پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۶
کد مطلب: 58975
۰

چرا مردان کمتر به پزشک مراجعه می کنند؟

زهرا همراز
چرا مردان کمتر به پزشک مراجعه می کنند؟
پژوهشگران نشان می دهد بسیاری از مردان معتقدند که سالم تر از سایر افراد هستند و به همین دلیل با معاینات سالانه خود را خسته نمی کنند. این موضوع در حالی است که یک معاینه سالانه می تواند مشکلات سلامتی را در مراحل اولیه تشخیص دهد.

نتایج نظرسنجی آنلاین از نزدیک به ۹۰۰ مرد ۱۸ ساله و بالاتر در ایالات متحده نشان داد که ۶۵ درصد از مردان خود را سالم تر از دیگران می دانند و ۳۳ درصد نیز غربالگری سالانه سلامت را غیر ضروری می دانند.

دکتر توماس کلی، متخصص پزشکی خانواده در اورلاندو در این رابطه گفت: از نظر آماری غیرممکن است که اکثر مردان سالم ‌تر از اکثر مردان باشند. در واقع حتی اگر فکر می ‌کنید سالم هستید و هیچ علامتی را تجربه نمی ‌کنید، ممکن است مشکلاتی در بدن شما در حال توسعه باشد که اغلب مورد توجه قرار نمی ‌گیرد و همچنین بسیاری از این بیماری ها در صورت عدم کنترل می ‌تواند تهدید کننده زندگی باشد.

برخی از این موارد عبارتند از افزایش فشار خون که می تواند یک بمب ساعتی برای حمله قلبی یا سکته مغزی باشد و همچنین سرطان روده بزرگ که یکی از کشنده ترین و در عین حال قابل پیشگیری ترین سرطان های موجود است.
این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۳۸ درصد از پاسخ ‌دهندگان اغلب توصیه‌ های بهداشتی را از رسانه‌ های اجتماعی دریافت می ‌کنند که اگر این صفحات از منابع معتبر استفاده نکنند، می ‌تواند خطرناک باشد.

به گفته کلی، ترس یکی از دلایل اصلی عدم مراجعه مردان به پزشک است. او در این رابطه گفت: اگر مرد هستید و مدتی است که به پزشک مراجعه نکرده‌ اید، واقعاً نمی ‌دانید چه چیزی در انتظار شماست و این موضوع، مساله را برایتان ترسناک تر می کند. یکی از چیزهای مهمی که می تواند این مشکل را از بین ببرد، داشتن رابطه ای خوب با پزشک مراقبت‌های اولیه است و اکثر مردان این فرآیند را آسان ‌تر از آنچه فکر می‌ کردند، می ‌دانند.

در واقع یک معاینه عمومی حدود نیم ساعت طول می‌ کشد و در پایان ، تصویر مشخصی در مورد اینکه چه شرایطی دارید، آیا در معرض خطر هستید و برای سلامتی خود در آینده چه کاری باید انجام دهید، خواهید داشت. گفتنی است ۲ نفر از  هر ۵ مرد حاضر در این نظرسنجی اعتراف کردند که تمایل دارند بر سلامت حیوان خانگی خود بیشتر از سلامتی خود تمرکز کنند، که این امر محققان را متعجب نمی کند.

دکتر توماس کلی در این رابطه می ‌گوید: مردان معمولاً به سلامت خانواده‌ شان و ظاهراً حتی سگ یا گربه ‌شان بیشتر از سلامت خود توجه می‌کنند. اما این پدران مهربان باید بدانند برای مراقبت از دیگران در زندگی خود، ابتدا باید از خود مراقبت کنید و این مراقبت شامل ویزیت و معاینه سالانه توسط پزشک مراقبت های اولیه است.

 
مترجم: زهرا همراز
منبع: consumer.healthday
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "