جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۷
کد مطلب: 59173
۰

«حق طلاق» برای زنان، آمار طلاق را افزایش می‌دهد؟

«حق طلاق» برای زنان، آمار طلاق را افزایش می‌دهد؟
دکتر مجید ابهری آسیب شناس با بیان اینکه در فضای مجازی هر بار به بهانه‌ای سوژه یا موضوعی داغ می‌شود می‌گوید: «این اتفاق برای عده‌ای به عنوان یک وسیله برای نظرسنجی است. اما برخی با هدف القا نمودن نظریات خود این هشتگ‌ها را داغ می‌کنند.»
 
این رفتار شناس درمورد واگذاری حق طلاق به زنان اینطور نگاه می‌کند: «به عنوان فردی که دراین باره تحقیق و بررسی کرده و زوایا و موارد مختلفی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده باید بگویم با واگذاری حق طلاق به زنان مخالف هستم.»


هر زنی عزم کند می‌تواند طلاق بگیرد
ابهری در ابتدا به مبانی شرعی اشاره می‌کند و می‌گوید: «در مبانی شرعی خداوند متعال و رسوال اکرم (ص) بهتر از ما می‌دانستند که چگونه حقوق را تقسیم و واگذار کنند. به همین علت است که حق طلاق به مردان داده شده و این رفتار نباید اینطور برداشت شود که این قانون بر مرد سالاری یا برتری مردان توجه دارد.»

او ادامه می‌دهد: «زنان مخلوقاتی لطیف و احساسی هستند. شاید صد‌ها مرد نتوانند احساس و عاطفه یک مادر را تصویر و بیان کنند. به همین جهت ساختار احساسی و عاطفی زنان به گونه‌ای است که اگر حق طلاق به آن‌ها واگذار شود با اندک رنجش یا حرکتی از سوی همسر، آن‌ها به کاربرد این حق دست می‌زنند و اقدام به جدایی می‌کنند. مثلا اگر مرد مخالفتی با پیشنهادی از سوی زن و یا رفتاری از وی کند بلافاصله باید آماده طلاق و جدایی شود. به همین لحاظ است که زنان نباید از این حق بهره‌مند شوند. چراکه قطعا موجب افزایش آمار طلاق خواهد شد.»

این متخصص مسائل اجتماعی با اشاره به تبعات واگذاری این حقوق به زنان می‌گوید: «درست است که اکثریت زنان در جامعه بانوانی پاکدامن و رئوف هستند. اما در روز‌ها و سال‌های گذشته در اخبار و حوادث خانوادگی بار‌ها ملاحظه کرده ایم برخی از زنان به خاطر اخاذی و کلاهبرداری قصد ازدواج کرده و با تعیین مهریه‌های کلان ازدواج، به فاصله‌ای کوتاه درخواست طلاق می‌کنند. شما اگر با مردان گرفتار در زندان گفتگو کنید حتما در بین شان مردان زیادی پیدا می‌کنید که خواهند گفت حق طلاق را به زنان شان هم داده بودند و آن‌ها با استفاده از این حق، هم جدا شده اند و هم مهریه را گرفته‌اند.»

ابهری در پایان می‌گوید: «این موضوع را به خاطر داشته باشیم که خیلی نادر است زنی عزم خود را برای طلاق جزم کند و در این هدف موفق نشود. در قانون تبصره‌ها و مسیر‌های بسیاری برای طلاق یکطرفه گرفتن از سوی زن وجود داد؛ بنابراین این حق بیشتر جنبه اخلاقی و بازدارندگی دارد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ