سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۴
کد مطلب: 59132
۰

نیمی از مردم جهان احساس خوشحالی نمی کنند

مهدی فلاحی پناه
نیمی از مردم جهان احساس خوشحالی نمی کنند
بر اساس گزارش تحقیقاتی جدید، مردم می خواهند مشاغل باعث لبخند و خنده آنها شود، اما رهبران کسب و کارها از استفاده از شوخ طبعی در تعامل با مشتری می ترسند.
یافته های یک تحقیق بین المللی که بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شرکت ساوانتا انجام شد نشان می دهد که مردم به دنبال تجربیات جدید هستند تا لبخند و خنده را در آنها ایجاد کند و به برندهایی که شوخ طبعی را با حمایت و خریدهای مداوم تبلیغ می کنند، وفادار تر هستند.

این گزارش بینش های بیش از ۱۲ هزار مصرف کننده و صاحبان کسب و کار در ۱۴ کشور را در مورد تأثیر همه ‌گیری جهانی کرونا بر شادی و دیدن احساساتی مانند شوخ طبعی در تبلیغات بررسی كرد. درضمن فعالیت های بازاریابی، فروش و خدمات به عنوان بخشی از تجربه کلی مشتریان نيز مورد بررسی و پرسش قرار گرفت.
نتايج نشان داد كه مردم به دنبال خوشبختی و خوشحالی به روش های جدید هستند و هزینه آن را نیز پرداخت می کنند. بیش از دو سال از آخرین باری که بسیاری از مردم شادی واقعی را احساس کردند می گذرد و اکثر مردم بدون توجه به هزینه، به دنبال راه هایی برای شادی دوباره هستند.
بر اساس این مطالعه، ۴۵ درصد از مردم بیش از دو سال است که خوشبختی واقعی را احساس نکرده‌ اند و ۲۵ درصد نمی ‌دانند یا فراموش کرده‌ اند که معنای احساس خوشبختی واقعی چیست. در این میان، ۸۸ درصد به دنبال تجربیات جدید هستند تا آنها را بخنداند و مردم سلامت (۸۰ درصد)، ارتباطات شخصی (۷۹ درصد) و تجربیات (۵۳ درصد) را برای به دست آوردن شادی در اولویت قرار می دهند.
بر اساس آمارها، بیش از نیمی از مردم (۵۳ درصد) آرزو می کنند که با پول بتوان شادی را خرید و ۷۸ درصد مایل به پرداخت هزینه برای شادی واقعی هستند.
جالب اینجاست که ۸۹ درصد تلاش کردند تا با خرید آنلاین در طول همه گیری جهانی کرونا خوشبختی را بیابند و در حالی که ۴۷ درصد گفتند دریافت بسته ها آنها را خوشحال می کند، ۱۲ درصد به سختی خریدهایی را که آنلاین انجام داده بودند به خاطر می آوردند.
این پژوهش نشان می دهد که تعاملات تبلیغات، بازاریابی، فروش و خدمات مشتری ها باید تغییر کند. مردم از برندها می خواهند که آنها را بخندانند و سرگرم کنند، اما صاحبان کسب و کارها اذعان می کنند که برندهایشان به ندرت از شوخ طبعی برای تعامل با مشتریان استفاده می کنند.

آمارها نشان داد که ۷۸ درصد از مردم بر این باورند که برندها می توانند کارهای بیشتری برای ارائه شادی به مشتریان خود انجام دهند و ۹۱ درصد اعلام کردند.
مطالعات نشان می دهد که ۹۰ درصد از مردم بیشتر احتمال دارد تبلیغات خنده دار را به خاطر بسپارند، با این حال رهبران کسب و کار می گویند که تنها ۲۰ درصد از تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها و ۱۸ درصد از تبلیغات آنلاین آنها به طور فعال از طنز استفاده می کنند.
۴۸درصد از مردم باور نمی کنند که با یک برند رابطه دارند مگر اینکه باعث لبخند یا خنده آنها شود و اگر برندی از شوخ طبعی استفاده کند، مردم ۸۰ درصد بیشتر احتمال دارد که دوباره از آن خرید کنند و آن را به خانواده و دوستان خود توصیه کنند.
گرچن روبین (Gretchen Rubin) نویسنده و کارشناس در این باره گفت: همه ما سال ‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشته ‌ایم و در سرتاسر جهان کمبود شادی داریم. ما تشنه تجربیاتی هستیم که باعث لبخند و خنده ما شود و برندها می ‌توانند به این امر کمک کنند.
برای برند هایی که هدفشان کمک به شادی مخاطبان است، فرآیند با داده ها و شناخت مشتریان شروع می شود. تنها در این صورت می توانید ترکیب مناسبی از شوخ طبعی، شخصیت و تجربه خوب از یک برند را برای مردم به ارمغان بیاورید که باعث وفاداری و حمایت مشتریان می شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!