کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با صدا، مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید

تلاش برای جذاب به نظر رسیدن برای زنان آسان تر از مردان است

فاطمه کردی

سینا , 14 تير 1401 ساعت 7:13

برای جذاب تر به نظر رسیدن، هر دو جنس آهسته تر صحبت کنید


مطالعات محققان نشان می دهد نوع، لحن و تن صدا بر مخاطبین تاثیر زیادی داشته و نوع صحبت کردن یک فرد می شود که وی باهوش تر و جذاب تر به نظر برسد. در این میان تلاش برای جذاب به نظر رسیدن برای زنان آسان تر از مردان است.

تحقیقات نشان می دهد آهسته صحبت کردن باعث می شود افراد باهوش تر به نظر برسند. از سوی دیگر صدای پایین تر نیز باعث می شود هر دو جنس جذاب تر به نظر برسند. زنانی که برای مطالعه به روشی جذاب ‌تر صحبت می‌کردند، به ‌طور خودکار زیر و بمی صدای خود را پایین می ‌آوردند و صدای خود را گیراتر می‌کردند. در حالی که زنان هیچ مشکلی برای تغییر صدای خود برای ایجاد جذابیت بیشتر نداشتند، مردان این کار را سخت ‌تر می‌دانستند.
پژوهشگران در این رابطه می گویند: برای جذاب تر به نظر رسیدن، هر دو جنس آهسته تر صحبت می کنند. هر دو گروه جنسیتی در مقایسه با گفتار عادی خود زمانی که سعی می کردند جذاب به نظر برسند، گفتار خود را کند کردند…
بر این اساس گفته می شود، شاید کند شدن صدای فرد در سناریوی همسریابی، تلاشی برای انتقال نزدیک ‌پذیری باشد، زیرا کاهش فرکانس صدا باعث افزایش رتبه ‌بندی خیرخواهی یک گوینده می شود. دکتر سوزان هیوز، نویسنده اول این مطالعه، درباره موضوع فوق گفت: این توانایی ممکن است به دلیل تعاملات فرهنگ و فاصله فرهنگ ها و زمان باشد.
در واقع یک کلیشه از صدای جنسی در فرهنگ ما وجود دارد که بر اساس آن صدای آهسته و نفس گیر، جذاب به نظر می رسید. در این مطالعه افراد تلاش کردند تا عمداً صدای خود را برای تجسم ویژگی های مختلف تغییر دهند. آنها سعی می کردند جذاب تر، با اعتماد به نفس، باهوش تر و مسلط تر به نظر برسند.
دکتر هیوز می‌گوید مردان به نسبت زنان کار دشوارتری برای جذاب نشان دادن خود با بهره گیری از صدا داشتند. در واقع، اگرچه نه به طور قابل توجهی، اما زمانی که مردان سعی کردند جذاب به نظر برسند، وضعیت کمی سخ تر بود شد.
با این حال، هر دو جنس مشکلی نداشتند که باهوش تر و مسلط تر به نظر برسند. به همین دلیل محققان تغییرات ایجاد شده توسط افراد را توضیح دادند: اگرچه زنان به کمک صدا می توانند جذاب تر باشند اما مردان با تغییر صدای خود دارای اعتماد به نفس بیشتری بودند.
 نکته جالب توجه در مطالعه فوق این بود که مردان واقعاً روی جذاب ‌تر کردن صدایشان تمرکز نمی‌ کنند، اما زنان به طور فعال و هوشمندانه این کار را انجام می‌دهند.
شرح کامل این مطالعه در مجله تخصصی Journal of Nonverbal Behavior منتشر شده است.

 


کد مطلب: 59318

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59318/تلاش-جذاب-نظر-رسیدن-زنان-آسان-تر-مردان

میگنا
  https://www.migna.ir