پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۹
کد مطلب: 59463
۰
گزارش پژوهش

جدایی برای پدرها سخت تر است

رضوان خندان
جدایی برای پدرها سخت تر است
هیچ کس دوست ندارد در یک رابطه عاطفی دور انداخته شود. مطمئناً، پایان یک رابطه عاطفی برای هر دو طرف دشوار است و در این میان یک مطالعه جدید توسط تیمی در دانشگاه بریتیش کلمبیا نشان می‌ دهد که مهمترین موضوع پس از جدایی، یافتن حمایت است.
یک رابطه ناموفق می تواند منجر به استرس روانی قابل توجهی شود. این موضوع بر روی مردان و زنان تاثیر خاص خود را داشته و مردان در حال حاضر بیشتر از زنان در معرض خطر خودکشی هستند و جدایی زناشویی این خطر را چهار برابر افزایش می دهد.
مری تی کلی، یکی از نویسندگان این مطالعه، در یک نشریه دانشگاهی می گوید: با بررسی راه هایی که از طریق آن مردان پس از جدایی به دنبال کمک هستند، ما به طور بالقوه می توانیم حمایت های بهتری برای سلامت روان آنها طراحی کنیم.
افشای تأثیرات سلامت روان در خنثی کردن این کلیشه مهم است که مردان به جدایی اهمیت نمی ‌دهند یا واکنش‌ های خشونت ‌آمیزی دارند.
با این حال، مطالعه فوق نشان می دهد که اکثر مردان تمایل دارند با جستجوی کمک و کار کردن در مرحله گذار از یک رابطه واکنش نشان دهند. کمکی که آنها به دنبال آن هستند فراتر از کمک حرفه ای است. این مطالعه چندین استراتژی خلاقانه را ارائه می دهد که مردان هنگام پایان یک رابطه اتخاذ می کنند.
بر این اساسی مشخص شد یکی از راه‌هایی که مردان برای کنار آمدن با جدایی از شریک زندگی خود اتخاذ می کنند، کار انفرادی و ارتباط با همسالانی است که می‌ توانند به آنها اعتماد کنند. یک چهارم پاسخ دهندگان نظرسنجی از جستجوهای اینترنتی، وبلاگ ها، مشورت با متخصصین و سایر منابع استفاده کردند.
این مردان هنگامی که با دوستان و خانواده تماس گرفتند، عمدتاً برای بیان شرایط یا صحبت کردن درباره مشکل بود، اما نه لزوماً برای یافتن راه حل. نکته جالب این است که مردان معمولا برای کشف راه حل از کتاب استفاده کردند.
جدایی برای پدرها سخت تر است
طی این مطالعه مشخص شد مردانی که روابط طولانی‌ تری داشتند، به این معنا که به طور بالقوه باید با پرونده‌ های حضانت کودک نیز سر و کار داشته باشند، بیشتر به دنبال روابط جدید بودند. این موضوع شامل پیوستن به یک گروه پدران محلی یا گروهی برای مردانی بود که در حال جدایی یا طلاق بودند.

بیش از نیمی از مردان مورد مطالعه قرار گرفته در این پژوهش به دنبال مشاوره یا دریافت سایر خدمات بهداشت روان حرفه ای بودند. این مردان بیشتر احتمال داشت که یک بیماری روانی را گزارش کنند.
مری تی کلی  در این رابطه می گوید: یافته های پژوهش ما این کلیشه را برهم می ‌زند که مردان به دکتر مراجعه نکرده و کمک نمی ‌خواهند.

شواهد به دست آمده این مفهوم را نقض می کند که مردها احساساتی نیستند و به اندازه زن ها تحت تأثیر جدایی قرار نمی ‌گیرند. شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی تحقیقات سلامت کیفی (journal Qualitative Health Research) منتشر شده است.

همچنین میتوانید در میگنا رسانه سلامت روان ایران و در اینجا گزارشی در خصوص صدمات صلاق به مردان را بخوانید
 
مرجع : سینا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ