پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ / ۰۹:۲۷
کد مطلب: 5929
۰

درد عضلاني و سردرد ناگهاني، از علائم بروز بيماري آنفلونزا است

بيماري آنفلونزا اغلب به طور ناگهاني و با سر درد و درد عضلاني آغاز شده و به دنبل آن تب و لرز، درد مفاصل، بي اشتهايي و كسالت عارض مي شود.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت،معاون مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت:‌ بيماري آنفلوانزا يك عفونت حاد ويروسي دستگاه تنفسي است كه در صورت سالم و فعال بودن سيستم ايمني فرد مبتلا، عوارض بيماري بعد از طي چند روزه تخفيف يافته و بهبودي كامل حاصل مي شود.
محمود نبوي گفت: در افراد مبتلا به بيماري هاي مزمن و نقص ايمني و در موارد همه گيري، عوارض بيماري شديدتر و مرگ و مير بيشتري به همراه دارد.
وي آبريزش از بيني و چشم،‌ اسهال، حالت تهوع و درد در نواحي گلو و شكم را از ديگر علائم بيماري آنفلوانزا برشمرد و افزود: موارد خفيف آنفلوانزا بيشتر موارد شبيه سرماخوردگي بروز مي كند ولي اين دو بيماري با يكديگر متفاوت است. افراد بايد با مشاهده اين علائم به پزشك متخصص مراجعه كرده و واكسن آنفلوانزا را دريافت كنند.
معاون مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت در خصوص انتقال اين بيماري گفت:‌ ويروس مولد آنفلوانزا از طريق ترشحات تنفسي (حلق و بيني) در طي سرفه و عطسه انتقال مي يابد و اين ويروس علاوه بر انسان، پرندگان و حيوانات ديگر را نيز مبتلا مي كند.
وي رعايت بهداشت فردي و عمومي را از موارد جلوگيري از انتشار ويروس آنفلوانزا برشمرد و گفت:‌ شستشوي مرتب دست و صورت با آب و صابون به ويژه پس از برخورد با فرد بيمار، پوشاندن دهان و صورت هنگام سرفه و عطسه، اجتناب از تماس با ديگران هنگام بيماري و استراحت و نوشيدن مايعات گرم به ميزان كافي هنگام بيماري مي تواند از ابتلا به اين بيماري جلوگيري كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.