چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۹
کد مطلب: 59254
۰
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد

نگرانی والدین از کسل شدن و بی حوصلگی فرزندانشان در مدارس

رضوان خندان
نگرانی والدین از کسل شدن و بی حوصلگی فرزندانشان در مدارس
 بررسی نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد از هر ۱۰ والدین، ۸ نفر معتقدند باید در مدرسه سرگرمی های بیشتری داشته باشند. این والدین عمدتا نگران کسل شدن و بی حوصلگی فرزندانشان در مدارس هستند.
نتایج یک نظرسنجی جدید دیگر نشان داده است از هزار والدین دارای بچه‌ های مدرسه ‌ای نشان داد که ۸۰  درصد این افراد می ‌گویند فرزندانشان از مدرسه بیزار بوده یا از مدرسه خسته شده ‌اند.
بیش از نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی (۵۷٪) این احساس را به مطالب چالش برانگیز نسبت دادند که باعث می شود بچه هایشان احساس کنند کودن هستند. ۵۲ درصد دیگر می گویند فقدان پروژه های عملی که همکاری و تعامل را تقویت می کند نیز در این امر مؤثر است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که یادگیری عملی در خط مقدم ذهن والدین قرار دارد.

در این میان هفتاد و چهار درصد از والدین علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات را برای آینده ارزشمند می دانند. با این حال، از هر چهار والدین سه نفر مشاهده کرده‌ اند که بچه‌ هایشان در مورد یادگیری در مدرسه ابتدایی هیجان ‌زده می‌ شوند، اما پس از رسیدن به دوره راهنمایی علاقه خود را از دست می ‌دهند.
از دیدگاه والدین، بزرگترین موانع در هنگام انتقال از کلاسی به کلاس دیگر، متعهد ماندن یا متمرکز ماندن (۵۲%)، برخورد با مطالب چالش برانگیزتر (۴۸%)، و عادت به انتظارات معلمان جدید (۴۸%) است.
 والدین همچنین می گویند که فرزندانشان گاهی اوقات هنگام انجام تکالیف چالش برانگیز (۷۳٪) ناامید می شوند، بسیاری از آنها مشکل فوق را به این نسبت می دهند که بچه ها نمی دانند باید چه کاری انجام دهند (۶۲٪) و احساس می کنند که برای پرسیدن سؤال بسیار ترسیده اند (۶۲٪).
علاوه بر این، محققان از هزار معلم برای کشف اینکه چگونه هیجان دانش آموزان را در کلاس درس تقویت می کنند، نظرسنجی انجام دادند. بر این اساس مشخص شد از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر در حال حاضر یادگیری عملی را به کلاس درس می آورند.
یکی از راه‌ های عملی ‌تر کردن سوژه‌ ها، گیم فیکیشن یا ترکیب عناصر سبک بازی در فعالیت‌ های غیر بازی است. به گفته معلمان، مهم‌ ترین راه ‌ها برای بازی‌ سازی کلاس درس، سرگرم کردن یادگیری ، اضافه کردن شاخص‌های پیشرفت مانند امتیاز یا نشان و از طریق رقابت است.

به باور متخصصین، تقویت اعتماد به نفس و کنجکاوی دانش آموزان در کلاس درس می تواند کلیدی باشد. معلمان مؤثرترین راه‌ها را برای انجام این کار، پروژه‌های عملی (۷۰%) و همکاری دانش‌آموزان با دیگران (۷۰%)، همراه با فرصت اشتباه بدون قضاوت (63%) معرفی کرده‌اند. آزادی در اشتباه کردن بهترین انتخاب در میان معلمان دبیرستان (۶۸٪) بود.
در خاتمه گفتنی است هشت نفر از هر ۱۰ معلم (۸۲%) نیز معتقدند پروژه های گروهی باید خیلی زودتر در زندگی دانش آموزان معرفی شوند.

 
مرجع : سینا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد