کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشت میلیون کودک در خطر مرگ ناشی از سوء تغذیه

کودک نیوز , 4 تير 1401 ساعت 6:47

هشت میلیون کودک در ۱۵ کشور در خطر مرگ ناشی از سوء تغذیه قرار دارند


 به گزارش میگنا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، اعلام کرده است که رقم کودکانی که در معرض سوء تغذیه حاد و شدید قرار دارند لحظه به لحظه در حال افزایش است. به گفته این سازمان، حدود هشت میلیون کودک در ۱۵ کشور در خطر مرگ ناشی از سوء تغذیه قرار دارند.

بنا به گزارش دویچه‌وله، دفتر آلمانی یونیسف در شهر کلن گزارش نموده است که میلیون‌ها کودک در سرتاسر جهان با سوء تغذیه شدید مواجه می‌باشند. به گفته این سازمان تقریباً هشت میلیون کودک زیر پنج سال در ۱۵ کشور درگیر بحران در معرض خطر مرگ قرار دارند.

براساس توضیحات صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف»، تشدید بحران جهانی غذا باعث شده است که تعداد کودکان دچار سوء تغذیه حاد در کشورهای به ویژه آسیب‌پذیر از اول سال جاری تا به حال حدود ۲۶۰ هزار تن افزایش بیابد. این سازمان به رسانیدن کمک‌های فوری غذایی و صحی به این کودکان تاکید کرده است.

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف با ابراز نگرانی شدید این وضعیت را به «انبار باروت» تشبیه کرد و گفت: «در حال حاضر آتش گرفتن انبار باروت را تجربه می‌کنیم.»

راسل به روز جمعه، ۲۴ ماه جون، در کنفرانس بین‌المللی حکومت فدرال آلمان در قبال امنیت غذایی جهان در برلین شرکت می‌کند.

این مقام یونیسف افزود: «کمک‌های غذایی مهم است، اما ما نمی‌توانیم جان کودکان گرسنه را با خریطه‌های گندم نجات دهیم. ما باید این کودکان را قبل از آنکه دیر شود، همین اکنون مورد درمان قرار دهیم.»

هم‌چنان گئورگ گراف والدرزی، رییس شعبه آلمانی یونیسف با اشاره به این وضعیت گفت: «برای جلوگیری از چنین بحران‌هایی در آینده، تنها درمان علایم کافی نیست؛ بلکه همزمان کشورهای جی۷ باید با آینده‌نگری عمل کنند و سیستم‌های غذایی و زمینه‌های مراقبت صحی برای کودکان را در سراسر جهان به طور پایدار تضمین و تقویت کنند.»

افزایش قیمت مواد غذایی به دلیل جنگ در اوکرایین، خشک‌سالی‌های طولانی مدت به دلیل تغییرات اقلیمی و پیامدهای اقتصادی پاندمی کرونا، ناامنی غذایی در بین کودکان در سراسر جهان را تشدید بخشیده‌اند.

براساس تعریف یونیسف از «سوء تغذیه حاد»، کودکان مواجه با این معضل به شدت لاغر بوده و به تناسب سن و سال‌شان جثه‌های خیلی کوچکی می‌داشته باشند. این مشهودترین و خطرناک‌ترین شکل سوء تغذیه است.

علاوه بر این، سیستم ایمنی این کودکان به شدت ضعیف گردیده و به این خاطر خطر مرگ این کودکان در مقایسه با کودکان سالم ۱۱ برابر بیشتر است.

 


کد مطلب: 59201

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59201/هشت-میلیون-کودک-خطر-مرگ-ناشی-سوء-تغذیه

میگنا
  https://www.migna.ir