مدرسۀ پزشکی هاروارد، مدیر اجرایی سابق مطالعۀ وسیع رشد مردان بزرگسال، نویسندۀ کتاب «پیروزی‌های تجربه» «دان تاماسولو یکی از نویسندگان، معلمان، متخصصان و نوآور در روان‌شناسی مثبت‌گرای امروز است.

کتاب جدید امیدواری آموخته‌شده راهنمای کامل و جامعی پژوهشی است تا در زندگی‌تان هدفمند، فعال و مشغول باشید، فارغ از اینکه از کجا شروع کرده‌اید یا آرزو دارید به کجا برسید. بخشی از مهارت چشمگیر دان تاماسولو این است که مدام داستان‌های مراجعان خود و تحقیق پیشگام روی شکوفایی بهره می‌گیرد و سپس قیاس‌ها و تمرین‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد تا خواننده را به عمل وادار کند. کنارگذاشتن کتاب‌های دان سخت است. آنها قلب و ذهنتان را جذب می‌کنند. این‌یکی هم دست‌کمی ندارد. آفرین!»

کارولین آدامز میلر، نویسندۀ کتاب‌های پرفروش بین المللی «گرفتن شن و ماسه»، «خلق بهترین زندگی» و «اسم من کارولین است» «کتاب پر از تمرینات شاهدمحور است که برای کاهش افسردگی و تقویت سلامت روان طراحی شده‌اند، گویی درمانگر خودتان را دارید. آن را با کاغذ و مدادی در دست بخوانید.»

ماگارت اچ گرینبرگ، مربی اجرایی و همکار مؤلف کتاب «از مثبت‌گرایی سود ببرید» «امید یکی از بزرگ‌ترین ابرقدرت‌های ماست. بارها کشف شده و پرورش یافته است. در بهترین و بدترین زمان‌ها دان تاماسولو معلم امید است. آن را مجسم و در زندگی‌اش ساطع می‌کند. در این کتاب آن را با همه در میان می‌گذارد. اینکه نقطۀ قوت امید شما بالا یا پایین باشد، سلامت روانی شما با خواندن و انجام تمرین‌های این کتاب مهم اوج می‌گیرد.» راین ام. نیمیک، روان‌شناس، مدیر آموزشی مؤسسۀ معروف وی‌آی‌اِی شخصیت، مؤلف یا همکار مؤلف یازده کتاب ازجمله «قدرت نقاط قوت شخصیت» «کتابی دلنشین و فوق‌العاده دربارۀ مهم‌ترین توانایی بشر، یعنی امید، است. با استفاده از تجربۀ طولانی‌مدت خود به‌عنوان روان‌درمانگر و همچنین تحقیق روان‌شناسی دکتر تاماسولو نشان می‌دهد چگونه فرد می‌تواند امید زیادی در زندگی‌اش به‌وجود آورد.

با نثری سلیس و زیبا نشان می‌دهد که چگونه امید در انواع مختلف خود می‌تواند به افراد کمک کند تا به افسردگی غلبه کنند و زندگی‌شان را شکوفا سازند.» امیلی اصفهانی اسمیت، نویسندۀ کتاب «قدرت معنی» «بقیۀ عمرتان را شاد زندگی کنید شاید در داستان‌های افسانه‌ای نتیجه‌بخش باشد. اما در زندگی واقعی امیدواری آموخته‌شده روشی برای ایجاد روابط سالم است.»

سوزی پیلگی پاولسکی و جیمز پاولسکی، دکتری تخصصی، همکار مؤلفان کتاب «باهم شادبودن»، استاد روان‌شناسی کاربردی مثبت‌گرا «یافتن امید در تاریک‌ترین زمان‌ها، مهم‌ترین بخش بهبودی از صدمه و آسیب است. دکتر تاماسولو، به‌خاطر نقشۀ راه ارزشمندت در امیدواری آموخته‌شده ممنونم.

با این تحقیق جدید و پیشگام، قیاس‌ها و تصاویر ساده، دوباره احساس می‌کنیم چه چیزی ممکن است.» کیم شارنبرگ، موسیقی‌دان و آهنگساز «تاماسولو در کاربرد روان‌


 
مترجمان: دکتر عبداله علیزاده( متخصص روانشناسی بالینی)
آیدا کیارستمی
آذین مبارک


برای تهیه کتاب می توانند با دکتر علیزاده تماس بگیرند. 09123003457


کد مطلب: 58953

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/58953/امیدواری-آموخته-شده-کتابی-رهایی-افسردگی

میگنا
  https://www.migna.ir