جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۳
کد مطلب: 59046
۰

تاثیر مثبت فعالیت بدنی بر یادگیری

مهنوش فلاحی پناه
تاثیر مثبت فعالیت بدنی بر یادگیری
یافته های مطالعات جدید نشان می دهد کودکانی که در حین یادگیری صداهای حروف حرکت می کنند، توانایی خود را در تشخیص صداهای حروف به طور قابل توجهی بهبود می بخشند.
این یافته، نتیجه یک مطالعه جدید است که توسط گروه تغذیه و ورزش دانشگاه کپنهاگ دانمارک انجام شده است. خواندن یک مهارت پیچیده و حیاتی است که بر توانایی دانش آموزان جوانان در عملکرد در زمینه های اجتماعی و در زندگی کاری نهایی آنها تأثیر می گذارد. بنابراین، پرورش مهارت های خواندن در دوران کودکی مهم است

اکنون، تیمی از محققان دانمارکی بر روی این موضوع تمرکز کرده اند که آیا یادگیری کل بدن در آموزش، که به عنوان یادگیری تجسم یافته شناخته می شود، تأثیر مثبتی بر توانایی کودکان در یادگیری صداهای حروف دارد یا خیر.
در این راستا، لین دامسگارد (Linn Damsgaard) پژوهشگر دپارتمان تغذیه دانشگاه کپنهاگ می ‌گوید: تحقیقات ما نشان داد که کودکانی که از تمام بدن خود برای شکل دادن به صداهای حروف استفاده می ‌کردند، در مقایسه با کودکانی که آموزش ‌های سنتی دریافت می ‌کردند، دو برابر مهارت بیشتری در صداهای حروف داشتند.

او در رابطه با صداهای دشوار حروف می افزاید: صداهای حروف دشوار زیادی در دانمارکی وجود دارد و این صداها اهمیت ویژه ای دارند، زیرا وقتی کودکان در آنها مهارت پیدا کنند، توانایی خواندن فوق العاده ای خواهند داشت.
این پروژه شامل ۱۴۹ کودک ۵ تا ۶ ساله بود که به تازگی مدرسه را شروع کرده بودند. آنها به سه گروه تقسیم شدند: گروهی که می ایستادند و از تمام بدن خود برای شکل دادن به صداهای حروف استفاده می کردند. ب
گروهی نشسته که با دست و بازوی خود صداهای حروف را شکل می دهند و یک گروه کنترل که آموزش سنتی و نشسته را دریافت کردند و متن ها را با دست نوشتند.

نتایج این مطالعه همچنین نشان داد که دانش ‌آموزانی که هنگام نشستن، صداهای حروف دشوار را با حرکات دست شکل می ‌دهند، نسبت به گروه کنترل مهارت بیشتری داشتند.
جاکوب وینکه (Jacob Wienecke) از دپارتمان تغذیه و ورزش که این مطالعه را رهبری کرد توضیح داد: هدف اصلی این است که بیشتر بدانیم از چه روش هایی می توان برای بهبود شرایط خواندن در کودکان مبتدی استفاده کرد.
ایده این است که اگر از طریق بازی و حرکت، بتوانیم کودکان را به آموزش ترغیب کنید، می توانیم شکلی از یادگیری را ایجاد کنید که خواندن را با بازی ترکیب می کند.
 پیشتر محققان نشان داده بودند که کودکان با روش‌ های آموزشی که شامل حرکت فیزیکی است، انگیزه بیشتری پیدا می کنند. ژاکوب وینکه امیدوار است که این اتفاق فرصتی برای الهام بخشیدن به معلمان و مدیران مدرسه برای اولویت دادن به حرکت در تدریس و یادگیری فراهم کند.شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Educational Psychology Review منتشر شده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!