چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۵۹
کد مطلب: 58994
۱

متلک انداختن به زنان در اسپانیا جرم شد!

متلک انداختن به زنان در اسپانیا جرم شد!
کنگره اسپانیا به عنوان بخشی از تغییرات قانونی جدید و با تمرکز بر بهبود حقوق زنان، متلک انداختن به آنها در خیابان را ممنوع کرده است. مهم‌تر از همه، قانون بحث برانگیز تجاوز در این کشور اصلاح شده و به موجب آن هرگونه دخول غیرتوافقی بدون در نظر گرفتن اینکه آیا خشونت یا ارعابی صورت گرفته باشد، تجاوز محسوب می‌شود.

بر اساس این لایحه، اظهارنظرها، گزاره‌ها یا رفتارهای جنسی که موجب تحقیر، سوء رفتار یا ارعاب قربانی شود، مشمول جریمه نقدی، محکومیت به ارائه خدمات اجتماعی یا حبس خانگی تا یک ماه خواهد بود. این تغییر قانون در اسپانیا به دنبال اقدامات مشابه در کشورهای فرانسه، بلژیک و کانادا صورت گرفت که طی چند وقت اخیر آزار و اذیت خیابانی یا متلک انداختن به زنان را غیرقانونی اعلام کردند.

دولت چپ‌گرای اسپانیا (حزب کارگران سوسیالیست) تصویب این قانون کیفری فمینیستی را جشن گرفت، در حالی که احزاب راست با این قانون مخالفت کرده و مدعی شدند این قانون حق مردان بر فرض بی‌گناهی را کاهش می‌دهد و به رفتارهای سنتی میان دو جنس خدشه وارد می‌کند. کارلا توسکانو، نماینده حزب راست افراطی Vox که پیش از این در مخالفت با جنبش ضد آزار جنسی با تی‌شرتی که شعار #NotMeToo بر آن نقش بسته بود دیده شده بود، با متهم کردن دولت به «ترویج نفرت از زیبایی و مردان»، توسط اعضای حزبش مورد تشویق قرار گرفت. در همین حال، ایرنه مونترو، وزیر برابری این کشور از این اصلاحات به عنوان گامی تعیین‌کننده در جهت تغییر فرهنگ جنسی کشورش دفاع کرد.

او گفت: «از امروز اسپانیا کشوری آزادتر و امن‌تر برای تمام زنان است. ما خشونت را با آزادی و ترس را با میل عوض می‌کنیم.» این اصلاحات در نتیجه اعتراضات بزرگ فمینیستی چهار سال پیش اتفاق افتاد؛ زمانی که پنج مرد که یک زن ۱۸ ساله را مجبور به رابطه جنسی در فستیوال گاوبازی کرده بودند، از تجاور تبرئه شده و در عوض به حکم خفیف‌تر آزار جنسی متهم شدند. زیرا قانون قبلی فاقد تعریف روشنی از رضایت بود و در عوض بر شواهدی شامل خشونت، مقاومت یا ارعاب برای تعیین اینکه آیا تجاوز به عنف اتفاق افتاده یا نه تکیه می‌کرد.


منبع: روزیاتو
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند