کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جنین انسان از چه موقعی می تواند خواب ببیند؟

صدای ایران , 6 تير 1401 ساعت 0:00

به گفته دانشمندان،جنین در حوالی هفته 32 بارداری، 90 تا 95 درصد از 24 ساعت شبانه روز را در خواب به سر می برد.


دانشمندان با مطالعه بر روی رفتار جنین در شکم مادر متوجه شده اند که او در حوالی هفته ۳۲ بارداری، ۹۰ تا ۹۵ درصد از ۲۴ ساعت شبانه روز را در خواب به سر می برد. در برخی از این ساعات، جنین در خواب عمیق است که یکی از نشانه های مهم این حالت که به آن خواب REM نیز گفته می شود، حرکت کردن چشم ها در پشت پلک است.
 
جنین در شکم مادر چند ساعت می خوابد؟
بر اساس مطالعات انجام شده بر روی فیزیولوژی خواب انسان، دیدن رویاها در زمان خواب REM انجام می پذیرد. مشاهده شدن نشانه های خواب REM از جمله حرکت دادن چشم ها و … سبب شده که دانشمندان به این موضوع بیندیشند که جنین در رحم مادر در هنگام خوابیدن، رویاهایی را مشاهده می کند. با توجه به این که رویا هایی که در خواب می بینیم معمولا یادآوری خاطرات و تصاویری هستند که در طی روز و در هنگام بیداری مشاهده می کنیم، تصور بر این است که مجموعه تصاویری که جنین در هنگام خواب دیدن مشاهده می کند، تصاویری و صداهایی است که او از دنیای پیرامون خود در رحم مادر دارد که از جمله آنها می توان به یک چشم انداز از یک محیط پر از مایع، اندام ها و دست و پای خود، صدای قلب و روده های مادر و … اشاره کرد.

البته هر قدر به زمان زایمان نزدیک تر می شویم، ساعات خواب جنین کمتر شده و ساعات بیداری و هشیاری او بیشتر می شود به طوری که در حوالی زایمان او ۸۵ درصد از ساعات شبانه روز را خواب است که شباهت بسیار زیادی به میزان خواب نوزادان در ۲۴ ساعت شبانه روز دارد.

جنین در طی یک شبانه روز ممکن است تا ۵۰ مرتبه بیدار شده و سپس مجددا به خواب برود، بعلاوه برخی مطالعات نشان می دهد که بیشترین میزان خواب بدون وقفه جنین در حدود ۱۲۰ دقیقه بوده و بعد از آن بیدار خواهد شد.

علت بی خوابی در ماه هشتم بارداری چیست؟
ماه هشتم بارداری آغاز سه ماهه سوم بارداری است. اکنون مادران دو سوم از مسیر بارداری خود را پیموده و تنها یک سوم مسیر باقی مانده است. هفته های ۲۹-۳۲ بارداری هفته های پیش روی ماه هشتم است. تغییرات بدن مادر در این ماه همانند تنگی نفس، بدن درد، یبوست و بواسیر، درد شدید کمر و لگن و … همه و همه منجر به سخت شدن کارهای روزمره خصوصاً خوابیدن خواهد شد.

در ماه هشتم بارداری ممکن است که بدن شما با تغییرات هورمونی ناشی از بارداری نسبتا کنار آمده باشد، اما بدون شک، شکم بزرگ و برجسته اجازه نخواهد داد تا به هر شکلی که راحت هستید بخوابید، کمر درد، در لگن و … نیز بر کیفیت خواب مادر در این زمان تاثیر گذار خواهد بود.

احتمالاً گه گاهی از فرط خستگی به خواب می روید، اما لگد ها و تکان های فرشته کوچک درون شکمتان مانع از سنگین شدن خوابتان و نیز لذت بردن از آن می شود. در این زمان کوچولوی شما آنقدر بزرگ شده است که بتواند گاها لگد هایی بزند که شما را ناگهانی از خواب بیدار کند. اگر به تمام این موارد نگرانی و اضطراب ناشی از زایمان، نگهداری از نوزاد و … را نیز اضافه کنیم، احتمالا دلایل کافی برای بی خوابی های مکرر در ماه های آخر خواهید داشت.

باید به یاد داشته باشید که از مهم ترین راهکارهای بازیابی توان بدنی شما خصوصاً در ماه های آخر خواب کافی و مناسب است. با استفادده از روش های بهبود خواب در دوران بارداری همانند دوش آب گرم، استفاده از بالش های بارداری و … سعی کنید تا کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید. به یاد داشته باشید که بعد از زایمان و با به دنیا آمدن نوزاد بی خوابی های شبانه شکل جدیدتر و گاها حاد تری به خود خواهند گرفت. بنابراین فرصت را غنیمت شمرده و با بهبود وضعیت خواب خود در این ماه ها خود را برای روزهای پرکارتر آماده کنید.

زنانی که افسردگی پس از زایمان داشته اند، و یا زنانی که فکر می کنند که ممکن است به افسردگی پس از زایمان مبتلا شده باشند


افسردگی پس از زایمان چیست ؟
افسردگی پس از زایمان یک بیماری افسردگی  است که  از بین ۱۰۰ خانم که صاحب نوزاد شده اند بر روی ۱۰ تا ۱۵ نفر آنها تاثیر میگذارد. علائم آن مشابه به علائم افسردگی در زمان های دیگر است. که شامل کم خلق و خوی بودن و سایر علایم  دیگر که به مدت حداقل دو هفته به طول بی انجامند است. بسته به شدت آن، شما ممکن است برای مراقبت از خود و نوزاد خود با مشکل مواجه شوید . ممکن است کارهای ساده و آسان برای شما سخت و دشوار به نظر آیند.

گاهی اوقات یک دلیل آشکار برای افسردگی پس از زایمان وجود دارد، اما نه همیشه. شما ممکن است احساس پریشانی و یا  حتی احساس گناه کنید زیرا که شما انتظار دارید از داشتن نوزاد خوشحالی کنید. با این حال، افسردگی پس از زایمان می تواند برای هر کسی اتفاق افتد و این تقصیر شما نیست.

هرگز برای کمک خواستن دیر نیست.  شما میتوانید  بهتر شوید، حتی اگر شما برای مدت طولانی دچار افسرده گی شده اید. کمکی که شما نیاز دارید بستگی به شدت بیماری شما دارد.  افسردگی پس از زایمان خفیف را می توان با افزایش حمایت ازطرف خانواده و دوستان درمان کرد. 

اگر شما احساس ناخوشی بیشتری دارید در نتیجه به کمک پزشک خود نیاز خواهید داشت. اگر افسردگی پس از زایمان شما  خیلی شدید است، ممکن است که شما به مراقبت و درمان خدمات بهداشت روانی نیاز داشته باشید.

چه موقع افسردگی پس از زایمان اتفاق می افتد؟
در  زمانهای متفاوت.  افسردگی پس از زایمان اغلب در عرض یک یا دو ماه پس از زایمان شروع می شود. و یا می تواند چند ماه پس از تولد نوزاد شروع  شود. حدود یک سوم از زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان شروع علائمشان در طول دوران بارداری است و این علائم  پس از زایمان  هم ادامه  خواهد داشت.

افسردگی پس از زایمان چه حسی دارد ؟
شما ممکن است همه یا تعدادی از علائم زیر را داشته باشید:

در اکثر مواقع شما احساس  نارضایتی دارید و بغض می کنید. این حالات  شما  در زمان خاصی از روز، مانند صبح یا شبغروب ممکن است  بدتر شود.

همسر، کودک شما و یا بچه های دیگر ممکن است شما را زود رنج و یا عصبانی کنند.

همه  کسانی که به تازگی مادر شده اند خیلی خسته می شوند. افسردگی باعث می شود که شما احساس کنید که بسیار خسته و فاقد انرژی هستید.

با اینکه بسیار خسته هستید ولی نمی توانید بخوابید. ممکن است دراز بکشید بدون اینکه خواب بروید و در مورد  چیز های مختلف نگران باشید. ممکن است در طول شب بیدار شوید در حالی که کودک شما خواب است.

شما ممکن است اشتهای خود را از دست داده و یا فراموش کنید که غذا بخورید. برخی از زنان برای بدست آوردن آرامش غذا می خورند و پس از آن احساس بدی به دلیل افزایش وزن به آنها دست می دهد.

شما درمیابید که نمی توانید از چیزی لذت ببرید و یا علاقه مند به چیزی باشید. شما ممکن است از بودن با کودک خود لذت نبرید.


دلایل متعددی برای از دست دادن علاقه به رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن وجود دارد. این کار ممکن است دردناک باشد و یا شما ممکن است بیش از حد خسته باشید. افسردگی پس از زایمان می تواند هر گونه میلی را از بین ببرد. همسر شما ممکن است این را درک نکند و احساس مطرود شدن کند.

افسردگی تفکر شما را تغییر می دهد:

۱٫      ممکن است شما افکار بسیار منفی داشته باشید

۲٫       ممکن است فکر کنید مادر خوبی نیستید و یا کودکتان شما را دوست ندارد

۳٫       ممکن است به خاطر اینگونه احساسات و افکار احساس گناه کنید و خود را مقصر بدانید

۴٫       ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهید

۵٫       ممکن است فکر کنید که نمی توانید از عهده چیزها بر آیید

بیشتر کسانی که به تازگی مادر شده اند نگران سلامت کودک خود هستند. اگر شما افسردگی پس از زایمان دارید این نگرانی میتواند شما را از پا در آورد. ممکن است شما نگران باشید که:

۱٫       کودک شما خیلی مریض است

۲٫       کودک شما به اندازه کافی وزن نمی گیرد

۳٫       کودک شما بسیار گریه می کند و شما نمی توانید او را آرام کنید

۴٫       کودک شما بسیار آرام است و ممکن است دیگر نفس نکشد

۵٫       نگران باشید که ممکن است که به کودک خود آسیب برسانید

۶٫        ممکن است بیماری جسمی داشته باشید

۷٫       افسردگی پس از زایمانتا ن هرگز بهتر نشود

ممکن است بسیار نگران باشید از اینکه با کودک خود تنها بمانید. ممکن است به اطمینان خاطر از طرف همسر،مراقب بهداشت و یا پزشک خود نیازمند باشید.

ممکن است در زمان اضطراب برخی از موارد زیر را داشته باشند:

۱٫       نبض سریع

۲٫       تپش قلب

۳٫       تنگی نفس

۴٫       تعریق

۵٫       ترس از داشتن حمله قلبی و یا غش کردن

ممکن است شما از مکانهایی مثل مغازه های شلوغ اجتناب کنید به دلیل ترس از داشتن علائم پنیک (هراس).

ممکن است شما نخواهید دوستان و اقوام را ببینید.. ممکن است رفتن به گروه های حمایت پس از زایمان برایتان دشوار باشد.

ممکن است حس کنید که هیچ چیز بهتر نخواهد شد. ممکن است فکر کنید که زندگی ارزش زیستن ندارد. ممکن است که حتی فکر کنید که خانواده تان بدون شما زندگی بهتری خواهند داشت.

اگر افکار آسیب رساندن به خودتان را دارید  باید از پزشک خود کمک بخواهید. اگر انگیزه قوی برای آسیب رساندن به خودتان را دارید, باید فورا کمک بخواهید (پایین را ببینید).

علائم روان پریشی در تعداد کمی از زنان مبتلا به افسردگی بسیار شدید توسعه پیدا می کند. آنها ممکن است صداهایی بشنودند واعتقادات غیر معمولی را داشته باشند. اگر این اتفاق برای شما افتاد باید فورا کمک بخواهید (پایین را ببینید).

آیا زنانی که افسردگی پس از زایمان دارند به کودک خود آسیب می رسانند؟
مادران افسرده اغلب نگران هستند که آنها ممکن است این کار را انجام دهند، اما این بسیار نادر است. گاهی اوقات، به دلیل خستگی مطلق و ناامیدی ، شما ممکن است احساس کنید که میخواهید به کودک خود ضربه بزنید و یا او را تکان دهید. بسیاری از مادران و پدران گاهی اوقات این حس را دارند و این فقط مخصوص کسانی که افسردگی پس از زایمان دارند نیست. با وجود داشتن این احساسات ، اکثر مادران هرگز این عمل را نمی کنند. اگر شما این احساس را دارید، با کسی در میان بگذارید. 

زنان اغلب نگران این هستند که اگر  به کسی بگویند که چه حسی دارند ، نوزادشان را ازشان بگیرند. در واقع دکتر شما، مراقب بهداشت و ماما می خواهند به شما کمک کند که بهترشوید. این به معنی است که شما می توانید در خانه از کودک خود مراقبت کنید واز آن لذت ببرید.

آیا همه پس از بچه دار شدن افسرده میشوند؟
بچه دار شدن، زمان یک تغییر بزرگ است. داشتن عواطف مختلف معمول است. هرمبتلا به بیماری افسردگی نمیشود.

بیش از نیمی از مادران جدید baby blues را تجربه می کنند.این معمولا ۳ تا ۴ روز پس از تولد شروع می شود. ممکن است شما نوسانات خلق و خوی را داشته باشید. ممکن است به راحتی گریه کنید. ممکن است زود رنج شوید، خلقتان پایین آید و مضطرب شوید. همچنین ممکن است شما به چیزهایی بیش از حد واکنش نشان دهید. این حالات معمولا در زمانی که کودک شما در حدود ۱۰ روز است متوقف می شود. زنانی که baby blues دارند نیازی به درمان ندارند. اگر برای بیشتر از ۲ هفته ادامه پیدا کرد، به مراقب بهداشت و یا دکتر خود بگویید. آنها می توانید افسردگی بعد از زایمان را در شما بررسی کنند.
 
دیگر مشکلات سلامت روان پیرامون زایمان

اضطراب و افسردگی شایع ترین مشکلات بهداشت روانی در دوران بارداری هستند. از هر ۱۰۰ زن آنها بر روی ۱۰-۱۵ نفر تاثیر میگذارند. به افسردگی در دوران بارداری می توان به همان شیوهء افسردگی پس از زایمان کمک کرد. درست مثل زمان های دیگر، زنان طیف وسیعی از دیگر مشکلات سلامت روان را در دوران بارداری تجربه می کنند. 

بیماری روانی پس از زایمان (پورپرال  سیکوزیس)
این یک نوع شدید بیماری روانی است که پس از تولد نوزاد رخ می دهد. بر روی حدود ۱ در ۱۰۰۰ نفر از زنان تاثیر میگذارد در عرض چند روز یا چند هفته پس از زایمان شروع می شود . می تواند درعرض چند ساعت توسعه پیدا کند و می تواند تهدید کننده زندگی باشد، به طوری که نیاز به درمان فوری دارد. 

نشانه های بسیاری وجود دارد که ممکن است رخ دهد. خلق و خوی شما ممکن است بالا و یا پایین باشد و اغلب نوسانات خلقی سریع وجود دارد. زنان اغلب علائم بیماری روانی را تجربه میکنند. آنها ممکن است اعتقاد به چیزهایی داشته باشند که واقعی نیست (هذیان) یا چیزهایی ببینند و یا بشنوند که وجود ندارد (توهم).

این بیماری همیشه نیاز به حمایت و کمک های پزشکی دارد. شما ممکن است که باید به بیمارستان بروید. در حالت مطلوب، باید در واحد مادر و کودک باشید که کودکتان بتواند با شما باشد. 

زنانی که قبلا مبتلا به چندین بیماری های شدید روانی، به ویژه اختلال دوقطبی،بوده اند بیشتر در معرض خطر بیماری روانی پس از زایمان هستند. زنانی، که قبلا پس از زایمان چنین بیماری را داشته اند، نیز در معرض خطر بالا هستند. به پزشک و یا مامای خود در این باره اطلاع دهید. شما می توانید با آنها در مورد راه های بالا بردن سلامت و بهبود خود صحبت کنید. 

اگر چه بیماری روانی پس از زایمان یک بیماری جدی است، اکثریت قریب به اتفاق زنان بهبودی کامل را به دست می آورند.
 
دیگر مشکلات بهداشت روانی پس از زایمان

 ممکن است که شما قبل از بارداری بیماری روانی داشته اید. ممکن است علائم پس از تولد کودکتان بدتر شده و یا برگردد. درست مانند زمان های دیگر، زنان می توانند انواع مختلفی از مشکلات بهداشت روانی را تجربه کنند. اگر در مورد هر نوع بیماری روانی نگران هستید، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. آنها می توانند به شما کمک کنند و حمایت لازم را به شما بدهند.

چه چیزی باعث افسردگی پس از زایمان میشود
علل احتمالی زیادی برای افسردگی پس از زایمان پیشنهاد شده است. احتمالا یک دلیل برای آن وجود ندارد ، بلکه تعدادی از تنش های مختلف ممکن است که  آن را ایجاد کنند.

احتمال اینکه شما دچار افسردگی پس از زایمان شوید زیاد است اگر:
ممکن است علت جسمی برای افسردگی شما وجود داشته باشد، مانند بیماری کم کاری تیروئید.که  این می تواند به راحتی درمان شود.
افسردگی پس از زایمان می تواند بدون هیچ دلیل واضحی شروع شود. بدون هیچ کدام از این علل. همچنین داشتن  این مشکلات به این معنا نیست که شما قطعا افسردگی پس از زایمان دارید.

آیا می توان از افسردگی پس از زایمان جلوگیری کرد؟
در اصل ما اطلاعات زیادی از افسردگی پس از زایمان نداریم که بخواهیم از آن جلوگیری کنیم. پیشنهادات زیر به نظرمعقول می رسد و ممکن است به سلامتی شما کمک کند.

تشخیص افسردگی پس از زایمان
اولین چیز این است که تشخیص دهید که شما یک بیماری افسردگی دارید. آن را با ‘baby blues’اشتباه نگیرید. تصور نکنید که این طور احساس کردن طبیعی است.

دلایلی زیادی وجود دارد که زنان درخواست کمک را به تعویق بیاندازند. شما ممکن است:

بعضی زنان نگران این هستند که کودکشان را ازشان بگیرند. با کمک گرفتن برای افسردگی پس از زایمان در حقیقت شما بهترین کار را برای خود و کودک خود می کنید. پزشکان و مراقبان بهداشت می خواهند مراقبتی را که احتیاج دارید بدست آورید که بتوانید از کودک خود مراقبت کنید.

پزشکان ،ماما ها و مراقبان بهداشت معمولا از کسانی که به تازگی مادر شده اند درمورد سلامت روانشان سوال می پرسند. ممکن از شما بخواهند که یک پاسخنامه را پر کنید و یا سوالات زیر را از شما می پرسند:

بسیار مهم است که با صداقت به این سوالات پاسخ دهید تا کمک مورد نیاز به شما ارائه داده شود. اگر جوابهای شما احتمال داشتن افسردگی پس از زایمان را مشخص می کند، شما باید دکتر خود را ببینید. پزشک شما احتیاج خواهد داشت که سوالات بیشتری را از شما بپرسد تا تشخیص مریضی را تائید کند.


کمک و درمانی که شما احتیاج دارید بستگی به شدت افسردگی پس از زایمان شما دارد. پزشک و مراقب بهداشتتان به شما کمک می کنند که تصمیم بگیرید که به چه نوع کمکی احتیاج دارید.

همه می توانند کمکهای به خود را که در پائین پیشنهاد شده است را آزمایش کنند. اگر این کافی نیست، ممکن است شما از گفتار در مانی سود ببرید.  برای افسردگی های شدید تر،ممکن است که به دارو، همراه و یا بدون گفتار در مانی نیاز باشد. . پزشک شما می تواند شما را از این درمان ها آگاه کند.

گروه کمی از زنان به کمک از خدمات بهداشت روان نیاز خواهند داشت. در برخی مناطق، خدمات بهداشت روانی pe i a al  وجود دارد. این خدمات ویژه،  مخصوص زنان باردار و یا زنانی است که نوزاد زیر یک ساله دارند. پزشک شما می تواند شما را به آنها معرفی کند. این معمولا برای زنانی لازم است که بیماری های شدیدتری دارند.

تنها تعداد معدودی از زنان برای درمان افسردگی پس از زایمان نیاز دارند که به بیمارستان بروند. در این مورد، شما باید معمولا، به همراه کودک خود در بخش مخصوص مادرو کودک بستری شوید.
کمک فوری
اگر نمی توانید از خود و یا کودک خود مراقبت کنید ، یا اگر می خواهید به خود آسیب برسانید، باید فورا توسط این افراد دیده شوید:


چرا درمان مهم است؟
بیشتر زنان بدون هیچ درمانی در ظرف ۳ تا ۶ ماه بهبود پیدا می کنند. یکی از ۴ مادر که افسردگی پس از زایمان دارن همچنان افسرده می ماند تا زمانی که فرزندشان یک ساله شود. با این حال، این می تواند بسیار دردناک و رنج آور باشد.افسردگی پس از زایمان می تواند تجربه مادر جدید بودن را از بین ببرد. این می تواند بر روی رابطه شما با کودک و شریک زندگیتان فشار وارد کند. شما نمی توانید از کودک خود چنان مراقبت کنید که وقتی خوب هستید می توانید. افسردگی پس از زایمان می تواند بر روی رشد و رفتار کودک تاثیر بگذارد حتی پس از پایان افسردگی. بنابراین هرچه کمتر طول بکشد، بهتر است.


چه درمانهایی در دسترس هستند؟
درمانی که شما نیاز دارید بسته به میزان ناخوشی شما دارد. باید به شما در مورد تمام منافع احتمالی و خطرات ناشی از درمان را گفت تا بتوانید بهترین انتخاب را کنید. 

درمان شامل موارد زیر است:
روان درمانی
صحبت کردن در مورد احساسات خود می تواند مفید باشد، هرچقدر که افسرده باشید. گاهی اوقات، بیان احساس خود به کسی که به شما نزدیک است سخت است. صحبت کردن با یک مشاور آموزش دیده و یایک روان شناس می تواند آسان تر باشد.صحبت کردن با کسی در مورد اینکه چه حسی دارید می تواند تسکین دهنده باشد. همچنین می تواند به شما کمک کند که مشکلات خود را درک و  حس کنید.

 در حال حاضر بسیاری از مطبها (ge e al p ac ices) یک مشاور دارند. مأمورین بهداشت می توانند مشاوره در منزل را در برخی از مناطق ارائه دهند.

همچنین روان درمانی های تخصصی بیشتری وجود دارد.  Cog i ive Behaviou al The apy میتواند به شما کمک کند که متوجه شوید چگونه برخی از طرز فکرتان باعث افسرده شدن شما می شود. می توانید یاد بگیرید که این افکار را تغییر دهید که اثر مثبت بر روی دیگر علائم داشته باشند. برخی از روان درمانی ها می توانند به شما کمک کنند که چگونه افسردگی خود را در غالب رابطه خود ویا آنچه در گذشته بر شما افتاده است درک کنید.     

اگر به تازگی بچه دار شده اید، برخی از خدمات مشاوره و روان درمانی شما را سریع تر خواهند دید. در مورد این خدمات در محله خود از پزشک خود و یا مددکار درمانی بپرسید. 
آیا با روان درمانی مشکلی وجود دارد؟
 
روان درمانی معمولا بسیار امن است، اما می تواند اثرات ناخواسته داشته باشند. صحبت کردن در مورد چیزهایی ممکن است خاطرات بد گذشته را باز به یاد آورد. این می تواند خلق شما را پائین آورد و یا شما را مضطرب کند. روان درمانی می تواند فشار بر روی روابط شما با افراد نزدیکتان بگذارد.


اطمینان حاصل کنید که می توانید به درمانگر خود اعتماد کنید و اینکه که آنها آموزش لازم را دیده اند.

یکی دیگر از مشکلات روان درمانی این است که آنها هنوز هم به سختی در بعضی از مناطق پیدا می شوند. Na io al guideli es میگوید که زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان باید درظرف یک ماه دیده شوند. در واقعیت، اغلب لیست انتظار طولانی است. این به این معنا است که شما ممکن است درمان را برای مدتی دریافت نکنید.

دارو
 اگر افسردگی شما شدید تر است، یا آن که با حمایت و یا گفتار درمانی بهبود نیافته است، یک داروی ضد افسردگی احتمالا به شما کمک خواهد کرد.

انواع مختلفی از داروهای ضد افسردگی وجود دارد. همه آنها به طور مساوی به خوبی کار می کنند، اما عوارض جانبی آنها متفاوت است. آنها اعتیاد آور نیستند. همه آنها می توانند در افسردگی پس از زایمان استفاده شوند، اما برخی از آنها در شیر دهی امن تر از دیگری هستند.

 داروهای ضد افسردگی حداقل ۲ هفته طول می کشند تا شروع به کار کنند. شما باید آنها را برای حدود ۶ ماه پس ازشروع اینکه بهتر شده اید مصرف کنید.

آیا داروهای ضد افسردگی در شیردهی امن هستند؟
اطمینان حاصل کنید که پزشک شما می داند که شما در حال شیردهی هستید. برای بسیاری از این داروها، هیچ مدرکی وجود ندارد که سبب بروز مشکلات برای نوزادان شیرخوار باشد، بنابراین تغذیه با شیر مادر معمولا امکان پذیر است.

هر چند که تصمیم گیری برای هر زنی، شخصی است. برخی از داروهای ضد افسردگی برای سالهای زیادی است که در شیردهی استفاده می شوند. اطلاعات در مورد داروهای جدیدتر کمتر وجود دارد. دکتر شما می تواند شما را مشاوره کند و اطلاعات جدید و به روز را به شما ارائه کند. برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرید که آیا در هنگام استفاده از داروی ضد افسردگی، شیر دهی را ادامه دهید باید به نکات زیر توجه کنید:
هورمون درمانی چطور است؟
هورمون درمانی برای درمان افسردگی پس از زایمان پیشنهاد شده است. هر چند که شواهد کمی برای موثر بودن آن وجود دارد، و آنها خطر های خود را به همراه دارند، به خصوص اگر شما تا به حال ترومبوز(لخته شدن خون در رگها) داشته اید.
راه حل های جایگزین
S Joh ‘s Wo   یگ داروی گیاهی است در داروخانه ها مو جود است.  شواهدی وجود دارد که آن را در افسردگی خفیف تا متوسط ​​موثر میداند. به نظر می رسد که شیوه کار آن شبیه به برخی از داروهای ضد افسردگی باشد، اما بعضی ها عوارض جانبی آن را کمتر می بینند.

یک مشکل این است که S Joh ‘s Wo    می تواند با راهی که داروهای دیگر کار می کنند تداخل پیدا می کند. اگر شما از دارو های دیگر استفاده می کنید، باید با دکتر خود مشورت کنید.این بسیار مهم است اگر شما از داروی پیشگیری از حاملگی استفاده می کنید. S Joh ‘s Wo  می تواند از کار کردن قرص ضد حامگی جلوگیری کند. و سرانجام باعث  حاملگی ناخواسته شود.     

اطلاعات کافی وجود ندارد که بگوید که این در طول شیردهی قطعا امن است. تنها مقدار اندکی وارد شیر می شود،اما فکر نکنید به خاطر اینکه گیاهی است امن خواهد بود. در مورد خطرات و فواید درمان در شیردهی با دکتر خود صحبت کنید. 


کد مطلب: 59234

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59234/جنین-انسان-موقعی-می-تواند-خواب-ببیند

میگنا
  https://www.migna.ir