پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ / ۰۶:۲۳
کد مطلب: 59328
۵
گزارش پژوهش

افرادی که سابقه آزار دیدن در دوره کودکی دارند بیشتر به خالکوبی تمایل دارند

حمید تعالی
افرادی که سابقه آزار دیدن در دوره کودکی دارند بیشتر به خالکوبی تمایل دارند
خالکوبی و پیرسینگ در چند دهه اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. یافته های جدید محققان نشان می دهد افرادی که سابقه آزار دیدن در دوره کودکی و بی توجهی دارند بیشتر به خالکوبی و سوراخ کردن بدنشان تمایل دارند.

خالکوبی و پیرسینگ قرن هاست که وجود داشته و اغلب دارای اهمیت فرهنگی یا شخصی است. هنجارهای قدیمی، خالکوبی یا پیرسینگ قابل مشاهده را امری نامطبوع می ‌دانستند، اما جامعه در سال‌ های اخیر از این دیدگاه دور شده است و امروزه این دو روش بسیار رایج است.

بسیاری از مردم برای بیان شخصیت یا زیبایی اقدام به خالکوبی یا پیرسینگ می کنند. تحقیقات قبلی بر روی این افراد نشان می دهد که آنها عزت نفس پایین تری داشته و نیاز دارند خود را متمایز کنند.

بازماندگان تروما ممکن است به اصلاح بدن به عنوان راهی برای غلبه بر تجربیات گذشته روی آورند. با وجود این، کمبود تحقیقات در مورد اصلاح بدن و تجربه آزار در کودکی وجود دارد که این مطالعه به دنبال رفع آن است.

ماریک ارنست  Mareike Ernst و همکارانش  در بررسی های خود از نمونه هایی از شرکت ‌کنندگان آلمانی ۱۴ تا ۴۴ ساله استفاده کردند. این نمونه شامل داده های ۲۵۱۰ خانوار بود. شرکت کنندگان به سوالاتی در مورد خالکوبی و پیرسینگ و همچنین تکمیل معیاری در مورد آسیب های دوران کودکی پاسخ دادند.

در مجموع ۱۰۶۰ شرکت‌ کننده در داده‌های مورد استفاده قرار گرفتند که میانگین سنی آنها حدود ۳۰ سال بود و بیشتر شرکت ‌کنندگان در پایین ‌ترین سطح درآمد قرار داشتند.

نتایج نشان داد که حدود ۴۰ درصد از شرکت‌ کنندگان حداقل یک خالکوبی یا پیرسینگ داشتند و تقریباً ۲۵ درصد از شرکت‌ کنندگان سابقه تجربه آزار در دوره کودکی یا بی‌توجهی قابل توجهی را گزارش کردند. در میان شرکت کنندگانی که کودک آزاری را گزارش کردند، ۴۸ درصد خالکوبی یا پیرسینگ داشتند، در حالی که تنها ۳۵ درصد از افرادی که کودک آزاری را گزارش نکردند، خالکوبی یا پیرسینگ داشتند.

 انواع مختلف و شدت سوء استفاده ارتباطی با خالکوبی و پیرسینگ نشان داد، سوء استفاده یا نادیده گرفته شدن شدیدتر با میزان بیشتر خالکوبی و پیرسینگ همراه است. 

مطالعه حاضر با تایید ارتباط مثبت و مشابه خالکوبی و پیرسینگ با سوء استفاده و غفلت دوران کودکی در یک نمونه جمعیت نماینده به تحقیقات قبلی اضافه می کند. این روابط فقط مربوط به آزار جسمی و جنسی نبود، بلکه به تجارب اولیه غفلت و اشکال عاطفی تروما نیز مربوط می شد.

به باور روان شناسان، خالکوبی و پیرسینگ برای تعداد قابل توجهی از افرادی که تغییرات بدنی را ازاین طریق انتخاب می کنند، می ‌توانند وسیله ‌ای برای کنار آمدن با ناملایمات قبلی و بیان استقلال باشند. 

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی  BMC Psychology منتشر شده است.

 
مرجع : سیناپرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...