کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باشگاه تاب آوری ، قدرت تحمل ابهام

سارا حق بین

13 تير 1401 ساعت 0:03

به گزارش میگنا سارا حق بین در باشگاه تاب آوری نوشت : زندگی یعنی ندانستن، مجبور به تغییر کردن، استفاده از لحظه و بهترین استفاده از آن بدون اینکه بدانیم در آینده چه اتفاقی قرار است بیفتد


زندگی یعنی ندانستن، مجبور به تغییر کردن، استفاده از لحظه و بهترین استفاده از آن بدون اینکه بدانیم در آینده چه اتفاقی قرار است بیفتد. همه ما از بدو تولد شروع به زندگی در فضایی می‌کنیم که هیچ چیز قطعی نیست و همین موجب اضطراب در ما می‌شود که آینده چگونه خواهد بود؟
آیا می‌توانم آنچه را که در راه است تحمل کنم؟ در واقع همه ما در عدم اطمینان گرفتار هستیم که باعث می‌شود احساس کنیم همه چیز خارج از کنترل ماست. از طرفی ما ثبات و پیش‌بینی‌پذیری را دوست داریم.
این روزها نه تنها در کشور ما بلکه در همه دنیا هیچ چیز قابل کنترل و قطعی و ثابت به نظر نمی‌رسد. از مسائل مرتبط با بهداشت و سلامتی گرفته تا اقتصادی و روابط کشورها. جالب اینکه هیچ‌کس در این واقعیت مزیتی بر دیگری ندارد و این شامل همه افراد است البته متفاوت و با درجات مختلف. اما در چنین شرایطی که همه چیز خارج از کنترل است، چه باید کرد؟
برای همه ما زندگی با این همه عدم اطمینان بسیار سخت است زیرا مغز ما ابهام را به ‌عنوان یک تهدید درک می‌کند و سعی می‌کند با کاهش توانایی ما برای تمرکز روی هر چیزی غیر از ایجاد اطمینان، از ما محافظت کند.
اما گاهی برای ما موثرتر است که سعی نکنیم اطمینان ایجاد کنیم زیرا ما هرگز نمی‌توانیم واقعاً بدانیم که آینده چه خواهد شد بنابراین در موقعیت‌های غیرقابل پیش‌بینی مانند یک بیماری همه‌گیر یا جنگ، باید یاد بگیریم که با ابهام زندگی کنیم و این یک مهارت ضروری برای داشتن زندگی رضایت‌بخش است.


کد مطلب: 59310

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59310/باشگاه-تاب-آوری-قدرت-تحمل-ابهام

میگنا
  https://www.migna.ir