سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۹
کد مطلب: 59332
۶
۱
اعطای جایزه "دکتر علی دلاور" به پایان‌نامه‌های برتر

برگزاری همایش بین‌المللی روان‌شناسی‌تربیتی

برگزاری همایش بین‌المللی روان‌شناسی‌تربیتی
دکتر فریبرز درتاج، رئیس انجمن روان‌شناسی تربیتی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص برگزاری پنجمین همایش بین المللی روان شناسی تربیتی گفت: این همایش با چهار دوره برگزار شده پیشین، دو وجه تمایز دارد. نخست اینکه این دوره از همایش به صورت بین المللی برگزار می شود و صاحب نظران برجسته بسیاری از کشورهای مختلف مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کرده اند. دومین وجه تمایز پنجمین همایش روانشناسی تربیتی که بسیار هم مهم است، مداخله محور بودن آن و عبور از مرز نظری است.

اهمیت مداخلات روانی – تربیتی در ارتقای سلامت روان جامعه موجب شد تا پنجمین دوره همایش با تاکید بر این مداخلات برگزار شود.

وی با اشاره به استقبال پژوهشگران و صاحب نظران از همایش‌های پیشین، اظهار کرد: سخنرانان مطرحی از دانشگاه‌های داخلی و خارجی، همچون «اوی کاپلان، رئیس دپارتمان روان شناسی تربیتی APA»، «هوارد گاردنر، استاد دانشگاه هاروارد»، «مایکل پوزنر، استاد دانشگاه اورگان آمریکا»، «آنتونی پولیافیکو، استاد دانشگاه کامبیا آمریکا» در پنل‌های تخصصی سخنرانی خواهند کرد.

همچنین کارگاه‌های آموزشی و غرفه‌های دستاوردهای علمی و پژوهشی در حاشیه این همایش بین‌المللی بر پا خواهد شد. دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در پنجمین همایش روانشناسی تربیتی از اطلاعات به‌روز آن استفاده کنند.

دکتر درتاج اعلام کرد: محور مقالات مورد پذیرش در این همایش شامل روش‌شناسی طراحی و ساخت مداخلات روانی-تربیتی نقش‌نگاری مداخله، آسیب‌شناسی ساخت بسته‌ها و پروتکل‌های مداخله‌ای در پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویی، مداخلات روانی-تربیتی در برنامه‌های درسی دانشگاهی، ملاحظات روش شناختی انواع مداخلات بر اساس رویکرد، مسائل تشخیص و ارجاع‌دهی اختلالات در مدرسه، نقش مشاور و روان‌شناس مدرسه در ارائه هدفمند خدمات سلامت روان در مدرسه، نقش معلمان در تشخیص به‌هنگام، ارجاع‌دهی و مشارکت در اجرای مداخلات، توسعه و کاربست مداخلات خودیاری برای جبران، درمان و ارتقا، مداخلات مدرسه‌ مبنا برای کودکان نیازهای ویژه، انواع مداخله (ارتقایی، جبرانی و توانبخشی)، مداخلات بهداشت روانی در مدارس (سه حلقه بهداشت روانی)، کاربرد و روش‌شناسی توان‌بخشی‌شناختی در اختلالات مدرسه مبنا، مداخلات بر اساس حوزه اختلالات (یادگیری، تحولی و ...)، مداخلات تحصیلی (اهمال‌کاری، کمال‌گرایی و ...)، تشخیص به‌هنگام و غربالگری اختلالات در مدرسه، مداخلات ارتقایی در شایستگی‌های هیجانی اجتماعی، استفاده از فناوری در توسعه و اجرای مداخلات و مداخلات انگیزشی برای دانش آموزان، متخصصان، والدین و معلمان است.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی؛ مقالات پذیرفته شده در این همایش در مجموعه مقالات همایش منتشر و مقالات برگزیده این رویداد بین‌المللی در فصلنامه علمی پژوهش چاپ می‌شود. همچنین در این همایش برای نخستین بار «جایزه دکتر علی دلاور» به پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری برتر اهدا می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
همایش ها کلا بی محتوا و بی اثر شده اند.
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "