پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۰
کد مطلب: 59511
۱

جوابیه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به یک نامه

جوابیه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به یک نامه
در پی انتشار خبری با عنوان نامه جمعی از متخصصان روان شناسی و مشاوره خطاب به رئیس جمهور، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جوابیه‌ای به این خبرگزاری ارسال کرده که در ادامه بیان می‌شود.
 
محضر مبارک حضرت آیت‌الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری
در روز پنج‌شنبه مورخ 1401.4.23 خبرگزاری فارس خبری مبنی بر ارسال نامه جمعی از متخصصان روانشاسی و مشاوره ایران خطاب به جنابعالی نسبت به عملکرد اعضاء فعلی شورای مرکزی در زمینه برگزاری انتخابات و اعتراض خود را اعلام داشتند و در ادامه مطالبی سراسر نادرست منتشر شد است، بدون اینکه نام امضاء‌کنندگان را اعلام شود.

خدمتتان معروض می‌دارم برخلاف آنچه در نامه ذکر شده شورای مرکزی رکن بالای سری سازمان و رئیس سازمان ملزم به اجرای مصوبات آن است اینجانب در رأس شورای مرکزی نیستم و اعتبار حکم اینجانب تمام نشده تا پایان سال جاری معتبر است.

فقط اعضای شورای مرکزی به دلیل شیوع کرونا و مخالفت ستاد ملی کرونا با برگزاری حضوری درخواست انجمن‌های علمی، هیأت بازرسان و نمایندگان وزراء که اول مجمع عمومی برگزار شود و سپس انتخابات برگزار گردد و اختلافات بعدی نمایندگان وزرا با شورای مرکزی دو سال از دوره آنها گذشته است وگرنه سازمان همواره خواستار برگزاری انتخابات بوده و اقدامات لازم هم انجام داده است.

قبلا هم طی نامه‌ای موضوع را خدمت رئیس‌ محترم دفتر ریاست جمهوری گزارش شده و تقاضای اعزام نماینده‌ای از معاونت حقوقی جهت نظارت در فرآیند انتخابات را نموده‌ایم.

انتخابات شورای مرکزی و هیأت بازرسان اکنون در جریان است؛ از اول مرداد ماه ثبت‌نام شروع می‌شود.

اعضاء هیأت نظارت از افراد متدین و بی‌طرف کاملا مورد اعتماد جامعه روانشناسی و مشاوره آقایان دکتر علی‌اصغر احمدی، دکتر احمد صافی، دکتر مهدی دوایی، دکتر فریبرز باقری، دکتر محمد خدایاری‌فرد، دکتر عزیزالله تاجیک اسماعیلی و سرکار خانم فریده دوکانه‌ای توسط شورای مرکزی انتخاب شده‌اند.

کسانی که نامه‌پراکنی می‌نمایند به دنبال مهندسی انتخابات هستند و تا کنون هم همین افراد عامل تأخیر انتخابات شده‌اند. هر موقع انتخابات را آغاز کردیم به بهانه‌ای نگذاشتند انجام شود، اکنون که هیچ بهانه‌ای نداشته‌اند نامه‌ای غیرواقعی محضر حضرتعالی فرستاده‌اند از یک طرف کارشکنی و بحران‌سازی از طرف دیگر گزارش می‌کنند سازمان نمی‌خواهد انتخابات را برگزار نماید؟

ریاست محترم جمهوری در ذیل نامه بدون تفکیک ادوار گذشته و شرایط کنونی عملکرد سازمان را غیر منصفانه زیر سوال برده‌اند. باستحضار می‌رسانم قبلا هم گزارش خدمتتان ارسال شده است. در مدت سه سال مسؤولیت اینجانب تحولات زیادی در سازمان صورت گرفته است، پیش از مسؤولیت حقیر سازمان به دلایلی به حاشیه رفته بود که با تلاش‌های شبانه‌روزی و تعامل با تمام نهدهای مرتبط از جمله دفتر جناب عالی، هیأت دولت و مجلس سازمان اکنون مرجع روانشاسی و مشاوره کشور شده است از همان روزهای آغازین امور مالی و اداری سامان‌دهی و برای اولین بار آئین‌نامه مالی و معاملاتی اجرایی شده است کوچک‌ترین نقص اداری و مالی وجود ندارد.

قانون حکم و گذشته را شفاف‌سازی نموده‌ایم. مدت حدود یکسال و نیم بازرسی کل کشور در سازمان مستقر است غیر از مسائل کلان راهبردی که مربوط به چشم‌انداز سازمان است با افتخار در عملکرد سازمان مشکلی وجود ندارد و اصولا سازمان منابع محدودی دارد حق عضویت بسیار ناچیزی در مقایسه با سازمان نظام پزشکی دریافت می‌گردد که خرج امور روزمره می‌شود طی سه سال گذشته هیچ کمکی از دولت، مجلس و غیره به سازمان نشده است.

اکنون سازمان پس از 17 سال کلیه فعالیت‌هایش IT محور شده است به دنبال جایگزینی آزمون صلاحیت حرفه‌ای به جای مصاحبه و کاهش کامل صف متقاضیان هستیم؛ البته مداخلات روانی امری حساس و خطیر است، سپردن آن به هر فردی دقت لازم را می‌خواهد.

برای اولین بار در 17 سال گذشته تعرفه‌های خدمات روانشاسی و مشاوره در هیأت دولت تصویب نموده‌ایم و بخش نظارت توسعه یافته است؛ در حال راه‌اندازی نظام جامع نظارت و ارزیابی هستیم و در یک اقدام جهادی و انقلابی کسانی که در فضای مجازی خود را روانشناس و یا مشاور می‌نامیدند با رصد 12 هزار پیج افراد فاقد مجوز به مردم معرفی شدند که مورد استقبال مردم، مسؤولان و رسانه‌ها قرار گرفت.

در سال گذشته برای اولین بار پس از 17 سال مجمع عمومی را برگزار کردیم. از هیأت دولت ساختمانی را در شأن سازمان در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی گرفته‌ایم. کمیسیون تلفیق استانی را راه‌اندازی و در حال تمرکززدایی هستیم؛ جلوی مجوزهای غیرقانونی سازمان بهزیستی گرفته شد و اکنون با تمام نهادها و سازمان‌ها تعامل داشته و تفاهم‌نامه‌های زیادی با جوامع علمی از جمله دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، نهادها و سازمان‌ها منعقد نموده‌ایم و به دنبال هر چه بیشتر بومی‌سازی شد‌ه‌ایم.خوشبختانه کلیه نهادهای نظارتی در جریان فعالیت‌های سه سال گذشته سازمان می‌باشند.

با ستاد ملی کرونا در دوران کرونا همکاری مناسبی داشته‌ایم، اکنون همایش ملی آسیب‌شناسی کرونا و مداخلات روانی اجتماعی در پساکرونا را در شهریور ماه 1401 برگزار می‌کنیم که ان‌شاءالله از پیام حضرتعالی بهره‌مند خواهیم شد.

در این راستا سند مقابله با عوارض روانی ـ اجتماعی کرونا در دوران پساکرونا تدوین و پس از تصویب در همایش به ستاد ملی مقابله کرونا تقدیم می‌شود.


جناب آقای رئیس‌جمهور به فضل الهی انتخابات شورای مرکزی، هیأت بازرسان به زودی برگزار می‌شود؛ اعضای شورای مرکزی و هیأت بازرسان در دوره چهار ساله آینده انتخاب و گزارش آن پس از اتمام خدمتتان تقدیم خواهد شد از بذل توجه و عنایت حضرتعالی سپاسگزارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا