کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خدمات روان شناسی جزء حوزه سلامت است و ربطی به فعالیت های اقتصادی و مقرارات زدایی ندارد

18 تير 1401 ساعت 19:57

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره می گوید: خدمات مشاوره روان شناسی فعالیت اقتصادی نیست و جزء حوزه سلامت است و از نظر قانون اساسی کسب و کار محسوب نمی شود، بنابراین شامل فعالیت های مقرارات زدایی نیست.


به گزارش میگنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، دکتر محمد حاتمی با حضور در مناظره میز اقتصاد شبکه اول سیما که در روز شنبه 18 تیرماه 1401 برگزار شد اظهارداشت: قانون‌سیاست های کلی اصل ۴۴ بر اساس مفاد آن ناظر به حوزه بازار است، حال آن که روان شناسی و مشاوره از حوزه های اقتصادی محسوب نمی شود و جزء علوم انسانی است. بر اساس تبصره ۲بند ج ماده ۳ قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ فعالیت های حوزه های سلامت،آموزش ،تحقیقات و فرهنگ مشمول این قانون نمی شوند.


رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره افزود: مشاوره روان شناسی یک خدمت عمومی است. و از نظر قانون اساسی کسب و کار نیست، اصولا ماهیت روان شناسی و مشاوره تجارت نیست بلکه جزء فعالیت های حوزه سلامت است .

حاتمی در این برنامه گفت: هر ساله شورای عالی بیمه سلامت بر اساس بند الف ماده ۹ احکام دائمی برنامه توسعه کشور تعرفه های خدمات و روان شناسی و مشاوره تصویب به هیات وزیران ابلاغ می نماید و هیات وزیران هم آن را تصویب و ابلاغ می نماید.

بنابراین مساله سلامت روان حتی از پزشکی هم پیچیده تر است و آن را به دست هرکس که صلاحیتش تایید نشده باشد نمی توان سپرد  و مقام معظم رهبری هم در این باره تذکراتی را داده اند. مجلس شورای اسلامی هم نحوه صدور مجوز را تعیین کرده است البته ما در آینده آزمون صلاحیت حرفه ای را برگزار می کنیم و به درگاه ملی مجوز ها وصل خواهیم شد.


کد مطلب: 59367

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59367/خدمات-روان-شناسی-جزء-حوزه-سلامت-ربطی-فعالیت-های-اقتصادی-مقرارات-زدایی-ندارد

میگنا
  https://www.migna.ir