کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در فکر گذشته یا آینده غرق نشوید؛ در حال زندگی کنید

زندگی اینجا و اکنون

سارا حق بین

8 تير 1401 ساعت 6:50


به گزارش میگنا سارا حق بین در یادداشتی برای باشگاه تاب آوری نوشت : آیا شما هر چند وقت یک‌بار به اتفاقی که دیروز، یک ماه قبل یا سال‌ها قبل افتاده فکر می‌کنید؟
چقدر به فرداهای نیامده فکر می‌کنید؟ نشخوار فکری در مورد گذشته یا نگرانی در مورد آینده حواس ما را نسبت به مسائل اصلی زندگی پرت کرده و موجب استرس می‌شود و البته اغلب ما تمایل داریم در گذشته یا آینده زندگی کنیم، اما با توجه به اینکه گذشته درگذشته و آینده در ابهام قرار دارد، بهتر است نحوه زندگی در زمان حال و راه‌هایی که می‌تواند به ما کمک کند به زندگی آگاهانه بازگردیم را بیاموزیم.

بودن در لحظه حال و اکنون به این معنی است که ما از آنچه در هر لحظه اتفاق می‌افتد آگاه هستیم. ما در اینجا و اکنون متمرکز هستیم و تمام توجه ما معطوف به لحظه حال است. لحظه حال نقطه بین گذشته و آینده است. هر چیزی که اتفاق می افتد، در لحظه حال اتفاق می‌افتد. داشتن ذهنیت زندگی در لحظه حال برای سالم ماندن و شاد بودن لازم است.
این سبک زندگی به ما کمک می‌کند با اضطراب مبارزه کنیم، نگرانی و نشخوار فکری خود را کاهش دهیم و به خودمان و هر چیزی که در اطرافمان هست متصل باشیم. زندگی در لحظه موجب ایجاد تعادل بین افکار گذشته، حال و آینده است.
 

       


کد مطلب: 59263

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59263/زندگی-اینجا-اکنون

میگنا
  https://www.migna.ir