کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آزمون های کاغذی ۷۵ درصد شانس قبولی داوطلب را کاهش می دهند

باشگاه خبرنگاران , 2 تير 1401 ساعت 22:47

رئیس سازمان سنجش گفت: فروش سوالات کنکور به هیچ عنوان امکانپذیر نیست.


عبدالرسول پورعباس گفت: تاثیر معدل بر نتیجه کنکور ۴٠ درصد مثبت است و در کنکور امسال ۶٠ درصد آزمون سراسری و ۴٠درصد معدل سال پایانی داوطلبان است.
 
او گفت: در کنکور سراسری امسال ۶۱ درصد شرکت کنندگان خانم و ۳۹ درصد مرد هستند. در آزمون سال جاری ۱۰ درصد افزایش ظرفیت داریم. آزمون های کاغذی ۷۵ درصد شانس قبولی داوطلب را کاهش می دهند.

رئیس سازمان سنجش گفت: اواسط مرداد ماه نتایج اولیه را اعلام و داوطلبان پنج روز مهلت برای انتخاب رشته دارند و در شهریورماه نتایج نهایی اعلام خوهد شد. 

او گفت: درب آزمون ساعت هفت و نیم صبح بسته می شود. توزیع کارت از روز پنجم تیرماه شروع خواهد شد.توصیه می کنیم تا داوطلبان به محل آزمون خود از قبل سر بزنند زیرا این کار باعث رفع استرس و ایجاد آرامش می شود.

پور عباس گفت: توصیه می شود که روز قبل از آزمون استراحت کنند و شب را زودتر بخوابند و داوطلبان با خود ماسک به همراه داشته باشند.مجلس در سال ۸۷ قانون حذف کنکور را مصوب کرد که این موضوع انجام نشد و نهایتا در تیرماه سال گذشته تغییرات را ایجاد کردند. ۴٠درصد تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور اعمال می شود. 

او گفت: برگه های ده درس که جز سوابق تحصیلی در آزمون است دوبار تصحیح می شوند، به طور کلی خطای انسانی را نمی توان نادیده گرفت. ما باید به سمت آزمون های هوشمند تستی و تشریحی پیش برویم. وزارت آموزش و پرورش باید به سمت هوشمند سازی آزمون پیش بروند و ما در آزمون سال ۱۴٠۳ به سمت هوشمند سازی پیش می رویم. 

به گفته رئیس سازمان سنجش ، در کنکور امسال طراحی سوالات مطلوب تر از سال های گذشته است. استاندارد جهانی به گونه ای است که بعد از پاسخ به سوال نباید دوباره سوالات را پاسخ بدهیم. 

پور عباس گفت:سهمیه ها هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است. بخشی از رشته های خوب نیز بدون کنکور است. بین یک تا ده سال محرومیت از کنکور برای داوطلبان متقلب و برای افراد بیرون از محیط کنکور نیز بین یک تا پنج سال زندان درنظر گرفته شده است.

سایت سنجش یکی از پر سرعت ترین سایت های کشور است و ما همه موارد را رصد می کنیم ، پهنای باند مورد استفاده شناور است.


کد مطلب: 59197

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59197/آزمون-های-کاغذی-۷۵-درصد-شانس-قبولی-داوطلب-کاهش-می-دهند

میگنا
  https://www.migna.ir