پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۶
کد مطلب: 59464
۴
سارا حق‌بین

اهمیت حمایت عاطفی

اهمیت حمایت عاطفی
حمایت عاطفی در واقع نشان دادن مراقبت و شفقت نسبت به دیگری است که می‌تواند کلامی یا غیرکلامی باشد. به گزارش میگنا سارا حق بین نویسنده و مترجم خانه تاب آوری در یادداشتی اختصاصی از اهمیت نوازش و حمایت عاطفی در مقابله و عبور موفقیت آمیز از روزهای سخت زندگی نوشت : شما ممکن است از کسی که در ایستادن یا راه رفتن مشکل دارد حمایت فیزیکی کنید، یا از یکی از عزیزانتان که در تنگنا قرار دارد حمایت مالی داشته باشید. انواع دیگر حمایت نیز مهم هستند مانند حمایت عاطفی. افرادی که در زندگی شما هستند مانند اعضای خانواده، دوستان و حتی همکاران نزدیک، می‌توانند با ارائه حمایت اجتماعی و عاطفی به شما کمک کنند تا از نظر عاطفی و عملکرد در زندگی شرایط بهتری داشته باشید.   
اگرچه برخی از افراد بر این باورند که نیاز به حمایت عاطفی نشانه ضعف است، تحقیقات متعددی مزایای چنین حمایتی را نشان داده است. با نادیده گرفتن حمایت عاطفی، بخش بزرگی در کمک به ما برای مقابله با چالش‌های زندگی از دست می‌رود، زیرا بیش از نیمی از مردم می‌گویند که برای گرفتن تصمیمات دشوار یا سپری کردن اوقات سخت زندگی، به حمایت عاطفی نیازمندند.

حمایت عاطفی مهم‌ترین نوع حمایت برای کسانی است که روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند. حمایت عاطفی رویکرد حساس و درک کننده‌ای است که به افراد کمک می‌کند مشکلات یا بیماری خود را بهتر بپذیرند و با آن کنار بیایند.
حمایت عاطفی در واقع نشان دادن مراقبت و شفقت نسبت به دیگری است که می‌تواند کلامی یا غیرکلامی باشد. حمایت عاطفی به فرد کمک می‌کند تا با احساسات و تجربیات خود کنار بیاید و به او نشان می‌دهد که تنها نیست. دریافت حمایت عاطفی در غلبه بر چالش‌ها نقش دارد و ما را قادر می‌سازد تا با چالش‌های فعلی و آینده کنار بیایم. حمایت عاطفی یک مهارت است که می‌توان آن‌را با کمی تمرین توسعه داد:
 
  • وقتی می‌خواهید از کسی حمایت عاطفی کنید، پرسیدن چند سوال بهترین نقطه برای شروع است. از آنجا که مردم همیشه نمی‌دانند چه می‌خواهند یا چه نیازی دارند، به خصوص در یک موقعیت دشوار، سعی کنید سوالاتی متناسب با موقعیت و وضعیت فرد بپرسید، مانند:«به نظر می‌رسد امروز کمی ناراحت هستی. دوست داری در موردش صحبت کنیم؟»
  • تنها سوال پرسیدن کافی نیست، گوش‌دادن فعال یا همدلانه بخش مهم دیگری از حمایت عاطفی است. وقتی واقعاً به کسی گوش می‌دهید، تمام توجه خود را به او معطوف ‌کنید. به کلمات او علاقه نشان دهید، نمایش زبان بدن، اجتناب از حواس‌پرتی، بازی با تلفن یا فکرکردن به چیزهای دیگر نشان می‌دهد شما درک خوبی از موقعیت دارید و به آنچه بر او می‌گذرد اهمیت می‌دهید.
  • تصدیق کردن: به آخرین باری فکر کنید که از یک مشکل سخت گذشتید. احتمالاً می‌خواستید با کسی در مورد مشکل صحبت کنید، اما لزوماً نمی‌خواستید که آن‌را برای شما برطرف کند. شاید شما فقط می‌خواستید ناامیدی خود را تخلیه کنید. حمایت نیازی به درک کامل یک مشکل یا ارائه راه‌حل ندارد. بنابراین وقتی کسی به شما در مورد چالش‌هایی که از سر می‌گذراند می‌گوید، ممکن است بهترین پشتیبانی صرفاً ابراز نگرانی و ارائه دلسوزی و شفقت باشد.
  • پرهیز از قضاوت: هیچ‌کس دوست ندارد که مورد قضاوت قرار بگیرد. شخصی که در نتیجه تصمیم‌ها و اقدام‌هایش با موقعیت دشواری روبرو شده احتمالاً قبلاً خودقضاوتی کرده است. بنابراین هنگام درخواست حمایت تمایلی به نقد شدن ندارد حتی اگر انتقاد سازنده‌ای و با بهترین نیت ارائه شود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.