کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پزشکان شیفت شب و همدلی کمتر

سینا , 9 تير 1401 ساعت 6:58

برنامه کاری پزشکان باید به آن ها اجازه استراحت کافی داده و ارائه دستورالعمل‌ های سخت‌ گیرانه ‌تر برای نحوه مدیریت درد در بیمارستان‌ها بسیار ضروری است


یافته های جدید محققان نشان داد پزشکان شیفت شب نسبت به درد بیماران بی تفاوت تر هستندنتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد
پزشکان در شیفت ‌های شب نسبت به شیفت‌ های روز احساس همدلی کمتری با درد بیماران دارند و بنابراین در طول شب کمتر مسکن تجویز می ‌کنند.

نتایج یک مطالعه جدید که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم PNAS  منتشر شد،  نشان می دهد پزشکان در شیفت شب احساس همدلی کمتری با بیماران دارند.
سرپرستی این تیم مطالعاتی بر عهده پروفسور شوهام چوشن هیلل، دکتر آنات پری و دکتر الکس گیللس هیلل قرار داشت. محققان به عنوان بخشی از این مطالعه، محققان آزمون ارزیابی همدلی با بیمار را روی  ۶۷ پزشک انجام دادند. برخی از آنها شب را خوابیده بوده و تازه روز خود را شروع می کردند و برخی تازه یک شیفت شب را به پایان رسانده بودند.
نتایج به دست آمده نشان می دهد پزشکانی که از شیفت شب بیرون می آمدند، همدلی کمتری با درد نشان دادند.
علاوه بر این، محققان ۱۳ هزار و ۴۸۲  پرونده پزشکی را که در آن بیماران با شکایت از درد به اورژانس مراجعه کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. داده ها تأیید می کند که پزشکان در شیفت شب کمتر به بیماران مسکن تجویز می کنند.
پروفسور شوهام چوشن هیلل در این رابطه می گوید: این موضوع دلیل بسیار ساده ای دارد، آنها خسته هستند و بنابراین کمتر با درد بیماران احساس همدلی می کنند. نکته اولیه ما این است که کار در شیفت شب یک منبع مهم و ناشناخته سوگیری در مدیریت درد است که احتمالاً ناشی از اختلال در درک درد باشد.
 محققان توضیح می دهند که حتی متخصصان پزشکی که در تلاش برای ارائه بهترین راهکار کنترل و مراقبت از درد هستند، تحت تاثیر شبکاری قرار می گیرند.
این مطالعه نشان داد که دو راه برای بهبود این موضوع وجود دارد: برنامه کاری پزشکان باید به آن ها اجازه استراحت کافی داده و ارائه دستورالعمل‌ های سخت‌ گیرانه ‌تر برای نحوه مدیریت درد در بیمارستان‌ها بسیار ضروری است.
سرپرست این تیم پژوهشی اعلام کرد:‌ یافته‌ های ما ممکن است برای سایر مکان ‌های کاری که شامل نوبت کاری و تصمیم ‌گیری همدلانه هستند، از جمله مراکز بحران، نیروهای ارائه دهنده خدمات اورژانس و کمک های اولیه و ارتش، پیامدهایی مهم داشته باشد. در واقع، این نتایج احتمالاً باید برای همه افرادی که از خواب شبانه محروم هستند، مهم باشد.
 


کد مطلب: 59271

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59271/پزشکان-شیفت-شب-همدلی-کمتر

میگنا
  https://www.migna.ir