پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 8 Dec 2022
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۵
کد مطلب: 59124
۲
برگرفته از کتاب سندرم زن شتابزده

نیرو درستی و تندرستی زنان

عفت حیدری
نیرو درستی و تندرستی زنان
 عفت حیدری مترجم کتاب سندرم زن شتابزده در یادداشتی اختصاصی برای میگنا نوشت خوردن غذاهای مناسب؛انجام حرکات ورزشی یین؛ خواب نیرو بخش و انجام کارهای روزانه اصول حیاتی و مهمی برای آن است که بدن تان از حالت شتابزدگی به حالت آرامش تغییر وضعیت دهد.خیلی سخت است که بتوانید وقتی بدن خود را پر از محرکات و غذاهایی می کنید که دارای ارزش غذایی بسیار کمی هستند؛ با دیگران مهربان و صبور و  دلسوز باشید.

من باور دارم که هر کدام از ما وقتی دلسوز و مهربان و صبور باشیم؛ لازم نیست که به هر شکلی خشونت بورزیم.اما اگر انسانها بدن خود را پر از الکل و کافئین و غذاهای مرده کنند؛ خیلی سخت تر است که به لحاظ بیوشیمی بتوان به این وضعیت های احساسی و عاطفی لطیف رسید. یک رژیم غذایی واقعی به شما امکان آنرا می دهد که چشم انداز عاطفی خود را با وضوح دنبال کنید وخود را از شر الگوهایی آزاد و رها کنید که دیگر در خدمت شما نیستند.غذا بخشی از وجود شما می شود و مواد مغذی واکنش های شیمیایی بدن شما را تحریک می­کند.
 
غذاهای کامل و واقعی که شما را تغذیه می­کند؛ انتخاب کنید و بعد ببینید که سلامت عاطفی و جسمی شما چگونه می درخشد.
 
غذاهای واقعی و طبیعی را اغلب بخورید
 
.یادتان باشد که طبیعت همیشه کارش درست است و این مداخله انسان در طبیعت است که کار را خراب می کند؛ بنابراین از غذاهای فرآوری شده؛ رنگهای مصنوعی؛ شیرین کننده ها و طعم دهنده ها و مواد نگهدارنده اجتناب کنید.
 
.وقتی غذای تان را کنترل می کنید( یعنی وقتی که مراقب آنچه انتخاب می کنید؛ هستید؛در حالت زیگ هستید و غذای خوبی می خورید. وقتی که در خانه فرد دیگری برای شام خوردن می روید؛ آنچه را که آنها می آورند؛ می خورید و شما در حالت زاگ قرار دارید؛ یعنی بدون آنکه سلامت خود را در نظر بگیرید؛ تعامل اجتماعی دارید.
 
اگر در هفته 35 وعده غذا بخورید یعنی سه وعده غذای اصلی و دو وعده میان وعده در یک هفته.( البته برخی از شما کمتر یا بیشتر از آن می خورید.اگر هفت وعده از 35 باری که غذا می خورید غذای کامل و درست و حسابی بخورید؛ یعنی اگر فقط یک بار در هفته غذای واقعی یا نوشیدنی بخورید؛در عرض دو ماه شما از 35 وعده غذایی 14 یا 15 غذا را می خورید و عملا مقدار غذاهایی که می خورید را دوبرابر کرده اید. برای خیلی ها این سبک باعث می شود که زندگی آنها به بهترین و شگفت انگیزترین وجه عوض شود. وانگهی شما حالا کمتر مواد مشکل دار می خورید.
 
           مقدارغذاهای سبزی که می خورید را دو برابر کنید
.برای وعده صبحانه یک اسموتی سبز اضافه کنید
.به جای آنکه برای ناهار ساندویچ بخورید؛ بهتر است غذایی بخورید که در آن مواد مغذی و گیاهان سبز وجود داشته باشند.
یین و یانگ مفهومی است در نگرش و فلسفه چینیان باستان به نظام جهان و ثنویت.یین و یانگ شکل ساده شده ایی از مفهوم یگانگی متضادهاست . یین و یانگ نشان دهنده قطبهای مخالف و تضادهای جهان هستند.البته این بدان معنا نیست که یانگ خوب است و یین بد است.بلکه بین یین و یانگ مثل شب و روز یا زمستان وتابستان بخشی از چرخه هستی هستند؛ وقتی تعادل و احساس خوبی به وجود می آید که تعادل  بین یین و یانگ برقرار باشد.

.از کتابهای آشپزی من آشپزی با غذای واقعی و داستان شیرینی ها استفاده کنید تا دستور غذاها و راهنمایی را پیدا کنید که به شما کمک می کند تا در رژیم غذایی خود گیاهان سبز را بیاورید.
.استراتژیهایی توصیه شده برای دستگاه گوارش را در این فصل پیدا کنید تا میزان مواد مغذی خود را بالا ببرید.
 
          مصرف قهوه خود را محدود کنید
.مصرف قهوه و چای سیاه و نوشیدنی های کافیئن دار را برای چهار هفته محدود کنید( نوشیدنی هایی مثل سودا)
 
.وقتی به کافی شاپ مورد علاقه خود می روید؛ بهتر است چای سبز یا چای بابونه بنوشید.یا می توانید قهوه ایی بنوشید که کمتر از حد معمول کافئین دارد.
.بعد از آنکه مقدار کافئین را چهار هفته کاهش دادید؛ اگر می خواهید این روال را ادامه دهید و یا هر باری که برای صبحانه بیرون می روید و یا آخر هفته ها قهوه بنوشید.
 
.یادتان باشد هر کاری که امروز انجام می دهیدروی سلامتی شما اثر دارد. کارهایی که مدام انجام می­دهید یعنی عادتهای شما زندگی تان را می سازند. و این عادتها روی سلامتی و زندگی شما اثر دارند؛ نه کارهایی که گاهی انجام می­دهید.

مصرف الکل را قطع یا آنرا بسیار محدود کنید
.با خودتان در مورد الکل و نوشیدنی های الکلی صادق باشید
.اگر هر روز الکل می نوشید؛ آنرا قطع کنید و برای مواقع خاص بگذارید
.اگر هر روز می نوشید برای بدن تان بسیار مضر است.
 
ورزش های نیروبخش
اگر شیوه زندگی شما  عصبی و پرتنش است؛ افزودن مواردی که باعث می شود تنش بیشتری به زندگی تان بیاید؛ شتابزدگی شما را تغییر نمی دهد.
یادتان باشد؛ شما در برابر هر چیزی که نیاز دارید؛ بیشتر مقاومت می کنید. من شاهد این نکته در کارم با مراجعان هر هفته ام هستم.اگر همیشه ورزشهای زیاد و تند انجام می دهید؛ممکن است به من بگویید که یوگا بشدت حوصله شما را سر می برد. من به ورزشهای کاردیو و تند یانگ می گویم و یوگا را یین در نظر می گیرم. بیشتر زنان شتابزده لازم است ورزشهای آرام را در سبک زندگی خود به شکل منظم بیاورند. من زنان را تشویق می کنم که بیشتر ورزشهای مقاومتی منظم انجام دهند.چه وزنه برداری باشد یا استفاده از وزن بدن خود.
برخی از حرکات یین و آرام را می توانید سه روز در هفته انجام دهید.برنامه روزانه ایی در نظر بگیرید.اما اگر شروع یک جلسه در هفته باشد که عالی است. ورزشهای کاردیو را اگر هر روز انجام می دهید؛ روزتان را با ورزشی یین شروع کنید.

حرکات یین شامل موارد زیر است:
چی کونگ
.تمرینات آرام تنفسی و حرکات لطیف راهی عالی برای شروع  روز است.
.چی کونگ به شما کمک می کند تا انرژی خود را بالا ببرید و تمرین مرتب می تواند به خواب بهتر و انرژی بیشتری در طول روز بیانجامد.
 
 
یوگای نیروبخش
.شامل وضیعتهای یوگا؛ پارنایاما ( بیان و کنترل تنفس)؛ تمرینات آگاهی تنفسی؛ مراقبه ( تمرین ذهن با مهربانی و گشودگی).این تکنیک به ارتباط بدن و ذهن کمک می کند.
 
. مخصوصا این کار برای کسانی که با مشکلات غده هیپوفیز و مشکلات آدرنال و یا تیرویید درگیرند؛ مفید است.
 
.یوگا در مدیریت چرخه عادت ماهانه و باروری اهمیت دارد
.سکون در طی حرکت؛ فرایندی است که فرد می آموزد تا هوشیاری حقیقی خود در ارتباط باشد. این شیوه که توسط تریسی ویتون خلق شده است؛ این یک موهبت حقیقی برای همه زنان به ویژه زنان شتابزده است.
 
.شما از طریق تنفس و آگاهی ذهن می تواند به شما کمک کند تا وضعیت نیروبخش را دریافت کند و ذهن و بدن را به وضعیت طبیعی آرامش و رضایتمندی برمی گرداند.
 
.بدون این آگاهی  شما همیشه در یک وضعیت بی قراری زندگی می کنند برای آنکه وقتی به این شیوه رفتار می کنید؛ شروع به هماهنگی با زندگی می کنید.
.سیستم عصبی پاراسمپاتیک به صورت موثر طی یوگای نیروبخش فعال می شود. همانطوریکه می دانید؛ سیستم عصبی پاراسمپاتیک مسئول تعادل بدن و آوردن سیستم واکنشی آن به وضعیت تعادل است.یوگای نیروبخش ستون فقرات و سیستم عصبی را از حالت جنگ و گریز خارج  و غدد آدرنال آرام می کند.
 
. برای انجام این کار بدن را طوری حمایت کنید تا هیچ کشیدگی رخ ندهد.با این حال می توانید هر وضعیتی را از دو تا 20 دقیقه حفظ کنید. با این حال به عنوان ریلکسیشن فعال ارجاع می­شود.
 
.برخی از حرکات و وضعیت ها حوزه خاص یا غده خاصی را منظور دارند؛ در حالی که برخی دیگر مزیت کلی دارند. تمام وضعیتهای یوگا واکنش های خاص روانشناسی ایجاد می کنند که برای سلامتی مفید بوده و می توانند آثار مربوط به استرس را کاهش دهند.
.در کل فرایند نیروبخش برای زمانی مفید است که در انجام فعالیتهای روزمره خود احساس ضعف و خستگی می کنند یا  برای کسانی که سبک های دیگر یوگا  به نظرشان مشکل می­آید.
 
چی کونگ یک روش بسیار قدیمی و استفاده از انرژی درونی در چین باستان است. در این روش فرد می آموزد که چگونه انرژی چی محیط را دریافت کرده آنرا ذخیره ساخته و در هنگام نیاز آنرا به جریان اندازد.برای دستیابی به این هدف روشهای خاصی برای تمرین وجود دارد.این روشها به سه دسته مراقبه های تنفسی؛ حرکتی؛ذهنی تقسیم می شوند.
 
.این وضعیتها مخصوصا برای این زمان ها مفید است؛قبل  از تغییرات اصلی زندگی یا در خلال آن یا بعد از آن؛ مرگ یک عزیز و یا تغییر شغل یا بارداری و ازدواج؛ به دنیا آمدن نوزادی جدید و یا زمانی که فرزندان خانه را ترک می کنند و طلاق می گیرند یا دچار فرسودگی آدرنال می­شوند.
 
شما ­می­توانید این وضعیتها را وقتی بیمار هستید یا از یک بیماری و صدمه بهبود می یابید؛ به عنوان بخشی از آداب روزانه و یا هفتگی خود انجام دهید.
 
.خیلی عالی است که زنانی که دچار مشکلاتی مثل مشکلات عادت ماهانه و یا بلوغ و یائسگی هستند؛ هورمونهای خود را دوباره متعادل کنند.
 
.آنچه که در باره یوگای نیروبخش استثنایی است آن است که مهم نیست آیا اصلا از قبل یوگا کرده اید و یا 30 سال است که آن را تمرین می کنید.تمرینات یوگا شما را راهنمایی می کند که به کجا بروید. من شخصا عاشق آن هستم.
 
سندرم زن شتابزده.
دکتر لی بی ویور.
برگردان عفت حیدری.
نشربهارسبز
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا خودشیفته‌ها جذب نظریه‌های توطئه می‌شوند؟
سندروم داون چیست؟
استاد احمد صافی پدر مشاوره در آموزش و پرورش درگذشت+عکس
۳ کاری که در آستانه خشمگین شدن و از کوره در رفتن می‌توانید برای پرهیز از آن انجام بدهید
وقتی بزرگسالان هم مانند کودکان بیش‌فعال می‌شوند
علائم و راهکارهای کنترل اختلال نارسا خوانی
این ۹ نشانه می‌گوید شریک عاطفی‌تان در حال خیانت است
پنج توصیه کلیدی برای مهار ترس در کودکان
تفاوت‌های علایم افسردگی در زنان و مردان
ازدواج سفید نه، هم‌باش‌های سیاه!
منشاء تعارض در روابط زناشویی و راه‌حل‌های کلیدی جهت مدیریت آن
سوگ جمعی چیست؟ چطور با آن کنار بیاییم؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!