کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامه رئیس سازمان نظام روانشناسی به معاون اول:

تقاضای اختصاص تسهیلات کم بهره برای جلوگیری از تعطیلی مراکز مشاوره روان شناسی

29 تير 1401 ساعت 14:56

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره طی نامه ای به دکتر مخبرمعاون اول رئیس جمهوری خواستار اعطای تسهیلات کم بهره به مراکز و دفاتر خدمات روان شناسی و مشاوره شد.


متن نامه دکتر محمد حاتمی به معاون اول رئیس جمهور به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر مخبر
معاون اول محترم ریاست جمهوری

با سلام و تحیت
و آرزوی سلامت برای حضرتعالی؛ احتراماً؛ بدلیل شرایط فشار روانی دوران کرونا نرخ اختلالات روانی – اجتماعی اکنون افزایش یافته است و مردم نیازمند خدمات روان‌شناسی و مشاوره و گفت و گو هستند.

جهت استحضار بیش از 9 هزار دفتر و مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره تحت نظر این سازمان فعالیت می‌نمایند و در دوران کرونا خدمات بسیار ارزنده‌ای به مردم داده‌اند.

متأسفانه بدلیل افزایش نرخ کرایه دفاتر و مراکز و سایر مخارج بیش از 30درصد این دفاتر و مراکز تعطیل شده و این مشکل در حال فزونی است.


جناب آقای دکتر؛ عدم توجه به مسأله سلامت‌روان و پیشگیری خصوصاً در دوران پساکرونا در آینده خسارت‌هایی به مراتب بالاتر از دوران کرونا متوجه دولت و مردم می‌نماید. افزایش اختلالات روانی، سوگ پایدار و آسیب‌های روانی – اجتماعی، امنیت روان شهروندان به مخاطره و کارآمدی و بهره‌وری ملی را کاهش می‌دهد.

تقاضا دارد؛ به عنوان یک اقدام عاجل حداقلی برای جلوگیری از تعطیلی مراکز و دفاتر دستور فرمائید، در صورت امکان تسهیلات کم بهره برای این مراکز و دفاتر در نظر گرفته شود تا روان‌شناسان و مشاوران نقش تاریخی خود را در شرایط پساکرونا بتوانند در ذیل توجهات دولت مردمی به انجام برسانند.

از دستوری که می‌فرمائید، سپاسگزارم

محمد حاتمی
رئیس سازمان


کد مطلب: 59452

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59452/تقاضای-اختصاص-تسهیلات-کم-بهره-جلوگیری-تعطیلی-مراکز-مشاوره-روان-شناسی

میگنا
  https://www.migna.ir