چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - 10 Aug 2022
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۹
کد مطلب: 59254
۰
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد

نگرانی والدین از کسل شدن و بی حوصلگی فرزندانشان در مدارس

رضوان خندان
نگرانی والدین از کسل شدن و بی حوصلگی فرزندانشان در مدارس
 بررسی نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد از هر ۱۰ والدین، ۸ نفر معتقدند باید در مدرسه سرگرمی های بیشتری داشته باشند. این والدین عمدتا نگران کسل شدن و بی حوصلگی فرزندانشان در مدارس هستند.
نتایج یک نظرسنجی جدید دیگر نشان داده است از هزار والدین دارای بچه‌ های مدرسه ‌ای نشان داد که ۸۰  درصد این افراد می ‌گویند فرزندانشان از مدرسه بیزار بوده یا از مدرسه خسته شده ‌اند.
بیش از نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی (۵۷٪) این احساس را به مطالب چالش برانگیز نسبت دادند که باعث می شود بچه هایشان احساس کنند کودن هستند. ۵۲ درصد دیگر می گویند فقدان پروژه های عملی که همکاری و تعامل را تقویت می کند نیز در این امر مؤثر است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که یادگیری عملی در خط مقدم ذهن والدین قرار دارد.

در این میان هفتاد و چهار درصد از والدین علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات را برای آینده ارزشمند می دانند. با این حال، از هر چهار والدین سه نفر مشاهده کرده‌ اند که بچه‌ هایشان در مورد یادگیری در مدرسه ابتدایی هیجان ‌زده می‌ شوند، اما پس از رسیدن به دوره راهنمایی علاقه خود را از دست می ‌دهند.
از دیدگاه والدین، بزرگترین موانع در هنگام انتقال از کلاسی به کلاس دیگر، متعهد ماندن یا متمرکز ماندن (۵۲%)، برخورد با مطالب چالش برانگیزتر (۴۸%)، و عادت به انتظارات معلمان جدید (۴۸%) است.
 والدین همچنین می گویند که فرزندانشان گاهی اوقات هنگام انجام تکالیف چالش برانگیز (۷۳٪) ناامید می شوند، بسیاری از آنها مشکل فوق را به این نسبت می دهند که بچه ها نمی دانند باید چه کاری انجام دهند (۶۲٪) و احساس می کنند که برای پرسیدن سؤال بسیار ترسیده اند (۶۲٪).
علاوه بر این، محققان از هزار معلم برای کشف اینکه چگونه هیجان دانش آموزان را در کلاس درس تقویت می کنند، نظرسنجی انجام دادند. بر این اساس مشخص شد از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر در حال حاضر یادگیری عملی را به کلاس درس می آورند.
یکی از راه‌ های عملی ‌تر کردن سوژه‌ ها، گیم فیکیشن یا ترکیب عناصر سبک بازی در فعالیت‌ های غیر بازی است. به گفته معلمان، مهم‌ ترین راه ‌ها برای بازی‌ سازی کلاس درس، سرگرم کردن یادگیری ، اضافه کردن شاخص‌های پیشرفت مانند امتیاز یا نشان و از طریق رقابت است.

به باور متخصصین، تقویت اعتماد به نفس و کنجکاوی دانش آموزان در کلاس درس می تواند کلیدی باشد. معلمان مؤثرترین راه‌ها را برای انجام این کار، پروژه‌های عملی (۷۰%) و همکاری دانش‌آموزان با دیگران (۷۰%)، همراه با فرصت اشتباه بدون قضاوت (63%) معرفی کرده‌اند. آزادی در اشتباه کردن بهترین انتخاب در میان معلمان دبیرستان (۶۸٪) بود.
در خاتمه گفتنی است هشت نفر از هر ۱۰ معلم (۸۲%) نیز معتقدند پروژه های گروهی باید خیلی زودتر در زندگی دانش آموزان معرفی شوند.

 
مرجع : سینا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سلامت روانِ پزشکان جدید در خطر است
هشدار دانشمندان: مغز انسان برای بیداری در نیمه شب ساخته نشده است
۷ درسی که آدم‌ها یک عمر طول می‌کشد تا بیاموزند!
شما صاحب کدام شخصیت آب‌وهوایی هستید؛ بیزار از باران یا عاشق تابستان؟
آینده ای روشن با انتخابی آگاهانه
اختلال پدوفیلیا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
زنان اثرگذار در تاریخ روانشناسی
جدایی یک رویداد نیست یک فرایند است
چگونه از کودک‌مان در برابر پدوفیلی‌ها محافظت کنیم؟
افراد دارای خالکوبی و پیرسینگ، مشکلات کودکی بسیاری داشته‌اند!
درمان وسواس فکری بدون دارو
با شوهر خسیس خود چه کنیم؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.