کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشانه «اضطراب اجتماعی»

18 خرداد 1401 ساعت 16:11

استاد روان‌پزشکی گفت: برخی افراد وقتی در جمع افراد ناشناخته قرار می گیرند یا در جلسه کاری و استخدامی حضور پیدا می‌کنند، دچار اضطراب می‌شوند که آن را اضطراب اجتماعی می گویند و با روش‌های دارویی قابل درمان است.


به گزارش میگنا دکتر فربد فدایی، استاد روان پزشکی دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی در گفت وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «اضطراب اجتماعی چه ویژگی دارد؟»، بیان داشت:برخی افراد هستند که حضور در جمع باعث اضطراب و نگرانی‌شان می‌شود اما در مواقع دیگر دچار اضطراب نیستند.
 
وی ادامه داد:گاهی اوقات نیز فرد در جمع خانواده نیز دچار اضطراب می‌شود اما عموما در بین افراد ناشناخته یا اینکه اگر قرار است در امتحان که جنبه شفاهی دارد شرکت کند یا جلسه کاری و استخدامی، فرد دچار اضطراب می‌شود.

این استاد روان‌پزشکی تصریح کرد: یعنی فرد در جمع می‌ترسد کاری کند که اشتباه باشد و مبادا گفتاری داشته باشد که باعث خجالت او شود؛ در نتیجه احساس نگرانی می‌کند. خیلی از هنرمندان هستند زمانی که به صحنه می‌روند دچار اضطراب می‌شوند اما بعد بر این وضعیت غلبه می‌کنند.

فدایی خاطرنشان کرد: برای درمان اضطراب اجتماعی روش‌های روان درمانی و داروئی وجود دارد و برخی داروهایی وجود دارد که بر حسب تجویز روان پزشک مشخص شده و قبل از اینکه در محفلی که برای او اضطراب ایجاد می‌کند وارد شود از آن استفاده می‌کند و دچار اضطراب نخواهد شد.

وی متذکر شد:زمانی که چندین بار فرد این دارو را استفاده می‌کند نوعی یادگیری برای دستگاه عصبی به وجود می‌آید و بعدا می‌تواند بدون مصرف دارو نیز در جمع بدون اضطراب کاری را انجام دهد.


کد مطلب: 59029

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59029/نشانه-اضطراب-اجتماعی

میگنا
  https://www.migna.ir